Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander III Koła/Opony
Autor Wiadomość
Shyshak92 
Nowy Forumowicz
Outlander III

Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2021
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-01-2021, 16:59   Outlander III Koła/Opony

Hej,
2017 Mitsubishi Outlander III MIVEC 2.0 4x4 felgi 18" z fabrycznymi letnimi TOYO 225/55/R18, najechane 16 tysięcy km.
Za 3 tyg ruszam w trasędo Szwajcarii, potrzebuję zimowych lub całorocznych opon.
https://a.allegroimg.com/s1024/0c7916/c65944a54b42915bf8995406395b
Czy najrozsądniej byłoby:
a) założyć całoroczne 18" i sprzedać opony letnie?
b) dokupić zimowe opony w rozmiarze 18? Jeśli tak, to jakie wymiary opony wejdą na felgę? Mogą być węższe?
c) kupić używane 16" stalówki z oponami i zmieniać całe koła?
Budżet +/- 2500zł
Jak z czujnikami ciśnienia? Jestem absolutnie zielony w tym temacie.

Będę wdzięczny za pomoc,
pozdrawiam forumowiczów
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-01-2021, 20:14   Re: Outlander III Koła/Opony

Shyshak92 napisał/a:

Czy najrozsądniej byłoby:
a) założyć całoroczne 18" i sprzedać opony letnie?
b) dokupić zimowe opony w rozmiarze 18? Jeśli tak, to jakie wymiary opony wejdą na felgę? Mogą być węższe?
c) kupić używane 16" stalówki z oponami i zmieniać całe koła?
Budżet +/- 2500zł
Jak z czujnikami ciśnienia? Jestem absolutnie zielony w tym temacie.


a) Osobiście nie jestem zwolennikiem całorocznych - ni to dobre na lato, ni na zimę. Ale są tacy co jeżdżą - kwestia preferencji. Myślę, że istotą wyboru są przebiegi jakie się robi. Jeżeli jeździsz nie dużo to całoroczne dadzą radę. W innym wypadku latem mogą się szybko zużyć (bo są bardziej miękkie), a zimą też nie będzie komfortu bezpieczeństwa jak akurat śnieg spadnie.
b) Wymiary masz na nalepce po otwarciu drzwi kierowcy. Co Ci wejdzie na felgę to podpowie dobry wulkanizator, ale po co kombinować?
c) Ja wolę zmieniać całe koła. Felgi aluminiowe są prawie w cenie stalowych. Używki to loteria. Czujniki nie są koniecznie, ale wtedy będziesz mieć na desce cały czas komunikat o potrzebie serwisu :( Jak kupisz czujniki to trzeba je jeszcze zaprogramować w samochodzie (wizyta w ASO).
 
 
acent 
Forumowicz

Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2019
Posty: 157
Skąd: szo
Wysłany: 15-01-2021, 22:07   

Całoroczne to "Michałki", nie ma nic lepszego. Rozmiar pozostawić. Co do aluminiowych w cenie stalówek, to porządne stalówki są za 100zł, jakie kupisz aluminiowe za to. Dziękuje postoje. Natomiast zimowe to Nokian, klasa A na mokrym.
_________________
Pozdr Acent
 
 
Shyshak92 
Nowy Forumowicz
Outlander III

Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2021
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-01-2021, 03:38   

Outlander jest czwartym samochodem w rodzinie i jest używany wyłącznie w trasach i bardzo, bardzo awaryjnie po mieście z racji na spalanie i rozmiary. Przebieg przez te 3 lata wyniósł 16000km. Samochód stoi przez większość czasu.
150km silnik nie pozwala na ostre harce, prowadzę umiarkowanie dynamicznie, dlatego zdecyduję się na opony całoroczne z homologacją na zimę. Odchodzą wtedy opłaty związane z sezonową zmianą opon, kupnem oraz jednorazowym programowaniem czujników ciśnienia, a dotychczasowe letnie opony po prostu sprzedam. Wybieram zatem wariant a - całoroczne z półki premium - bezpieczeństwo, trwałość, lepsze parametry.
 
 
siu lee 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 27
Skąd: Pomorze
Wysłany: 30-01-2021, 21:27   

Yokohama Geolender G015
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-01-2021, 13:16   

Ja też uważałem że całoroczne są beee bo jak coś jest do wszystkiego.... :wink:
Przez kilka osób co tak twierdziło i nagle zaczęli chwalić całoroczne założyłem do grandisa Michaliny crossclimate i teraz wiem że opony zima lato są bezsensu na nasz klimat. Teraz do Outlander założyłem Bridgestone Weather Control A005 Evo na tą chwilę sobie chwalę ale pełną opinię będę mógł powiedzieć jak przejadę sporo więcej km.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-12-2022, 14:51   

"Dokręć nakrętki kół podanym momentem obrotowym. Moment dokręcania: 98 ± 10 Nm",
więc 98-10= 88 Nm- to minimalny moment dokręcania...
Przyznam się, że wartość wydaje mi się bardzo mała jak dla nakrętek mocujących koła w samochodzie. Jestem zaskoczony, bo w poprzednim aucie producent zalecał 140 Nm, a uzyskanie 88 Nm to delikatne oparcie się o klucz dynamometryczny. Wymieniając dwa miesiące temu koła dokręciłem je 120 Nm i myślałem, że może być za mało, a tu taka niespodzianka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.