Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8DI-D] Czynności po regeneracji filtra DPF
Autor Wiadomość
Aragorn 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2021
Posty: 3
Skąd: Pułtusk
Wysłany: 11-10-2021, 11:28   [1.8DI-D] Czynności po regeneracji filtra DPF

Witam Koleżanki i Kolegów Mitsumaniaków

Problem, jaki u mnie wystąpił, postaram się opisać poniżej. Proszę o pomoc, bo już witki opadają, a sprawa może być banalna.

Jestem właścicielem Mitsubishi ASX 1,8 DID (150KM) 4x4 z 2011 roku od 3 lat. Sprowadziłem go z Francji. W tej chwili przebieg ok. 220tys. Po zakupie wypalanie filtra DPF włączało mi się co 400 kilometrów. Zawsze starałem się dokończyć proces i nie gasiłem silnika, aż zamontowana przeze mnie kontrolka DPF-u zgasła. Z czasem interwały pomiędzy wypalaniami zrobiły się coraz mniejsze, aż doszły do poziomu 100-150 kilometrów. Wtedy zdecydowałem się na regenerację. Znajomy mechanik wymontował filtr i wysłał do Warszawy do "wyprania". Po tym, jak filtr wrócił, zamontował go i wprowadził do komputera aktualizację, że filtr i czujnik zostały wymienione.

Niestety nie miało to żadnego wpływu na wydłużenie ilości przejechanych kilometrów od wypalania, do wypalania. Nadal załącza się co ok. 150 km.

I tu prośna, co trzeba jeszcze zrobić, aby wydłużyć te interwały, żeby działał jak "nówka sztuka"? Czy trzeba coś jeszcze przeprogramować? Coś mój mechanik pominął?

Pozdrawiam :)
 
 
Misin3 
Forumowicz

Auto: Space Star 1,6 2004, Asx 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 52
Skąd: Czarnków
Wysłany: 11-10-2021, 18:20   

Pisać do obywatela Tokyo. Przejdź na fb asx tam ten temat był poruszany.
 
 
Jukusss 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2018
Posty: 18
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 17-10-2021, 00:25   

Daj link
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-10-2021, 09:18   

Albo częstsze wypalanie to nie problem z filtrem tylko efekt jakiegoś problemu z silnikiem.
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1929
Skąd: Staniszów
Wysłany: 17-10-2021, 09:48   

Na jakich trasach jeździsz?
U mnie przy jeździe miejskiej wypala się co ok. 150 km.
Sprawdzałem teraz (tylko po czyszczeniu komputerem) przy jeździe na dłuższym dystansie i jest około 400-500 km pomiędzy wypalaniami. Przebieg auta 195000km.
 
 
JaMajster 
Nowy Forumowicz
Mitsubishi Asx

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2021
Posty: 10
Skąd: Łochów
Wysłany: 17-10-2021, 15:11   

Sprawdź szczelność układu dolotowego. Lewe powietrze powoduje zwiększone dymienie lub wtryski do sprawdzenia.
_________________
JaMajster
 
 
Aragorn 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2021
Posty: 3
Skąd: Pułtusk
Wysłany: 18-10-2021, 08:04   

Wypalanie załącza mi się co ok. 150km w cyklu mieszanym, w samej trasie interwał jest większy (ponad 200km). Z wydechu nic mi nie dymi, poza częstym wypalaniem wszystko jest ok. Zalogowałem się na FB na grupie ASX i rzeczywiście znalazłem tam przyczynę takiego stanu rzeczy. Skontaktowałem się też z Tokyo i jeśli uda się to zorganizować, to skorzystam z jego pomocy. :D
 
 
JaMajster 
Nowy Forumowicz
Mitsubishi Asx

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2021
Posty: 10
Skąd: Łochów
Wysłany: 18-10-2021, 22:31   

Daj znać co było przyczyną tego stanu rzeczy.
_________________
JaMajster
 
 
Aragorn 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2021
Posty: 3
Skąd: Pułtusk
Wysłany: 21-10-2021, 11:53   

No i udało mi się umówić z Tokyo. Zrobił swoje "czary-mary", czas około 2 godzin. Teraz, po jego programowaniu, auto pracuje duuuuuużo ciszej, równiutko i aksamitnie, podczas jazdy słychać tylko szum wiatru. Lepiej reaguje tez na pedał gazu, startuje już od dołu. Turbo dziura wyraźnie się zmniejszyła. Cała ta procedura powinna mieć pozytywny wpływ na częstotliwość wypalania, a jeśli nie, to trzeba będzie wymienić czujnik ciśnienia różnicowego, bo on się po prostu starzeje. Twardnieje w nim jakaś membrana i zakłamuje dane do sterownika, co powoduje częstsze wypalanie DPF. To na razie tyle. Czekam na następne wypalanie. Dam znać co dalej :)

Pozwolę sobie zacytować tutaj Tokyo i jego wpis z FB na forum ASX:

"Wielu z Was pisze o problemach z systemem DPF. Na poczatku chciałem wam wytłumaczyć ze sam problem z DPFem nie jest usterka tylko wynikiem niesprawności działania któregoś z czujników w silniku. Niezależnie od przebiegu czy 100 200 300 czy np w zeszłym tygodniu j 470 tys km ,silnik 1.8 DID wymaga stałych przeglądów serwisowych na zasadzie jak dbasz tak masz.
Do stalych rzeczy które należy wykonywać tj:
1. Olej co 10tys km
2. Regulacja zaworów co ~ 60/70 tys km, jeżeli auto kupione o nieznanej historii to w pierwszej kolejności trzeba zrobić
Co do oleju najważniejsza informacja !
Informacja o wymianie oleju musi być skasowana nie w liczniku TYLKO w sterowniku silnika za pomocą odpowiedniego testera.
Nie skasowanie tej informacji powoduje automatyczne cykliczne i coraz bardziej częste dopalanie DPFu przez komputer silnika oraz zwiększanie stanu oleju w silniku.
Dlaczego DPF się dopala.
Jak wspomniałem powyżej między innymi z powodu oleju ( braku info o wymianie) oraz niedomagania któregoś z czujników lub słabej wydajności Turbosprężarki.
Jeżeli turbo bądź któryś z czujników zawodzi to zła informacja jest przekazywana do sterownika silnika nastepnie turbo jest później zal następuje spowolniony przepływ spalin w określonym czasie przez Dpf a czujniki różnicowe widza jego teoretyczne zapchanie i następuje dopalanie. I tak w kółko .
Innym tematem jest również to ze przy większych przebiegach powyżej 200 tys km należy ponownie przyuczyć sterownik silnika. Proces trwa max do 2 godz i po takim resecie można swobodnie odblokować pełna charakterystykę 150 koni mocy. Standartowo jest ona zablokowana i normalnie działa to w sposób ograniczony ( chyba to zrobili na Europę)
Po odblokowaniu samochód jest bardziej elastyczny, lepiej przyspiesza oraz cichszy.
Silnik 1.8 DID jest silnikiem „pancernym” tzn pierwsze informacje jakie znalazłem o remontach są przy przebiegach ~450tys km.
Należy pamiętać ze są tzw okresy między przeglądowe co 150 tys w których należy sprawdzić w pierwszej kolejności czy turbosprężarka ma luz osiowy i w przypadku stwierdzenia luzu jej wymiany.
Z swojego doświadczenia które przekazałem znajomym eksploatacja silnika 1.8 DID powinna wygladac:
1. W aglomeracji miejskiej lekko go przeciągamy na biegach dla lepszego przepływu spalin i przedmuchu DPF
2. Poniżej temp 10 stopni w plusie jak najmniej po mieście używamy 5 biegu a o 6 zapominamy ( o ile się da)
Dodatkowa kontrolka DPF jest jak najbardziej na miejscu ale świecenie jej nie do końca określa ze działa wypalanie.
Jeżeli włączycie podgrzewanie szyby to kontrolka jak najbardziej zapali sie ale po określonym czasie komputer sam wyłączy grzanie szyby. Porównajcie sobie czasy ile trwa dopalanie i czas zal podgrzewania lusterek/szyby są one porównywalne. Kontrolka może nas informować o procesie rozpoczęcia dopalania ale nie o czasie, np są sytuacje kiedy system się załączy w ramach testu sprawdzenia czujników i wyłączy ale w nie których sytuacjach grzania nie wyłączy. Rozpoczęcie Procesu dopalania ( zal kontrolki ) warto porównać z chwilowym spalaniem. Jeżeli wrzucimy na luz a spalanie nie spada do zera tylko utrzymuje dalej wartość tzn ze rozpoczął się proces dopalania. Dopalanie Dpf nie odbywa się na postoju tylko wczasów jazdy. Po zatrzymaniu pojazdu w trakcie dopalania sterownik silnika zakańcza proces w postaci zwiększonego przedmuchu układu wydechowego. Dlaczego nie można dopalac Dpf na postoju z prostejbprzyczynuvponieważ auto by się mogło zapalić od rozgrzanego DPFu ( temp 650+/- 100 stopni).
A tak na marginesie powodem wypalania może by nieszczelność w układzie ssącym
Przebieg silnika /auta nie swiadczy o niczym jedno jest pewne ze przy przebiegach na poziomie 200tys +\-!50 trzeba się liczyć z regeneracja turbo i warto przeczyścić układ dolotowy ( jak to wspomnieli koledzy w innych postach).
Dla zachowania czystości i sprawności układu dolotowego są inne sposoby niż wyprogramowanie systemu egr i Dpf . Wyprogramowanie tych procedur niweluje wynik czyli wypalanie ale nie naprawia powodu zadziałania".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.