 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Lancer X 1.8 - SWAP głowicy z 4b10 ? |
Autor |
Wiadomość |
KamiS96
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer X Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2022 Posty: 3 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 17-02-2022, 22:28 Lancer X 1.8 - SWAP głowicy z 4b10 ?
|
|
|
Witam. Mam na temacie Lancera z 08roku , silnik 4b10 który to ma popychacze zaworów na szklanach . Chciałbym się dowiedzieć czy jest opcja , założenia innej głowicy tak aby z szklanek przejść na zwykłe popychacze mechaniczne ? Coś takiego jak występuje w silnikach Hondy ( ogólnie siedzę właśnie w Hondach a Mitsubishi zaczynam poznawać i jest narazie dla mnie wielką tajemnicą 😅 ) Czy wogole w samochodach Mitsubishi występowały układy rozrządu oparte o popychacze mechaniczne ?
Głównym powodem dla czego mam dość tych szklanek , to uciążliwe i kosztowne dokonywanie regulacji luzu zaworowego . |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-02-2022, 18:37
|
|
|
Jakbyś dobrze popatrzył na 4J10 i porównał sobie z 4B10 to może byłaby taka możliwość. Pytanie tylko czy jest sens i starczy ci kasy, bo moim zdaniem lepszy byłby cały swap 4J10 i sprzedaż 4B10.
Co do samej głowicy to jest jeden problem, że trzeba by było mieć oba silniki i po prostu przymierzać. Ale czy koszt takiej operacji byłby mały? Chyba nie i lepiej by było jednak płacić za regulacje w 4B10. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
KamiS96
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer X Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2022 Posty: 3 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 18-02-2022, 22:59
|
|
|
Czyli przejście na SOHC , jest może na forum ktoś , kto próbował coś takiego ? Są jakieś inne jeszcze silniki które można brać pod uwagę ?
Ogólnie temat ucieczki od tych szklanek narodził się po odebraniu auta od mechanika . Nie miałem czasu sam zająć się regulacja więc dałem do warsztatu . Po odebraniu silnik bardzo "klepie" o nie chodzi równo . Po zdjęciu pokrywy i zmierzeniu okazało się że szklanki zostały przeszlifowane i mechanik ustawił duże luzy , na wydechowym wartości luzu są 0.50 do 0.58.... . Po tym cudownym regulowaniu przez szlifowanie jestem pewien że do wymiany będę miał 16 szklanek , dlatego też szukam innego wyjścia . |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19-02-2022, 08:45
|
|
|
KamiS96 napisał/a: | Po zdjęciu pokrywy i zmierzeniu okazało się że szklanki zostały przeszlifowane i mechanik ustawił duże luzy , na wydechowym wartości luzu są 0.50 do 0.58.... . |
No to powiedz, żeby ci oddał za szklanki, skoro norma dla 4B10 to:
Exhaust valve 0.30 ± 0.03 mm |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
KamiS96
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer X Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2022 Posty: 3 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 19-02-2022, 13:30
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | KamiS96 napisał/a: | Po zdjęciu pokrywy i zmierzeniu okazało się że szklanki zostały przeszlifowane i mechanik ustawił duże luzy , na wydechowym wartości luzu są 0.50 do 0.58.... . |
No to powiedz, żeby ci oddał za szklanki, skoro norma dla 4B10 to:
Exhaust valve 0.30 ± 0.03 mm |
Już byłem u tego mechanika , szkoda nerwów i gadania . Stwierdził że tak trzeba bo zawory mają się "zapaść" i jak zrobi się 10k km to się zapadną i luzy będą prawidłowe 😅😅 |
|
|
|
 |
|
|