Skrzynia biegów - pytania, problemy techniczne. |
Autor |
Wiadomość |
Adam1999
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2020 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-11-2021, 23:34
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Mechanik z prawdziwego zdarzenia naprawił skrzynię |
W jaki sposób naprawił? Wymienił koła zębate na 1 i 3 biegu? |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20-12-2021, 18:48
|
|
|
Adam1999 napisał/a: | RalfPi napisał/a: | Mechanik z prawdziwego zdarzenia naprawił skrzynię |
W jaki sposób naprawił? Wymienił koła zębate na 1 i 3 biegu? |
Głowy nie dam - wymienił 2 pierścienie synchronizacyjne, 1 koło zębate wymienił, a jedno podzlifował z prognozą przebiegu około 100kkm. |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10729 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-12-2021, 09:42
|
|
|
Adam1999 napisał/a: | problem z zapięciem 3. biegu oraz czasami z "wyjęciem" pierwszego biegu. |
Sprawdz ukłąd wysprzęglania. Bo jak nie ma zgrzytów to nie sktzynia tylko sprzęgło. A wyjmowanie z biegu o tym świadczy. No chyba ze masz tak zajechana sktzynie ze zrobiły sie zbicia na zębach elementów sychrionizatora ze to one trzymają. Zazwyczaj jak sie synchro kończy to cieżko wbić bieg, lubi chrupnąć lub wyskakiwać z biegu. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Kropaa6
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2018 Posty: 1 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: 06-01-2025, 15:56
|
|
|
Witam,
może komuś to sie przyda ale w moim przypadku 3 bieg również ciężko wchodził i przeczytałem że warto oprócz wymiany oleju wymienić płyn hamulcowy. Ten sam płyn jest w układzie wysprzęglika. Zleciłem wymianę oleju na Motul (nie pamiętam jaki dokładnie), płynu hamulcowego i odpowietrzenie całego układu. Przy okazji polecono mi dodanie LIQUI MOLY DODATEK DO OLEJU PRZEKŁADNIOWEGO. Po wymianie i przejechaniu kilku tys km praca skrzyni wyraźnie lepsza. Obecny przebieg 266kk, wymiana 250kk. 3 bieg bardzo gładko wchodzi.
W razie potrzeby mogę sprawdzić jakiego oleju użyłem.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Karol_K_Lancer
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1.8 (143KM) Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2025 Posty: 3 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 27-07-2025, 11:44
|
|
|
Ja jak na razie wymieniłem tylko olej przekładniowy i już odczuwam różnicę.
Czy Ty lub ktoś z innych użytkowników zauważył nagły wzrost spalania zaraz po zmianie oleju?
Kropaa6 napisał/a: | Witam,
może komuś to sie przyda ale w moim przypadku 3 bieg również ciężko wchodził i przeczytałem że warto oprócz wymiany oleju wymienić płyn hamulcowy. Ten sam płyn jest w układzie wysprzęglika. Zleciłem wymianę oleju na Motul (nie pamiętam jaki dokładnie), płynu hamulcowego i odpowietrzenie całego układu. Przy okazji polecono mi dodanie LIQUI MOLY DODATEK DO OLEJU PRZEKŁADNIOWEGO. Po wymianie i przejechaniu kilku tys km praca skrzyni wyraźnie lepsza. Obecny przebieg 266kk, wymiana 250kk. 3 bieg bardzo gładko wchodzi.
W razie potrzeby mogę sprawdzić jakiego oleju użyłem.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: Wczoraj 12:53
|
|
|
Karol_K_Lancer napisał/a: | nagły wzrost spalania zaraz po zmianie oleju? |
nie widzę związku z wymianą oleju w skrzyni. Musi być inny powód. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10729 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: Dzisiaj 8:54
|
|
|
Nie powinno być zadej różnicy chyba ze dałes jakiś dziwny olej który zimą robi się na smar |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|