Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap 4g63t w kombi z Outlandera.
Autor Wiadomość
Kojot13 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 GT 2007 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 12
Skąd: Murowana Goślina
Wysłany: 26-05-2022, 00:07   

:D

Widzę, że niezły tutaj spin-off osiowy wyszedł.
Osobiście jakoś bym się tego nieruszania nie bał.
Oczywiście lepszy napęd na 4 koła, ale jak to się mówi u mnie w firmie: "lepsze jest wrogiem dobrego" ;)

Natomiast wracając do meritum - kto już taką akcję robił?
Bieda 4G63t z Outlandera w CSie? Nie wierzę, że nikt.
A cudze doświadczenia nieocenione. :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-05-2022, 07:04   

Galahad napisał/a:
Automat nie da rady zmienić szybciej biegu.
z mojego doświadczenia to automat zmienia biegi wielokrotnie szybciej niż kierowca
ja nawet pedału sprzęgła nie zdążę wcisnąć w czasie, gdzie skrzynia już dawno sama zmieni bieg... a jeszcze ruch lewarkiem i puszczenie... ja miałem zwykłą skrzynię, to płynna zmiana trwała parę sekund, automat to ciężko policzyć, ale poniżej pół sekundy
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-05-2022, 11:50   

Jak się się przegadujecie to nie wiem co by to miała być za skrzynia do 4G63T w CS, ale nie rozwodząc się na 2 strony to człowiek nie ma podskoku to nowoczesnej skrzyni nawet o klasycznej konstrukcji. Nie wspominając o 2 przęgłowych przy zmianie o jeden bieg (bo przy zmianie o parzystą ilość biegów to już co innego). A jeśli chodzi o komfort ruszania samochodem ze zwykłym konwerterem momentu to jak człowiek się przyzwyczai to już nie chce inaczej. Dopiero elektryk dają jeszcze lepsze wrażenia.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-05-2022, 12:08   

krzychu napisał/a:
to jak człowiek się przyzwyczai to już nie chce inaczej.

Mam DSG, jest ok, jedynie to zawachanie przy ruszaniu mi przeszkadza a tak to super.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-05-2022, 12:26   

Marcino napisał/a:
krzychu napisał/a:
to jak człowiek się przyzwyczai to już nie chce inaczej.

Mam DSG, jest ok, jedynie to zawachanie przy ruszaniu mi przeszkadza a tak to super.


Jak nie szarpnie od czasu do czasu to i tak jest spoko, bo to cecha, a nie wada...
No a jak mocno przyhamujesz do ronda albo na lewoskręcie i od razu gaz to nie laguje, nie szuka jedynki? Bo jak ciężarówka jedzie z przeciwka, a silnik to jest ten mniejszej pojemności z turbinką to można się nieźle spocić, a potem pisk opon bo gaz już dawno w podłodze, za skrzyżowaniem pasy... Ehhh
Zresztą 2 sprzęgłowa i turbo to np. w mercedesie potrafi 2 razy piszczeć oponami, raz przez sprzęgło drugi raz jak turbo wstanie...
Parkowanie precyzyjne na wzniesieniu próbowałeś? Bo czuć, że hill holder pomaga i nie ma podskoku do precyzji, przewidywalności i płynności konwertera...
No i masz automat, ale sprzęgła podlegają wymianie, tak samo koło 2 masowe... Niekiedy już po 60 tys...
Jakieś takie wolne podjazdy pod górę, holowanie przyczepy to wszystko proszenie się o problemy. Ale cóż offtopic.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-05-2022, 17:56   

Nic złego nie powiem. Przebieg 65 tys. Chce włąsnie olej zmienic. Chodzi to u mnie z dieslem.
Ale manualne skrzynie mi nie przeszkadzaja jak ta w glancie. Dobrze mieć kontrole i czasem sobie przeciągnąć do czerwonego pola.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-05-2022, 07:36   

Marcino napisał/a:
i czasem sobie przeciągnąć do czerwonego pola
w poliftowej skrzyni Galanta, tej tiptronic, też możesz przeciągnąć do czerwonego - w trybie manual
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 27-05-2022, 09:34   

Krzyzak napisał/a:
Marcino napisał/a:
i czasem sobie przeciągnąć do czerwonego pola
w poliftowej skrzyni Galanta, tej tiptronic, też możesz przeciągnąć do czerwonego - w trybie manual

Wiem, mam łopatki w DSG ale nie korzystam. od tego jest tzw kick down pod pedałem gazu - jest do konca to jest redukcja albo tryb sport

No tak samo mozna automatem jeździć w trybie manual ale po co... przełączać myśleć.
Jak masz manual jedziesz ciśniesz i nagle stwierdzasz ze.... nie łapiesz trakcji na 2ce.... to ciśniesz wtedy gaz do końca, opony piszczą auto idzie w poślizgu, ludzie patrza co sie dzieje... starasz sie kontrolować wszystko gazem. Mam teraz takie dość stare micheliny 17tki na lato i tak sie własnie dzieje. Nie szkoda mi ich na takie zabawy. Ale na mokrym musze uważąc.

Szwagier ma wolnosaace r6 240koni w passacie b4 swapowany silnik. Fajnie to lata i tyko na ośke. Ponieważ ma mocno obnizone musiał powalczyć z połoskami bo pekały przeguby. Ale powiem tak, daje rady mimo ze to tylko naped na jedna oś. Takie 200+ koni powinno być z galanta z V6 to by było coś.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Galahad 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sport Wagon, O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2022
Posty: 7
Skąd: Dębica
Wysłany: 28-05-2022, 12:35   

Krzyzak napisał/a:
z mojego doświadczenia to automat zmienia biegi wielokrotnie szybciej niż kierowca
ja nawet pedału sprzęgła nie zdążę wcisnąć w czasie, gdzie skrzynia już dawno sama zmieni bieg... a jeszcze ruch lewarkiem i puszczenie... ja miałem zwykłą skrzynię, to płynna zmiana trwała parę sekund, automat to ciężko policzyć, ale poniżej pół sekundy


Miałem wiele aut. Mazda 3 i 6 z automatem i bez. Lancery 2,0 135 oraz jeździłem wrx 2,0 225 kucy. siadałem do nissana maximy 3,5 l 289 koni. i powiem tak. Ja zmieniam bieg w ciągu sekundy. Kilka sekund to może mój dziadek jak się zamyśli...tak mi się wydaje :)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 30-05-2022, 14:50   

Manualnie szybciej lub wolniej robisz to kiedy chcesz, i ty decydyjesz. Automat ma algorytm. Sama zmiana biegu to kwesta wprawy i umiejetności. Synchronizatory nie lubia strzałów... tyle powiem
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-05-2022, 07:18   

Marcino napisał/a:
Sama zmiana biegu to kwesta wprawy i umiejetności.
I stanu skrzyni - bym dodał.
Wciąż wg mnie automat robi to znacznie szybciej. Jak wczoraj jechałem to zmiana biegu to ułamek sekundy.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 31-05-2022, 11:22   

Krzyzak napisał/a:
Jak wczoraj jechałem to zmiana biegu to ułamek sekundy.

Sama zmiana biegu tak, ale caly proces tzw shiftu trwa dłuzej, od decyzj TCU do kompletmego shiftu .
Fakt odczucia sa takie jak mówisz bo ty tylko widzisz wskazówke lub zmieniajaca sie cyferke. Ale czessto w nowych autach TCU skrzuni zdejmuje moment obrotowy wcześniej wiec teoretycznie juz nie przyspiesza mimo ze ty nie odpuszczasz gazu.

[ Dodano: 31-05-2022, 11:58 ]
I mozna filmik z artykułu obejrzec :)
https://www.auto-swiat.pl...-biegow/kc68zet
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-05-2022, 12:41   

Marcino napisał/a:

Fakt odczucia sa takie jak mówisz bo ty tylko widzisz wskazówke lub zmieniajaca sie cyferke. Ale czessto w nowych autach TCU skrzuni zdejmuje moment obrotowy wcześniej wiec teoretycznie juz nie przyspiesza mimo ze ty nie odpuszczasz gazu.


No spoko, zależy od sytuacji jeszcze. Jak głaskasz gaz to sterownik też inaczej zmienia biegi (np. wydłuża zmianę dla lepszego komfortu ścinając płynniej i dłużej moment), ale jak masz but w podłodze i nie czujesz zmiany biegu to manualem się tak nie da zrobić. Nawet jak ostro zmienisz bieg i nawet nie odpuścisz gazu to czujesz rozłączenie napędu i potem strzał sprzęgła. W automacie to wszystko jest wyliczone i przetestowane wiele tysięcy razy. Na moment zmiany przepustnica się przymyka i od razu potem jest otwarta. A jak się nie przymyka to są fajne filmiki (można czasem wyłączyć ściąganie momentu przy zmianie biegu w sterowniku skrzyni) to potrafi na mokrym tyłkiem zamiatać w 4 bucie.... I moim zdaniem to musi być wyjątkowo paskudne doświadczenie na dłuższą metę bo nie do końca wiesz kiedy zmieni bieg, a spontaniczna utrata przyczepności kół musi być strasznie absorbująca (zresztą Mercedes A klasa na mokrym w trybie sport potrafi przy zmianie biegów przestawić na łuku przednią oś o dobrych parę cm). I jeszcze jedna rzecz, ostro zmieniać biegi nawet jak się jest dobrym kierowcą to powtarzalność nie jest najlepsza. A w automacie wciskasz gaz i masz powtarzalny max taki jak Ci fabryka dała.

Ale są inne problemy i pewnie o to chodzi, właśnie chodzi o to kiedy sterownik zareaguje po zmianie sytuacji, czy skrzynia konstrukcyjnie jest gotowa na taka zmianę (np. redukcję o parzystą ilość biegów itd itp). To jest czasem bardzo, czasami mniej irytujące. Na pewnie nie sam moment zmiany, bo jak jedziesz 0/1 np. na trze to większość znanych mi skrzyń samą zmianę biegów robi tak szybko, że nie masz szans jej dorównać manualem.

Innymi słowy moim zdaniem sama zmiana biegów na pewno jest szybsza w automacie, ale automat nie czyta w myślach i nawet przy użyciu łopatek może reagować z opóźnieniem na zmieniające się warunki.

Ale chyba nie o tym temat. Autora chyba nie interesuje automat?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 31-05-2022, 15:45   

krzychu napisał/a:
sama zmiana biegów na pewno jest szybsza w automacie, ale automat nie czyta w myślach i nawet przy użyciu łopatek może reagować z opóźnieniem na zmieniające się warunki.

Amen i end of ... i wogule.
Niech swapuje cokoliwek mocnego. Będzie miał fun
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Kojot13 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 GT 2007 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 12
Skąd: Murowana Goślina
Wysłany: 25-06-2022, 08:14   

Heh :D .

Podsumowując:
Nikt takiego swapa nie robił. A czy znacie kogoś kto (najlepiej w okolicy Poznania) miałby na tyle umiejętności i wiedzy, aby ogarnąć instalacje elektryczną i sterowanie przy takiej mechanicznej modyfikacji?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.