Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
luz na tłokach
Autor Wiadomość
DATSUN 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-11-2022, 16:06   luz na tłokach

Witajcie Panowie i Panie.
Mam problem i chciałbym sie dowoedzieć czy ktoś miał podobny.
Silnik benzyna 2,0 150km/ gaz (2014 rok). Na gazie zrobione ponad 100 tyś.
Silnik dość głośno stuka na zimnym ( po odpaleniu). Wycisza się po rozgrzaniu.
Sprawdzane były zawory ( krzywki) i jest o.k.. Zdejmowana była miska i sprawdzane luzy na korbowodzie. Mechanik stwierdził że silnik ma krótkie tłoki i to one stukają.
Zastanawiam się czy wystarczy wymiana tłoków czy trzeba regenerować blok i głowicę.
Może ktoś to przerabiał i dałby namiar na magika który to ogarnie?
Z góry dzięki za zainteeresowanie.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-11-2022, 08:38   Re: luz na tłokach

DATSUN napisał/a:
Silnik dość głośno stuka na zimnym ( po odpaleniu). Wycisza się po rozgrzaniu.

Po tej wypowiedzi podejrzewałbym zawory do regulacji. Jeśli luzy są w normie to może zostały nadpalone gniazda zaworowe.
Mechanicy posiadają kamery endoskopowe, dzięki którym przez otwór po świecach zapłonowych można obejrzeć stan zaworów i przylgni.

Reszta opisu, przynajmniej mi się nie klei. Za krótkie tłoki? :shock:

[ Dodano: 22-11-2022, 08:40 ]
Sprawdź kompresje na wszystkich cylindrach.
 
 
DATSUN 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-11-2022, 09:28   

To masz,
Silnik chodzi równo, nie dymi, nie przerywa. Gdyby to były gniazda to by tego nie było. Jestem pewny że są stukające tłoki. Ramię pomiędzy tłokiem a korbowodem jest krótkie i pracuje pod dużym kątem. Stad przy największym kącie tłok się zgina i powoduje stukanie o cylinder. Nie potrafię dokładnie tego opisać, ale jakoś tak to działa. Kamerkę wpuszczali w serwisie Mitsu w Gdyni, znaleźli jakąś ryskę na drugim cylindrze i nie potrafili zdiagnozować skąd sa stuki. Stwierdzili że trzeba rozebrać silnik aby do tego dojść. Pojechałem do kolegi mechanika i po zdjęciu miski olejowej doszliśmy do tego że winne są luzy na tłokach. Olej i filtr był czysty bez żadnych opiłków.

[ Dodano: 22-11-2022, 09:31 ]
Dodam tylko że silnik prawdopodobnie to 4B12 ( nie wiem gdzie to sprawdzić) , regulacja zaworów na szklankach.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-11-2022, 09:44   

Jeśli mechanicy w celu postawienia diagnozy proponują rozbiórkę silnika to ciężko będzie uzyskać rozwiązanie na forum internetowym. Pozostaje łut szczęścia, że ktoś miał taką usterkę i podobne objawy.
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 188
Skąd: przemysl
Wysłany: 22-11-2022, 19:45   

Kolego..jesli masz outka III zwyklego w benzynie to silnik ma kod 4J11-patrz tabliczka znamionowa.. silniki 4B11 sa w wersji PHEV i w outlanderze drugiej generacji..
4J11 nie ma szklanek.. tam jest jeszcze kilka rzeczy ktore moga wywolywac stukanie.-panewki.lancuch,i mechanizm wzniosu zaworow,czyli mivec..
byc moze jest i cos jeszcze kto wie..dobra wiadomosc jest w tym taka ze jakby co silniki 4J11 sa niezbyt drogie na aledrogo... w razie drogiego remontu trzeba przekalkulowac..
 
 
DATSUN 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-11-2022, 20:23   

waran73,
W takim razie nie mam 4J11 bo mam szklanki, przez co musiałem regulację robić w serwisie Mitsu, bo warsztaty się za to nie wzięły. Każdy odprawiał mnie do serwisu. Łańcuch sparwdzony i jest o.k. Oleju nie bierze więc panewki sa o.k. MIVC niestety nie powiem jak to sprawdzić więc możliwe. Ale po odsłuchu pracy silnika po zdjęciu miski ( oczywiście ręcznie kręcąć) na 99% sa to stukajace tłoki.
Znasz kogoś kto to ogarnie??

[ Dodano: 22-11-2022, 20:35 ]
Aż z ciekawości poszedłem zobaczyć tabliczkę i rzeczywiście jest 4J11, ale na 100% mam szklanki, mam tą wiedzę od trzech różnych warsztatów.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-11-2022, 21:54   

Może silnik był wymieniany? To są chyba bliźniacze konstrukcje więc mogą czasem pasować P&P...

Ale jak tłok by pracował na boki to raczej było by to widać na gładziach cylindra... Kamerką endoskopową lub od dołu... Przynajmniej tak mi się wydaje, a jak by było widać to i tak raczej remont więc dobrze przekalkulować czy nie ma pewniaka na allegro bo te silniki raczej są bezawaryjne.

Swoją drogą "w serwisie Mitsu" znaczy ASO? Kupy się to nie trzyma, bo po pierwsze na pewno by zwrócili uwagę na inny silnik, a po drugie może te warsztaty są przyzwyczajone do 4B11 np. z Lancerów i dlatego od razu odprawiają nawet nie sprawdzając, że tam śrubką się reguluje luzy?
Ostatnio zmieniony przez krzychu 22-11-2022, 22:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-11-2022, 21:55   

DATSUN napisał/a:
Aż z ciekawości poszedłem zobaczyć tabliczkę i rzeczywiście jest 4J11, ale na 100% mam szklanki, mam tą wiedzę od trzech różnych warsztatów.

Teoretycznie jak wyżej nie powinno być szklanek w 4J11.
Sprawdź jeszcze oznaczenie na silniku, bo może był wymieniony.

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 188
Skąd: przemysl
Wysłany: 22-11-2022, 22:27   

Kurde..chlopie..kolego zloty..zrob zdjecie tego silnika bo zagadka zamienia sie w tajemnice nieziemska..4J ma tylko jeden 1 walek w glowicy...4B ma dwa 2 walki w glowicy..i wszytko powinno byc jasne..
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-12-2022, 23:09   

DATSUN napisał/a:
Jestem pewny że są stukające tłoki. Ramię pomiędzy tłokiem a korbowodem jest krótkie i pracuje pod dużym kątem. Stad przy największym kącie tłok się zgina i powoduje stukanie o cylinder.
Jesteś pewien bo ktoś tak stwierdził? Dowiedz sie czym jest Piston Slap
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-12-2022, 00:06   

Od początku nie klei mi się opis usterki... z całym szacunkiem do kolegi DATSUN, nie rozumiem co znaczy, że tłoki są za krótkie. Producent auta zamontował i same się nie skróciły? ;)

[ Dodano: 04-12-2022, 00:08 ]
Dochodzi nieznajomość nazwy posiadanego silnika przez właściciela i mechaników..
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-12-2022, 08:18   

To masz napisał/a:
nie rozumiem co znaczy, że tłoki są za krótkie. Producent auta zamontował i same się nie skróciły? ;)


Po prostu są krótkie (lżejsze, mniej materiału, mniejsza masa "wirowa", mniejsze opory) i mają wtedy większą tendencję do pracy na boki. Dochodzi do przedwczesnego zużycia, wtedy też rysują tuleję cylindrową bo zamiast pracować całą powierzchnią zaczynają się układać trochę bokiem w tulei.
Ale to i tak nadal się nie trzyma kupy.
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 188
Skąd: przemysl
Wysłany: 04-12-2022, 14:52   

Szanowni koledzy..nie od dzis wiadomo ze wyroby fabryczne robione w poniedzialek po wikendzie,i w piatek przed wikendem...moga byc gorszej jakosci. czlowiek i przed i po wikendzie zmeczony juz jest.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.