Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap 4g63t w kombi z Outlandera.
Autor Wiadomość
Kojot13 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 GT 2007 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 12
Skąd: Murowana Goślina
Wysłany: 15-05-2022, 22:36   Swap 4g63t w kombi z Outlandera.

Witam. Czy ktoś z czytających już taki manewr robił? Aktualnie mam już 4 Lancera w kombi - przekrój roczników 2003 - 2007. Zawsze 2.0 4G63. Mam taką chorobę, że co jakiś czas wydaje mi się, że już dość się najeździłem Lancerem, sprzedaję. Ale jak się zastanawiam co kupić, to wychodzi mi po analizie rynku, że kupuje kolejnego Lancera w kombi :mrgreen: . I tak 4 razy :D . Niestety te parę kucy braknie i z tęsknota patrzę na wschód, gdzie wychodziły wersje z literka t na końcu. No i te parę zmian designu, które można znaleźć na zdjęciach w internecie: https://kimbex.pl/samochody/mitsubishi-lance-evo-9-mr-wagon-sold/.
Niestety cena takiej wersji skutecznie odstrasza.
Dlatego chcę zrobić pierwszy, w miarę prosty krok - wstawić 4G63T z Outlandera jedynki. Bez napędu na 4 koła - na początek tylko front. Mechanicznie nie będzie kłopotu, ale martwię się elektrycznie - przeróbka wiązki pod sterowanie itd.

Dlatego jak ktoś już to robił, albo wie kto takie coś ma - byłbym wdzięczny o kontakt / informację.

Pozdro
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-05-2022, 17:28   

4G63T przy ośce to tak moim zdaniem średnio. Może już lepiej 4G69 MIVEC? Był taki Lancer RalliArt w USA.

I jakby tego nie liczyć to raczej modyfikacja przekroczy wartość samochodu...
 
 
Kojot13 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 GT 2007 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 12
Skąd: Murowana Goślina
Wysłany: 16-05-2022, 22:58   

Z tą wartością samochodu to w dzisiejszych czasach niewiadomo - ostatnio dostałem list z ubezpieczalni, z którego wynika, że mój 16letni samochód zyskał na wartości w ich wycenie rok do roku :) . Nic tylko inwestować w Lancery ;) .

Oczywiście, że przekroczy wartość, ale jakby tak na to patrzeć, to nigdy nic się nie opłaca.

Co masz na myśli, że przy ośce to tak średnio? W napęd na 4 bym nie szedł, bo myślę, że to dopiero będzie za dużo roboty z tyłu- nie wiem czy kasta jest tak przystosowana, żeby to weszło. I tutaj pewnie byłoby dużo niespodzianek. Sam silnik nie wydaje się problemem w stosunku do tego. A 205km przeniesione przez 1 ośce to żaden wyczyn - da radę. Ale proszę rozwiń swoją myśl.

Co do silnika 4g69 mivec to masz na myśli 160km z Outlandera lub Grandisa? Widzę kupę roboty, bo zakładam, że łapy 1 do 1 względem 4g63 nie pasują (nie wiem), a końcowy efekt 25km więcej jakoś w ogóle nie zadowala. Wersja turbo 4g63t daje więcej koni i więcej możliwości w przyszłości. Nigdy to nie będzie potwór, ale z tą bazą możesz kombinować dalej i rasować. 4g69 wydaje się drogą donikąd. Chyba że faktycznie jakaś wersja Ralliart z US, ale to zakładam tak często występuje jak wagon turbo ;) .

A dla wszystkich co zaproponują - kup sobie prawdziwego Evo to odpowiedź , nawet jakby mnie było stać, brzmi nie. Ma być w kombi :D .

[ Dodano: 16-05-2022, 23:08 ]
O, gotowa sztuka:)

https://www.olx.pl/d/ofer...D5-IDOPD0H.html
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-05-2022, 08:48   

Kojot13 napisał/a:
Ma być w kombi
A Firebee nie sprzedaje swojego?
Cytat:
O, gotowa sztuka:)
zwykła skrzynia... kto by chciał lewarkiem machać... i cena, którą lepiej nie komentować... sprzedać a sprzedawać to różne rzeczy
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-05-2022, 15:09   

Kojot13 napisał/a:
Z tą wartością samochodu to w dzisiejszych czasach niewiadomo - ostatnio dostałem list z ubezpieczalni, z którego wynika, że mój 16letni samochód zyskał na wartości w ich wycenie rok do roku :) . Nic tylko inwestować w Lancery ;) .


Ale to nie dotyczy tylko Lancera tylko całego rynku... Takie czasy.

Kojot13 napisał/a:
Co masz na myśli, że przy ośce to tak średnio?


No z trakcją średnio. Spodziewam, że każde dodanie gazu (bo przy okazji mocy, dużo bardziej wzrośnie moment na dole przez inną charakterystykę silnika z turbo) to może być utrata przyczepności. Opon szerszych do Lancera nie wsadzisz, LSD raczej nie znajdziesz, elektronicznej szpery też nie ma więc nie powalczysz z moim zdaniem totalnie wkurzającą cechą. Będzie taki mistrz prostej i to na suchym przy rozgrzanych oponach.

Kojot13 napisał/a:
Co do silnika 4g69 mivec to masz na myśli 160km z Outlandera lub Grandisa?


No najlepiej znaleźć Lancera (CS tego co masz) w USA z 4G69, wtedy wyciągasz z niego tyle co potrzeba. Teraz z pamięci niby niewiele koni 162KM chyba, ale z tego co pamiętam to do setki urywało 2 sekundy... Chyba przyrost momentu jest większy (w sensie %). Tak, że może mało, może w sam raz. No i to jest max co moim zdaniem opona 205 ma szansę przenieść skutecznie na asfalt, przy okazji nadal masz przynajmniej dla mnie miłą charakterystykę silnika N/A. I żeby była jasność, ja to rozpatruje w sensie łatwiej/taniej w stosunku do 4G63T, gdzie sam silnik jest na bank x2 w cenie do 4G69 MIVEC. Jeśli to rozwiązanie trudniejsze/droższe to nie ma sensu tak jak mówisz.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 18-05-2022, 08:09   

Cytat:

4G63T przy ośce to tak moim zdaniem średnio.
Czy ja wiem? Raptem 202KM i 303Nm... i moment dość późno wstaje bo strzał jest przy 3500rpm (oczywiście mowa o seryjnej mapie Outlandera).

Co do samego montażu, jeśli w lancerze było 4G63 to sam słupek jest P&P, wypada jedynie dodać IC i kawałek wydechu. Pozostanie kwestia elektroniki, która tym wysteruje.
Kojot13 napisał/a:
O, gotowa sztuka:)

https://www.olx.pl/d/ofer...D5-IDOPD0H.html

Znam auto :) Ostatnio właściciel mówił coś o 35k euro :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 18-05-2022, 09:10   

krzychu napisał/a:
No z trakcją średnio. Spodziewam, że każde dodanie gazu (bo przy okazji mocy, dużo bardziej wzrośnie moment na dole przez inną charakterystykę silnika z turbo) to może być utrata przyczepności.

Przy 200 KM? Toż to Fordy Fiesty tyle mają i jakoś nie lądują w rowach przy dodawaniu gazu :mrgreen:
Dół tez jak najbardziej niegroźny, tak jak W@sio napisał, bo turbo jest bardziej rajdowo ustawione i do 3500 rpm jest mułowato.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-05-2022, 10:32   

tościk napisał/a:

Przy 200 KM? Toż to Fordy Fiesty tyle mają


Mają też od razu ESP, kontrolę trakcji (która utnie moc), opcjonalne LSD i stawiam na szersze opony ale tego nie sprawdzałem... Walczyli z tym efektem.

Zresztą wracając do początku to jest moje zdanie, ja tam nie lubię jak mi przód ucieka. Po prostu zabija to jakaś frajdę.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 18-05-2022, 14:45   

Saab turbo miał ponad 200 koni w ośce, 240koni ma vr6 w VW i ludzie swapuja na przód i jest git.
Robic i sie nie zastanawiać jak tylko masz jak i gdzie i $$$$
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Rafik83 
Forumowicz
Moc z wami.


Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020
Posty: 551
Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
Wysłany: 18-05-2022, 16:16   

Krzyzak napisał/a:
Kojot13 napisał/a:
Ma być w kombi
A Firebee nie sprzedaje swojego?
Cytat:
O, gotowa sztuka:)
zwykła skrzynia... kto by chciał lewarkiem machać... i cena, którą lepiej nie komentować... sprzedać a sprzedawać to różne rzeczy


Machanie lewarkiem to sama przyjemność 4g63t w Automacie fani EVO zjedli by cię żywcem za tę profanację :lol:
_________________
Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-05-2022, 07:31   

ta skrzynia potrafi strzelać ze sprzęgła i inne fajne rzeczy - nie wiem po co tracić czas na używanie sprzęgła i lewarka, skoro komputer zrobi to szybciej, lepiej, bezpieczniej i rozsądniej...
skomplikowane obliczenia też można zrobić w jakimś tam czasie za pomocą zwykłego kalkulatora, ale chyba lepiej użyć komputera...
niezależnie od silnika zawsze wybiorę automat

Marcino napisał/a:
240koni ma vr6 w VW i ludzie swapuja na przód i jest git

jedna uwaga mi się nasuwa - te auta (i inne z mocą na jedną oś) mają pewnie jakieś trzyliterowe systemy, które pozwalają to ogarnąć...
jakoś w 2000 r miałem okazję jechać jakimś niemcem z dużą mocą (nieco ponad 200KM) na przód i nie dało się ruszyć bez pisku, w każdym razie mi się nie udało :biggrin:
 
 
Rafik83 
Forumowicz
Moc z wami.


Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020
Posty: 551
Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
Wysłany: 19-05-2022, 08:25   

Krzyzak napisał/a:
ta skrzynia potrafi strzelać ze sprzęgła i inne fajne rzeczy - nie wiem po co tracić czas na używanie sprzęgła i lewarka, skoro komputer zrobi to szybciej, lepiej, bezpieczniej i rozsądniej...
skomplikowane obliczenia też można zrobić w jakimś tam czasie za pomocą zwykłego kalkulatora, ale chyba lepiej użyć komputera...
niezależnie od silnika zawsze wybiorę automat



Marcino napisał/a:
240koni ma vr6 w VW i ludzie swapuja na przód i jest git

jedna uwaga mi się nasuwa - te auta (i inne z mocą na jedną oś) mają pewnie jakieś trzyliterowe systemy, które pozwalają to ogarnąć...
jakoś w 2000 r miałem okazję jechać jakimś niemcem z dużą mocą (nieco ponad 200KM) na przód i nie dało się ruszyć bez pisku, w każdym razie mi się nie udało :biggrin:



No ja jestem wręcz odmiennych poglądów automat to utrata fanu z jazdy, oczywiście wygoda jest ale i nuda, skrzynia strzeli ze sprzęgła komputer zmieni bieg :D
Nie moja bajka, to mój pojazd i ja w nim żądze a nie jakiś kalkulator, do auta które ma dawać frajdę i radość automatowi mówię stanowcze nie :lol:
_________________
Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy.
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 19-05-2022, 16:11   

Cytat:
to mój pojazd i ja w nim żądze a nie jakiś kalkulator




Tak mi się jakoś skojarzyło Rafik :mrgreen:
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
Galahad 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sport Wagon, O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2022
Posty: 7
Skąd: Dębica
Wysłany: 25-05-2022, 21:56   

Lancerowi przy jego wadze taka moc raczej by nie zaszkodziła, po odpowiednich modyfikacjach. Mnóstwo aut ma naped na przód i dużą moc. seat leoś ze starym 1,8 turbo 20v pod maską chociażby. U mnie chłopaki mają po 300 kucy i daje radę. Moc tego rzędu tylko manual. Automat nie da rady zmienić szybciej biegu. Rozumiem przy mocy 300 + .
 
 
Rafik83 
Forumowicz
Moc z wami.


Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020
Posty: 551
Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
Wysłany: 25-05-2022, 22:17   

Mazin89 napisał/a:
Cytat:
to mój pojazd i ja w nim żądze a nie jakiś kalkulator


Obrazek

Tak mi się jakoś skojarzyło Rafik :mrgreen:


🤣🤣 wszystko kwestia przeznaczenia auta, ale tak czy inaczej nie jestem zwolennikiem automatu, a moja lepsza połówka mówi że jak kupię automat to se nim sam będę jeździł. :D Bo ta skrzynia to dla Bab jest 🤣🤣🤣🤣
_________________
Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.