Kosiarka do trawy |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-07-2022, 14:29
|
|
|
czyli jak mam klucz udarowy 700Nm to nie jest potrzebna?
generalnie myślałem, że będzie OK, ale już raz mi się nie udało odkręcić śruby na wale, którą ktoś z "naszych" dociągnął (+klej) - tu z pomocą przyszedł Millwauke ale akurat ten klucz ma 1850Nm... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 11-07-2022, 10:15
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | czyli jak mam klucz udarowy 700Nm to nie jest potrzebna? |
Trochę inna zasada działania ale do ciesielskich śrub ten klucz udarowy daj rade. Do reszty masz wkrętarki. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-07-2022, 11:03
|
|
|
Marcino napisał/a: | do ciesielskich śrub ten klucz udarowy daj rade. Do reszty masz wkrętarki | w sobotę wkręcałem śruby ciesielskie 10x350mm, wkrętarką - co prawda moja makita ma max moment prawie 100Nm i nadgarstek wykręca (dlatego w zestawie uchwyt dla drugiej ręki), ale idzie bez problemu
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11178 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 11-07-2022, 15:56
|
|
|
Mocne te Makity. Chociaż słabym punktem są futerka. Już chyba dwa poległy u nas na firmie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-07-2022, 11:19
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | co prawda moja makita ma max moment prawie 100Nm i nadgarstek wykręca |
No włąsnie - a zakretarka tego nie czujesz. Jak byś miał zawodowo cały dzień krecić to byś nie dał rade a czasem nie masz dwóch rąk. U mnie ekipa na montazu meble nawet skrecała taka udarową.
Ona na końcu zwalnia i możesz precyzyjnie dociągnąć wkręt ile potrezebujesz
. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-07-2022, 13:02
|
|
|
Patrzę temat o kosiarkach, a tu wkrętarki
Mi się marzy kosiarka wrzecionowa spalinówka... Ale już nie mam gdzie trzymać. Póki co robot opędza trawnik i wygląda to spoko.
Od czasu do czasu ostrzę nóż w elektrycznej i wjeżdżam jak trzeba coś zebrać. Do krawędzi używam podkaszarki akumulatorowej Worxa. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-07-2022, 23:14
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Mocne te Makity. | ta najmocniejsza ma 130Nm, moja chyba 90 albo koło 100 - naprawdę jest petarda |
|
|
|
 |
joujoujou
Forumowicz łysy i brzydki.

Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 3445 Skąd: Skąd: Skąd:
|
Wysłany: 29-09-2024, 12:16
|
|
|
Macie ludziki jakieś dojście do części od Briggs & Stratton? Coś mi rozrusznik w traktorku szwankuje, a jedyne linki jakie znajduję prowadzą do Hameryki i proponują ceny od 150 dolców wzwyż (plus oczywiście wysyłka + cło + VAT). Nie musi być nowy, byle sprawny i z pewnego źródła. Kod silnika 40R577-0002-H5, nr katalogowy rozrusznika 590476 lub zamiennie 799106. |
_________________ Pozdr,
jou
Gość, skomentuj niebieską corolkę.
Gość, skomentuj samochodzik na baterie! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 29-09-2024, 17:04
|
|
|
Dostałem powiadomienie z tematu, wiec chyba cos tutaj pisałem kiedyś
pewnie o robocie koszącym... 2 lata temu jako kosiarka uzupełniająca wpadło wrzeciono guudena L45. To jest inny wymiar koszenia. Trwanik koszę z reguły na 15mm wrzecionem, a robot utrzymuje 25mm. |
|
|
|
 |
alinanowak735
Nowy Forumowicz alinanowak735
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 30 Wrz 2024 Posty: 14 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-09-2024, 12:03
|
|
|
Co do rozrusznika briggsa to może być nie koniecznie problem z rozrusznikiem. Mi nie odpalała kosiarka, w serwis powiedział, że rozrusznik i nie naprawią. Spowrtoem z kosiarką do domu, obejrzałam wszystko i wyszło że kabel do świecy był uszkodzony i nie podawała kosiarka iskry. Zrobiłam prowizorke i działa mi tak od drugi sezon. |
_________________ Ruda atakauje zawsze od spodu |
|
|
|
 |
joujoujou
Forumowicz łysy i brzydki.

Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 3445 Skąd: Skąd: Skąd:
|
Wysłany: 30-09-2024, 12:21
|
|
|
Jeżeli rozrusznik nie chce kręcić, to kabel od świecy nic do tego nie ma. A tak jest u mnie.
Aha, żeby nie było - przekaźnik (solenoid go w dokumentacji nazywają) też sprawdzony, podaje napięcie tak jak powinien. |
_________________ Pozdr,
jou
Gość, skomentuj niebieską corolkę.
Gość, skomentuj samochodzik na baterie! |
|
|
|
|
 |
alinanowak735
Nowy Forumowicz alinanowak735
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 30 Wrz 2024 Posty: 14 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-09-2024, 18:32
|
|
|
A gdyby wymontować i zawieść rozrusznik do faceta który naprawia różne rozruszniki od samochodów, myślę że by naprawił.Miałam kontakt może poszukam wysłałam rozrusznik z auta i naprawił. |
_________________ Ruda atakauje zawsze od spodu |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 09-10-2024, 13:06
|
|
|
joujoujou, solenoid wyklucza się w najprostszy sposób poprzez zwarcie styków solidnym kawałkiem metalu. Z tego co piszesz podejrzewam że masz silnik dwucylindrowy Briggsa. Trochę ich przerobiłem w życiu i problemy z rozrusznikiem to ostatnie w kolejce zazwyczaj. Utrudniony rozruch tych silników to najczęściej:
-mało prądu (czyli kiepski aku lub nieodpowiednie przewodzenie) tutaj diagnostyka polega na tym że z dawcy prądu kabel minus dajesz na śrubę silnika którą jest przykręcony a plus bezpośrednio do rozrusznika.
-solenoid (jw stykasz kable kawałkiem metalu i patrzysz czy kręci)
-gaźnik (a właściwie puszczanie paliwa do komory spalania) objaw prosty do sprawdzenia, traktorek zaraz po zgaszeniu pali dobrze, postoi dłużej i nie może przełamać kompresji, wykręcamy świece i przy kręceniu rozrusznikiem pojawia się paliwo które wyrzuca z cylindra
-zawory ( zbyt duży luz zaworowy powoduje że rozrusznik nie może przekręcić silnikiem, pamiętaj że regulujemy obie głowice osobno jak dwa oddzielne silniki.
-dekompresator (tutaj już tylko ktoś co umie robić silniki) wewnątrz rozpada się element który w momencie kręcenia podpiera delikatnie zawór i ułatwia rozruch. Bardzo częsta usterka, trzeba wyjąć silnik i zdjąć miskę olejową i kupić nowy wałek rozrządu z dekompresatorem.
- rozrusznik (baaardzo rzadko w dwucylindrowcach.) bardziej narażone na to są silniki Tecumseh, tam rozruszniki lecą na potęgę. Łatwo zdiagnozować jeżeli wykluczysz powyższe wady, jak ma trudność z kręceniem to na bank wyczujesz też luzy poprzeczne i będzie się grzać. Często też odklejają się magnesy od wewnątrz i opierają się o stojan co wyklucza prawidłowe kręcenie.
Do dwucylindrowców na polskim allegro.pl kupisz spokojnie do 200pln nowy, ja osobiście przez 5 lat działalności nigdy takiego nie zamówiłem bo się nie psuły, może taki masz akurat pech? |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
joujoujou
Forumowicz łysy i brzydki.

Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 3445 Skąd: Skąd: Skąd:
|
Wysłany: 10-10-2024, 00:05
|
|
|
Wszystko "wykluczyłem" już wcześniej. Poza tym objawy są oczywiste - przekręcasz kluczyk a rozrusznik nie robi nic - nawet nie zarzuca zębatki na koło zamachowe. Dokładnie to nie robi nic poza bardzo cichym chrobotem (coś tak mniej więcej) dochodzącym z niego. Po kilku(dziesięciu) sekundach odżywa.
Po rozebraniu na drobne i wyczyszczeniu komutatora jest lepiej, ale na kolana nie powala. |
_________________ Pozdr,
jou
Gość, skomentuj niebieską corolkę.
Gość, skomentuj samochodzik na baterie! |
|
|
|
 |
|