Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.3] Nie odpala po wymianie napinacza paska wspomagania
Autor Wiadomość
DaroRaroKRK 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2022
Posty: 4
Skąd: Kraków
  Wysłany: 03-02-2022, 09:05   [MSS 1.3] Nie odpala po wymianie napinacza paska wspomagania

Dzień Dobry Mitsumaniacy.

Szukajka dała mnóstwo wyników z forum, nie jestem w stanie ogarnąć wszystkiego, a czasu nie mam zbyt dużo. Wiem, można do mechanika lecz teraz terminy są po 3-4 tygodnie.
MSS 1.3 2002 r.
Mechanik zawalił mi wymianę paska alternatora i paska od pompy wspomagania i klimatyzacji. Po wymianie któryś pasek mi piszczał. Podjechałem na reklamację, ale zbył mnie, że jest zajęty. Powiedział, że za miesiąc będzie miał termin to mi to poprawi.
Postanowiłem sam to zrobić. Po lekturze z forum nabrałem pewności i sam chciałem spróbować napiąć pasek. Fakt był luźny i to wskazywało na przyczynę piszczenia. Pasek był luźny ponieważ mechanik ukręcił śrubę od napinacza na pompie i nie przyznał się do tego. Dokupiłem i wymieniłem śrubę oraz napiąłem pasek. Auto nie odpala. Rozrusznik kręci. Lekko szarpie przy kręceniu. Paski, oleje i filtry zawsze sam wymieniałem. Zawsze było w porządku ( w innych autach).

Czy można przestawić rozrząd ustawiając koło pompy do poluzowania śrub?
Czy zbyt napięty pasek może być przyczyną, że auto nie odpala?

Proszę o porady.
 
 
Juan Rapru 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star (2022)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2021
Posty: 72
Skąd: z kanapy
Wysłany: 03-02-2022, 11:43   

A po poluzowaniu do poprzedniego stanu odpala?
_________________
Jeszcze tak nie było, żeby jakoś nie było...
 
 
DaroRaroKRK 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2022
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-02-2022, 19:20   

Juan Rapru napisał/a:
A po poluzowaniu do poprzedniego stanu odpala?


Nawet na bardzo luźnym nie chce startować.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-02-2022, 21:40   

Posłuchaj czy pod kanapa pompa pracuje podczas kręcenia.
Następnie sprawdź czy jest iskra i w jakim stanie są świece, przy okazji sprawdź kompresję.
Jeśli wszystko jest ok to sprawdź ustawienie rozrządu na znaki.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
DaroRaroKRK 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2022
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-02-2022, 15:48   

Pompa pracuje. Przy kręceniu jej nie słyszę lecz po przekręceniu kluczyka do pozycji 0 słychać ją.
Świece wymieniane 2 lata temu. Trochę oleju się na nich zbiera. Nie mam klucza do świec.
Do pomiaru kompresji nie mam przyrządu.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-02-2022, 11:58   

Koło mocowania pompy wspomagania jest zdaje się wtyczka od czujnika położenia wału. Sprawdź czy się nie rozpięła albo czy nie uszkodziłeś kabli.
 
 
DaroRaroKRK 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2022
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-02-2022, 13:53   

Hugo napisał/a:
Koło mocowania pompy wspomagania jest zdaje się wtyczka od czujnika położenia wału. Sprawdź czy się nie rozpięła albo czy nie uszkodziłeś kabli.


Pierwsze to sprawdziłem wszystkie wtyczki.

Obecnie auto działa. Nie wiem, co spowodowało, że nie odpalił.
Alternator nie ładował to mu wymieniłem komutator i regulator napięcia.

Zamykam post.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.