Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawa serwomotoru sterującego ogrzewaniem - Instrukcja.
Autor Wiadomość
Casimirvs 
Nowy Forumowicz
Casimirvs

Auto: Grandis 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2022
Posty: 6
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 20-09-2022, 13:32   

Instrukcję została pobrana, przyda się - bardzo dziękuję.
Jednakże dziś miałem czas i rozkręciłem to na dosłownie części pierwsze. Okazało się, że tak naprawdę leży silniczek, który blokuje się do zwarcia, więc całe serwo do wymiany.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-09-2022, 11:25   

Czyli robisz to co w instrukcji,. Kupujesz użyywany serwomotor od Fiata Sedici, albo Suzuki SX4. Przekładasz koło zębate z opornikiem i śmiga. Sprawdź tylko, czy dźwignia którą kręci silnik nie jest zablokowana. :D
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Casimirvs 
Nowy Forumowicz
Casimirvs

Auto: Grandis 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2022
Posty: 6
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 21-09-2022, 12:18   

Dokładnie, tak zrobię, jeszcze raz dziękuje za podpowiedź.
 
 
Karolll. 
Nowy Forumowicz

Auto: Grandis
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2022
Posty: 6
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-11-2022, 14:15   Ogrzewanie

A jak wygląda sprawa tylnej nagrzewnicy bo mam taką wersję rozumiem że tam jest oddzielny zawór z jakimś serwomechanizmem ?
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-11-2022, 16:19   

Tak, jeżeli masz panel z ustawianiem temperatury i nawiewu nad pasażerami, to masz dwie strefy . Wtedy dodatkowa nagrzewnica i parownik są w prawym boczku 3 rzędu. chłodzi górnmi kratkami nad lampkami, a grzeje z otworów pod nogami w 3 rzędzie. Zauważyłem, że najczęściej problem z ogrzewaniem jest gdy masz za mało cieczyy chłodzącej silnik. W moim przyypadku ubywało jej z trójników do podgrzewania parownika instalacji gazowej. Po uzupełnieniu płynu ogrzewanie śmigało od razu.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
marcingebus 
Nowy Forumowicz

Auto: Grandis
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2020
Posty: 15
Skąd: Harmęże
Wysłany: 19-08-2024, 07:19   Re: Naprawa serwomotoru sterującego ogrzewaniem - Instrukcja

wichura1 napisał/a:
Serwomotor najczęściej po 14-tu i więcej lat, miewa tendencję do awarii, podstawowa awaria to spalony silnik, lub zębatka silnika stojąca, pomimo że silnik się obraca (słychać wtedy, że silnik się kręci, ale nie ma żadnych efektów).


Super opis, bardzo pomocy. Wielkie brawa dla autora.

U mnie problem był taki, że serwomechanizm przestawił się w pozycję "maksymalny nadmuch ciepłego". Rozebrałem - wszystko wygląda OK. zarówno silnik pracuje, styki nie wygladają na powycierane. Zębatki całe, brak widocznych uszkodzeń, chyba, że wytarcia zębatek i nadmierne luzy, których nie zauważyłem.

Objawy były takie, że po zamontowaniu powtórnym serwomechanizm próbuje przestawić w pozycję "zimne" i coś w środku przeskakuje ale przestawienie przepustnicy się nie udaje. Po jego zdjęciu okazuje się, że element, którym ma się przesunąć chodzi bardzo ciężko. Ten serwomechanizm przesuwa/zmienia położenie kilku elementów. Pierwszym elementem jest chyba zawór wodny (tak to wygląda) i on się obraca bardzo ciężko. Jak odłączyłem pozostałe dźwigienki, to reszta chodzi lekko, a zawór dosyć ciężko.

Po zamontowaniu powtórnym i drugiej próbie jak pomogłem się mechanizmowi zamknąć, to się zamyka (do pozycji "zimne" i jeśli przestawiłem w pozycje "gorące" to silniczek dawał radę. Obecnie mam w pozycji "zimne" i da się jechać (klima działa, nawiew działa).

Czy sądzicie, że winienem zająć się zaworem czy jednak wymienić serwomechanizm, bo winien sobie poradzić z takim ciężkim obrotem, który wymaga zawór?

[ Dodano: 19-08-2024, 07:24 ]
magicadm napisał/a:
Mam to samo.
Zastanawiam sie czy nie domontować zewnętrznego potencjometru. Serwisówka podaje wartości rezystancji przy max cold i max hot, więc może uda sie coś ustawić w osi.


Możesz podać te wartości, albo wskazać serwisówkę? OK, serwisówka jest tutaj, jeszcze nie szukałem, czy są tam wartości rezystancji, poszukam po południu:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=44396
_________________
Harmęże
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.