Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander PHEV akumulator
Autor Wiadomość
Tomek.gro 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-02-2019, 00:24   Outlander PHEV akumulator

Witam jestem świeżym właścicielem dwóch outlanderów PHEV jeden ma przebiegu 180 tysięcy i pojemność akumulatora w zakresie 88% drugi nowszy o dwa lata przebieg 120 tys i pojemność ok 63% mam doświadczenie z Hybrydami i wiem ze w sterowniku BMU trzeba zrobić reset parametrów akumulatora żeby wykasować historię użytkowania przez poprzedniego właściciela w oplu Amperze pomogło odzyskać 20% pojemności czy polecacie jakiegoś dobrego fachowca na terenie Warszawy co zna się na elektronice Mitsubishi bym był bardzo wdzięczny za pomoc bo dopiero zaczynam przygodę z tą marką i nie mam zielonego pojęcia co ,kto i jak :)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21023
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-02-2019, 07:48   

Najlepiej zapytaj na PW forumowicza tokyo.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Tomek.gro 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-02-2019, 12:02   

OK postaram się dzięki
 
 
wojtowa 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2022
Posty: 7
Skąd: Sośnicowice
Wysłany: 06-05-2022, 00:53   

Jeśli koś miałby problem z resetowaniem BMU to da się to zrobić poza autem np. na biurku. Zrobiłem wymianę baterii i przy okazji odkryłem kilka ciekawych sposobów. Jeśli ktoś potrzebuje pomocy z zresetowaniem to proszę na pw lub @.
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 446
Skąd: Limerick
Wysłany: 06-05-2022, 09:01   

Myślę, że nie jednemu by się przydało to "na biurku" i może byś się podzielił na forum takimi informacjami?
Pozdrawiam
 
 
wojtowa 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2022
Posty: 7
Skąd: Sośnicowice
Wysłany: 15-05-2022, 11:12   

Pojawiło się sporo pytań odnośnie resetowania BMU, niestety ten sposób poza autem też wymaga narzędzia diagnostycznego które ogarnia Battery Maintenance Function, no i trzeba podłączyć zasilanie
i przez CAN wysłać komendy diagnostyczne. Mam BMU 9499D054 (od baterii LEV40), jeśli ktoś jest zainteresowany to mogę wysłać skasowany a odeśle mi swój. Wymiana jest prosta, BMU jest na prawym nadkolu, dostęp jest po zdemontowaniu uchwytu na napoje, 2 wtyczki i 2 śruby. Wystarczy podmienić, nie wymaga rejestrowania przy pomocy narzędzia diagnostycznego.
 
 
darek44 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 9
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 25-05-2022, 09:46   

Byłem u wojtowa żeby skasować BMU ,nie udało się z poziomu auta :( (coś w samochodzie blokowało próby kasowania ), pomogła podmiana na już skasowany na stole przez wojtowa ,mam nadzieje że uda mu się skasować mój BMU który u niego został .Moje auto 2014r. przebieg 157000 km. akumulator 26 Ah, 65% sprawności zasięg 28 km. po całej operacji , przejechaniu 50 km. i jednym ładowaniu według Watchdoga- 38 Ah ,95% sprawności i zasięg 50 km. Mam świadomość że samochód będzie przeliczał pojemność akumulatora która na pewno się zmniejszy więc opiszę stan aku za 2 tygodnie :D . Polecam wszystkim naszego kolegę z forum a jeśli chodzi o szczegóły techniczne to proszę kontaktować się z wojtowa.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10740
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-05-2022, 10:55   

Software możecie oszukać czy tam resetować na stole, ale za chwile policzy sobie sumę prądów płynacych do i z oginiwa i wg swojego algorytmu oszacuje rzeczywistą pojemność aku.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 217
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 25-05-2022, 12:26   

Zaskakuje mnie trochę ten cały reset. Bo jeśli bateria fizycznie ulega degradacji to nie powinna przyjąć więcej napięcia niź pokazuje czyli np te 26Ah. Jeśli rzeczywiście przejechałeś na samym prądzie 50km to musiałeś wcisnąć tam min 35-38Ah. Z czym wiąże się takie przeładowywanie baterii? Czy to nie zwiększa ryzyka poważniejszego uszkodzenia poszczególnych cel i jakiegoś pożaru? Jakie jest napięcie na poszczególnych celach po takim resecie BMSu i naładowaniu do pełna?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10740
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-05-2022, 13:10   

nemmooo napisał/a:
Czy to nie zwiększa ryzyka poważniejszego uszkodzenia poszczególnych cel i jakiegoś pożaru?

Wg mnie napewno nastepuje szybsza degradacja baterii. Musze dopytać kolegów jak to jest u nas.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
darek44 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 9
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 25-05-2022, 15:23   

Chodzi właśnie o to że algorytm sam zaniża pojemność baterii ,tak sobie wymyśliło Mitsubishi (czego na przykład nie ma w Amperach) ,po restarcie algorytm powinien przeliczyć rzeczywistą pojemność baterii. Co do dystansu 50 km. to nie na samej baterii tylko po podmianie BMU .
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 217
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 25-05-2022, 15:50   

Podmiana BMU czy jego reset to jeden pies, bo wraca do wartości fabrycznych i ładuję baterię do wartości maksymalnych zadanych w fabryce. Nie jedziesz na BMU tylko na energii zgromadzonej w baterii. Co się stanie jeśli zresetowany/podmieniony BMU będzie pchał w zdegradowaną baterię energię elektryczną? Będzie rosło napięcie w celach do maksymalnego, coś jeszcze? Jeśli bateria jest faktycznie zdegradowana to nie powinna przyjmować energii powyżej pewnego napięcia na celach. Tak wiec "degradacja" baterii wynika tylko z algorytmu i nie ma się nijak do fizycznego stanu baterii?

[ Dodano: 25-05-2022, 15:57 ]
darek44 napisał/a:
Co do dystansu 50 km. to nie na samej baterii tylko po podmianie BMU .

Pytanie brzmi czy przejechałeś 50km na elektrycznym silniku po podmianie BMU i naładowaniu baterii? Jeśli tak to BMU musiało wcisnąć w baterię jakieś 38-40Ah. Czy 95-100% SOH.
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 446
Skąd: Limerick
Wysłany: 25-05-2022, 16:11   

Właśnie przed chwilą zresetowałem BMU. Jutro planuję zrobić DBCAM, mam nadzieję że się uda.
Phevwatchdog pokazuje 95% baterii i 38Ah. Zobaczymy co się będzie działo i co pokaże DBCAM.
 
 
wojtowa 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2022
Posty: 7
Skąd: Sośnicowice
Wysłany: 26-05-2022, 00:09   

Oczywiście że nie da się wydusić więcej ładunku z baterii niż jest tam zmagazynowane ani naładować więcej niż bateria jest w stanie przyjąć bez jej przeładowania, BMU dba o to żeby napięcie nie przekroczyło 4,1V. Natomiast zostało udowodnione że BMU wylicza teoretyczny stopień degradacji baterii i ogranicza jej rozładowywanie (na ten temat jest cała masa opinii na różnych forach), co przekłada się na ograniczanie zasięgu. Reset wartości SOC na wartość wyjściową 38Ah w BMU pozwala na nowo przeliczyć pojemnośc po paru przejazdach odzyskać te parę %, które BMU blokuje przy rozładowywaniu. Po resecie oczywiście zasięg jest zawyżany i stąd pokazuje dashboard 50 km, ale realnie tego się nie przejedzie, bo bateria osiągnie stopień rozładowania przy którym zostanie uruchomiony silnik spalinowy. Z każdym ładowaniem i rozładowaniem, ostatnich faktycznych długości przejazdów, algorytm dojdzie do zbliżonej rzeczywistej pojemności i będzie podawał teoretyczny w miarę realny przebieg. Oczywiście procedura DBCAM jest lepsza bo wpisuje w BMU rzeczywistą zmierzoną wartość pojemności baterii, a ECU na tej podstawie dokładniej oszacuje przebieg. Ja robiłem i Reset i DBCAM ... ale po wymianie baterii na większą tj. 46Ah i znacznie młodszą od starych, mam przebiegu ponad 260kkm. Najpierw po resecie troche jeździłem, ale miałem problem z CMU z modułu 11, który się uszkodził. Po naprawie CMU (przepalony bezpiecznik smd) zrobiłem DBCAM i obniżył mi wartość z 37,4 na 36,8 Ah.

Cytat:
Byłem u wojtowa żeby skasować BMU ,nie udało się z poziomu auta :( (coś w samochodzie blokowało próby kasowania )

....no własnie w aucie darek44 przy próbie resetu BMU pojawiało się operation failed, a po wymontowaniu BMU z samochodu i podłączeniu BMU bezpośrednio do narzędzia diagnostycznego w garażu, poza autem skasowało się bez problemu. W moim aucie z tego samego rocznika z tym samym BMU procedura zadziałała bez problemu. Co w takim razie blokowało w aucie, bo na pewno nie BMU?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10740
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-05-2022, 12:13   

Dobra robota Panowie. Obserwuje temat bo mnie kusi outek Phev
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.