Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Różnice w spalaniu na tej samej trasie
Autor Wiadomość
JaMajster 
Nowy Forumowicz
Mitsubishi Asx

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2021
Posty: 10
Skąd: Łochów
Wysłany: 15-10-2021, 18:36   Różnice w spalaniu na tej samej trasie

Wysłany: Dzisiaj 15:45 Spalanie
Witam Kolegów.
Mam problem ze średnim spalaniem mojego Mitsubishi ASX 18 did 150 koni.
Mianowicie zauważyłem różnice w spalaniu auta na tej samej trasie w podobnych warunkach pogodowych, na tych samych oponach, paliwie itp. W zależności od dnia lub po zgaszeniu i zapaleniu silnika pokonując ten sam odcinek drogi z tą samą prędkością, takim samym stylem jazdy spalanie raz wychodzi 5,4 do 5-6 l a raz 6,5 do 6,7. Dodam że jak spalanie jest mniejsze odczucia z jazdy są dużo fajniejsze, silnik cichszy i czuć że chce jechać a przy większym jak bym wiózł pół tony ziemniaków w bagażniku. Prosze o pomoc.
Pozdrawiam
_________________
JaMajster
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 518
Skąd: Gliwice
Wysłany: 15-10-2021, 19:50   

Na spalanie ma wpływ wiele czynników. Piszesz o innej pracy silnika ale czy są z nim jakieś problemy? Zauważyłeś atypowe działanie czy też trudności np w odpalaniu? Podłączałeś komputer? Jakie błędy były? Czy przed dokonaniem pomiaru sprawdzałeś np. ciśnienie w ogumieniu, siłę i kierunek wiatru? Czy samochód był jednakowo obciążony? I na koniec, jaką metodą dokonałeś pomiaru zużycia paliwa? Czy tankowałeś po korek po pokonaniu każdego z odcinków czy tylko stwierdzasz to. co napisałeś na podstawie komputera pokładowego?
_________________
piotr57
 
 
JaMajster 
Nowy Forumowicz
Mitsubishi Asx

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2021
Posty: 10
Skąd: Łochów
Wysłany: 15-10-2021, 22:34   

Żadnych innych problemów nie zauważyłem, odpala na tzw "dotyk". Ciśnienie w oponach takie samo czy spala 5,5 czy 6,5. Zauważyłem to już ze 3 miesiące temu i poprostu teraz co jadę w trasę to ciągle patrzę na wskaźnik i testuje. Np dzisiaj... Rano przy bezwietrznej pogodzie spalanie nie schodziło poniżej 6,2 nawet z górki, a na powrocie pod górkę nie przekraczalo 6. Wiem że to dziwne, nie czepiam się tego jakoś mocno ale strasznie jestem ciekaw dlaczego tak jest. Zwracałem już uwagę na pogodę mierzyłem ciśnienia i dalej odpowiedzi nie ma. Poprostu jak by poprostu wstał raz prawa nogą a raz lewą jak ludzie i jak zacznie palić więcej to do końca trasy tak jest a jak mniej to do zgaszenia aż miło patrzeć na wskaźniki. I kultura pracy przy mniejszym spalaniu dużo lepsza. No i obserwuje tylko to co pokazuje komputer. Nie sprawdzałem lejąc pod korek bo tak jak już wspomniałem inaczej fajniej pracuje silnik i ciszej jak wskazuje mniejsze spalanie. Czy np EGR może mieć coś wspólnego gdyby się przycinał?

[ Dodano: 15-10-2021, 22:46 ]
Obciążenie jednakowe za każdym razem. Kilka razy zrobiłem tak że zatrzymałem się gasząc silnik. Po minucie odpalałem i pracował tak jak przed zgaszeniem. Bardziej to właśnie zależy od tego jak zacznie dzień a później po kilku godzinach postoju już może być zmiana w spalaniu i kulturze pracy.
_________________
JaMajster
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 16-10-2021, 03:46   

Mam co prawda silnik benzynowy, ale ze wskazaniami spalania jest podobnie. U mnie dużo zależy od samego początku trasy. Jeśli na starcie trochę mocniej depnę na gaz, to potem już przez całą drogę nie nadrobię tej drobnej różnicy. Zwłaszcza na odcinku 20-30 km. Ba, ta sama trasa w jedną stronę spalanie pomiędzy 6.5-7.5 l/100km, a jak wracam to jest pomiędzy 7.5-8.5. Tylko na powrocie zawsze 10 minut albo więcej stoję w korku. Ogólnie liczy się średnie spalanie w długim cyklu a to u mnie oscyluje w granicy 7l/100 km i ... już nawet tego nie sprawdzam. Leję benzynę i jeżdżę. I tyle.
 
 
JaMajster 
Nowy Forumowicz
Mitsubishi Asx

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2021
Posty: 10
Skąd: Łochów
Wysłany: 16-10-2021, 05:00   

U mnie trasa około 80 km i bez korków. W teorii powinno być przynajmniej podobnie ale litr różnicy to chyba sporo. I to widać nie tylko przy średnim spalaniu ale i w bieżącym, jak by nie operował pedałem gazu to raz jest więcej, a raz mniej. Jak by komputer poprostu przeskakiwal o cały litr bo tak mus się podoba. Zauważyłem teraz, że jak odpalę i odrazu ruszam i jadę przyspieszajac bez jakiegoś szczególnego zwracania uwagi na to że silnik zimny ale też bez szaleństw to to spalanie jest właśnie niższe później, a jak odpalę auto, pójdę otworzyć bramę, zapale peta i ruszam to wydaje mi się że wtedy to spalanie jest większe. Pewności nie mam jeszcze to będę testował. Bo chyba coś jest na rzeczy czy pracuje na biegu jałowym chwilę przed ruszeniem czy nie.
_________________
JaMajster
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 518
Skąd: Gliwice
Wysłany: 16-10-2021, 08:33   

Musisz sobie zrobić normalne litrażowanie i nie patrz na komputer w aucie. Tylko lanie pod korek prawdę ci powie.
_________________
piotr57
Ostatnio zmieniony przez pitt63 16-10-2021, 16:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JaMajster 
Nowy Forumowicz
Mitsubishi Asx

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2021
Posty: 10
Skąd: Łochów
Wysłany: 16-10-2021, 08:48   

No a jeśli okaże się że faktycznie komputer pokazuje prawdę to macie pomysły co to może być za przyczyna?
_________________
JaMajster
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-10-2021, 12:23   

Przegon auto na niższym biegu przy wyższej prędkości najlepiej na autostradzie i zobacz czy się rzadziej DPF wypala.
 
 
JaMajster 
Nowy Forumowicz
Mitsubishi Asx

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2021
Posty: 10
Skąd: Łochów
Wysłany: 16-10-2021, 15:07   

Jakie obroty byś proponował utrzymywać?
_________________
JaMajster
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-10-2021, 16:15   

W dieslu to koło 3000? Najlepiej przy prędkości > 100km/h jak masz warunki 140-150km/h (jak masz autostradę). Z 20km najlepiej wtedy jak wypala.

Skoro gasisz i po odpaleniu jest niższe spalanie to przerwałeś wypalanie prawdopodobnie. Dopiero po osiągnieciu kolejny raz zakładanych warunków znowu zacznie. Prześciganie jak się uda wtedy wypalić zakończy poprawnie proces i możesz mieć spokój na parę setek km zależnie od użytkowania. Niektórzy jak zauważą proces wypalania to specjalnie wyjeżdżają na jakąś obwodnice, aby się zakończył poprawnie (zatrzymanie się po chwili zakończy proces niepowodzeniem).
 
 
JaMajster 
Nowy Forumowicz
Mitsubishi Asx

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2021
Posty: 10
Skąd: Łochów
Wysłany: 16-10-2021, 21:16   

To nie wypalanie DPF-a... Pilnuje tego bardzo i dobrze wiem kiedy się zaczyna i kończy. Kiedy muszę przerwać to muszę ale z reguły wypalam do końca. Więc ten trop odpada
_________________
JaMajster
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.