Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Metaliczny dźwięk z komory silnika
Autor Wiadomość
lujantyfus 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2023
Posty: 11
Skąd: Z daleka
Wysłany: 19-04-2023, 22:49   Metaliczny dźwięk z komory silnika

Witam. Od jakiegoś czasu zmagam się z coraz gorszą kultura pracy silnika 4A92 w Asx 2014 przy przebiegu 107tys. Mechanik wyeliminował łańcuch rozrządu, inny który zajmuje się typowo regulacją luzów zaworowych pomierzyl luzy, ale też wskazał, że nie są one źródełem tego hałasu.
Najgłośniej jest przy rozruchu, potem przy przyspieszaniu słychać czasem metaliczny dźwięk, ale już dużo mniej agresywny.
Ostatni mechanik wskazywał, że problemem może byc luz na sworzniu któregoś z tłoków, ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Poniżej link do nagrania z komory silnika po dłuższym postoju: https://youtu.be/EycLW5DUtbQ
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 517
Skąd: Gliwice
Wysłany: 20-04-2023, 06:43   

Bardzo ciężki temat. Myślę, że tutaj nikt z całą pewnością nie określi, co jest przyczyną tego dźwięku. Na pierwszym miejscu nasuwa się, jako winowajca łańcuch lub napinacz. Skoro jednak mechanik to wykluczył to trudna sprawa. Ja bym raczej wykluczył luz na sworzniu tłoka bo to nie taki dźwięk ale oczywiście z całą pewnością wykluczyć się tego nie da. Zadam jeszcze pytanie, jaki olej masz w silniku? Może tutaj trzeba szukać przyczyny. Trochę to dziwne bo te silniki są raczej mocne i tutaj na forum bardzo rzadko ktoś porusza problem z silnikiem albo wcale. Tym bardziej, że masz w sumie mały przebieg. Dodam jeszcze, że na obudowie rozrządu jest otwór rewizyjny do napinacza, czy mechanik tam zaglądał? Po ponownym odsłuchania zauważam, że masz instalację LPG, ten silnik raczej słabo trawi gaz. Nie twierdzę, że on jest winny. Mówisz, że zawory były sprawdzane, po jakim przebiegu na LPG? Powinno się to robić co 40 tkm.
_________________
piotr57
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-04-2023, 06:52   

lujantyfus napisał/a:
luz na sworzniu któregoś z tłoków
ten jest najbardziej słyszalny na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku, jest to głuche pukanie
a koło zmiennych faz? - może ono?
 
 
lujantyfus 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2023
Posty: 11
Skąd: Z daleka
Wysłany: 20-04-2023, 10:12   

LPG mam od początku, montowane przez salon, żeby nie utracić gwarancji. Filtry i oleje zawsze wymieniałem po roku, nigdy nie przekroczyłem 15tys rocznie,a od 2 lat w podróże tylko autem żony, to robi od 2 lat przebiegi po 5 tys.
Zawory są do regulacji luz 0,15 na wszystkich, ale odpuściłem skoro może mnie czekać rwanie głowicy i powtarzanie tematu.
Co z tym kolem zmiennych faz- jak je zdiagnozować?
W pon chce odstawić auto do mechanika, gdzie bardziej fachowo zajmują się remontami silnika, póki co szukam jakiejś przyczyny, bo nie tylko mnie to dziwi, że taki mały przebieg, a tu taka kaszana...

[ Dodano: 20-04-2023, 10:45 ]
Jeszcze jedna kwestia- ci od regulacji luzów starali się znaleźć źródło problemu, zdejmowali cewki na poszczególnych układach i jak wypieto zasilanie drugiej świecy, było ciszej, stąd ich podejrzenia na sworzeń tłoka w połączeniu z korbowodem.

[ Dodano: 20-04-2023, 10:49 ]
Olej co roku ten sam Castrol Magnatec 5W40. Co do otworu rewizyjnego wiem- 3 śrubki na pokrywie łańcucha rozrzadu, ale tamci ocenili naciąg łańcucha, więc przypuszczam, że do napinacza nie zaglądali.
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 517
Skąd: Gliwice
Wysłany: 20-04-2023, 12:45   

Ten olej, to nie jest dobre rozwiązanie do tego silnika. Wyłączyli jeden cylinder i po tym doszli do wniosku, że to akurat na tym może być uszkodzony sworzeń w tłoku? Nie wydaje mi się. Przecież tłok pracuje cały czas.
_________________
piotr57
 
 
lujantyfus 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2023
Posty: 11
Skąd: Z daleka
Wysłany: 20-04-2023, 13:29   

To podpowiedz jaki olej warto kupić? Nie jestem specem w temacie, powiedziałbym nawet laikiem- czy hałas ustał, tego nie wiem, dostałem tylko informację, że jego słyszalność była dużo niższa.
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 517
Skąd: Gliwice
Wysłany: 20-04-2023, 17:20   

To akurat nie jest trudna sprawa i wystarczy użyć szukajki: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=71589&highlight=jaki+olej+silnikowy
W moim sprawdzane były luzy zaworowe przy przebiegu 110 tkm i wtedy wszystkie zawory wydechowe miały luz jednakowy 0,30 mm a wydechowe 0,20 mm. Regulacja nie była potrzebna.
_________________
piotr57
 
 
lujantyfus 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2023
Posty: 11
Skąd: Z daleka
Wysłany: 20-04-2023, 20:17   

A to już dawno odkryłem opcję przeglądania forum:) Bardziej ciekawiło mnie co osobiście polecasz i stosujesz:)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-04-2023, 07:21   

lujantyfus napisał/a:
Co z tym kolem zmiennych faz- jak je zdiagnozować?
najpierw sprawdź czy je masz :)

https://motodiagnostyka.wordpress.com/2015/02/04/diagnozowanie-ukladu-zmiennych-faz-rozrzadu-testerem-i-diagnoskopem-na-kilku-przykladach/
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 517
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21-04-2023, 07:24   

lujantyfus napisał/a:
A to już dawno odkryłem opcję przeglądania forum:) Bardziej ciekawiło mnie co osobiście polecasz i stosujesz:)

Zapoznaj się proszę z postami w temacie, który ci podrzuciłem. Są tam też moje wypowiedzi na temat oryginalnego oleju 0W20.

[ Dodano: 21-04-2023, 07:27 ]
Krzyzak napisał/a:
lujantyfus napisał/a:
Co z tym kolem zmiennych faz- jak je zdiagnozować?
najpierw sprawdź czy je masz :)

https://motodiagnostyka.wordpress.com/2015/02/04/diagnozowanie-ukladu-zmiennych-faz-rozrzadu-testerem-i-diagnoskopem-na-kilku-przykladach/

No to pojechałeś. Pewnie, że ma koło zmiennych faz rozrządu. Procedura przez Ciebie przedstawiona nie jest prosta i trzeba mieć jako takie pojęcie o temacie. Ja bym sobie z tym nie poradził.
_________________
piotr57
 
 
lujantyfus 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2023
Posty: 11
Skąd: Z daleka
Wysłany: 21-04-2023, 09:40   

Dziękuję panowie za cenne wskazówki.

[ Dodano: 21-04-2023, 09:48 ]
Wczytałem się w temat sprawdzenia koła zmiennych faz rozrządu i jego sterowania. Mam wykształcenie w kierunku elektroniki, więc wszelkie pomiary elektryczne nie stanowią dla mnie problemu. Wyczytałem natomiast z tego artykułu, że objawem uszkodzenia tego koła lub układu jego sterowania są problemy z rozruchem lub błędy występujące w pamięci- u mnie nie ma żadnych błędów, silnik startuje za każdym razem, bez falowania i nierównej pracy. Jedyne co nurtuje to hałas, który raczej wynika z jakiegoś uszkodzenia mechanicznego... Ale na tym się już nie znam;)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-04-2023, 09:58   

Ja bym jeszcze raz, najlepiej u innego fachowca przyjrzał się układowi rozrządu.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-04-2023, 13:03   

Cytat:
No to pojechałeś.
Nie znam sie na asx... nigdy żadnego nie rozkręcałem (jeszcze).
BTW - stetoskop bym wziął i osłuchiwał skąd ów dźwięk dochodzi.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 21-04-2023, 13:29   

pitt63 napisał/a:
Przecież tłok pracuje cały czas.

Ale nie dostaje mieszanki wiec nie ma w niego uderzenia i mocy generowanej
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 517
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21-04-2023, 15:21   

Marcino napisał/a:
pitt63 napisał/a:
Przecież tłok pracuje cały czas.

Ale nie dostaje mieszanki wiec nie ma w niego uderzenia i mocy generowanej

Co wcale nie oznacza, że nie działają na niego siły posuwisto - zwrotne :p .
_________________
piotr57
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.