Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Proszę chociaż o sugestię
Autor Wiadomość
LordFlasheart 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2021
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-01-2023, 12:37   Proszę chociaż o sugestię

M. Outlander 2.0 benzyna z LPG [zainstalowany od nowości przez mniemiaszków]
Uruchamiam na benzynie
Od jakiegoś czasu, aby uruchomić silnik muszę startować rozrusznikiem jakieś 5-6 sekund.
Odpala i wszystko jest cacy ;-)
Przy uruchamianiu jak popracuję pedałem gazu, to zapali trochę szybciej o jakieś 1-2 sek.
Kiedy zgaszę silnik nawet zaraz po uruchomieniu [jeszcze jest zimny bo pracował 2-3 sekundy] to ponowne uruchomienie odbywa się od pierwszego "strzału" rozrusznika.
Kiedy wyłączę silnik działający na benzynie i będę chciał go uruchomić od nowa po kilku godzinach to akcja jest taka sama 5-6 sek i odpali.
I ciekawostka!!!
W grudniu były mrozy i silnik odpalał na mrozach od pierwszego zakręcenia rozrusznika a teraz jak jest ciepło [styczeń] to znowu kręcę kilka sekund, aby uruchomić silnik.
Nie jest to problem zbyt wielki, bo silnik pracuje równo i nie ma z nim problemu, ale chciało by się aby wszystko było doskonałe w Misiu.
Jeśli ktoś ma sugestię lub jakieś przypuszczenia to proszę o informację.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-01-2023, 13:18   

Dawno temu miałem podobnie w innym aucie i winne były wtryskiwacze - zalewały silnik i na gorąco (lub latem) trzeba było kręcić dłużej. W zimie odpalał na przysłowiowy dotyk.
Wymieniłem wtryski na inne i po problemie.
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 02-01-2023, 21:12   

LordFlasheart napisał/a:
Jeśli ktoś ma sugestię lub jakieś przypuszczenia to proszę o informację.

Prawdopodobnie wtryskiwacze LPG jak podpowiada Krzyzak.
Prosty test - w trakcie pracy na LPG zakręć zawór na butli, jak wypali wszystko i przełączy na benzynę to zgaś i zostaw na noc. Jak rano odpali bez problemu, to do gazownika na diagnostykę wtryskiwaczy i reduktora (bo ten też może przepuszczać).
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 02-01-2023, 21:24   

Panowie objawy sugerują raczej problemy z EVAPem. Tutaj nie ma jeszcze pracy na lpg, a wszystko wraca do normy nawet po kilku sekundach pracy silnika. Bardzo to przypomina objawy z pierwszej generacji Outlandera.

Moja sugestia: zatankuj zbiornik benzyny pod korek i dodatkowo odpowietrz tym cyckiem przy samym wlewie żeby pozbyć się powietrza. Jeżeli będzie dobrze to znaczy że trafiony, jeżeli nie to trzeba zrobić pomysł kolegi tościk, I wypalić cały lpg z układu przed zgaszeniem.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-01-2023, 08:15   

tościk napisał/a:
Prawdopodobnie wtryskiwacze LPG
ja miałem na myśli wtryski benzynowe, ale co do zasady wtryski LPG mogą dawać ten sam efekt
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 188
Skąd: przemysl
Wysłany: 03-01-2023, 12:42   

Witam..Upewniajac sie ze to outlander II z silnikiem 4B11-prawda..zaczalbym od najprostszej i najtanszej rzeczy--sprawdzenie luzow zaworowych..Moze juz sie zrobilo ,,ciasno"..na benzynie trzeba sprawdzac co 100Tys.a na gazie wiadomo-co 30-40tys..jesli nikt tego nie robil..to wiadomo co..auto jezdzi i jezdzi a luz sie zmienia..
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 03-01-2023, 16:50   

waran73, jeżeli chodzi o ścisłość to najprostsze i najtańsze czynności już zostały wymienione w postach wyżej, a później oczywiście luzy zaworowe jak najbardziej można skontrolować.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 07-01-2023, 18:19   

Bzyk_R1 napisał/a:
Panowie objawy sugerują raczej problemy z EVAPem. Tutaj nie ma jeszcze pracy na lpg

Pracy na lpg może jeszcze nie ma, ale to nie znaczy, że układ lpg jest pusty. Taką pewność masz tylko jak zakręcisz zawór na butli i wypalisz resztki z instalacji.
Sam miałem identyczne objawy, jak mi wtryskiwacz lpg przepuszczał.
Ale myślę, że kolega LordFlasheart dostał od nas bardzo dobrą listę do sprawdzenia po kolei, więc chyba sobie poradzi :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.