  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		[Cari 1.6] Problem z odpalaniem | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 jnk2543  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Misubishi Carisma 1.6 sedan 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 26 Kwi 2023 Posty: 2 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-04-2023, 17:17   [Cari 1.6] Problem z odpalaniem
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Cześć, posiadam carisme 1.6, która długi okres czasu stała w garażu nieruszana. Pod koniec poprzedniego roku postanowiłem spróbować ją odpalić i nie udało się. Okazało się że nie załącza się pompa paliwa, zacząłem sprawdzać co może ją odcinać. Sprawdziłem przekaźnik, bezpieczniki oraz spróbowałem podłączyć pompę do oddzielnego akumulatora i wtedy spróbować odpalić auto. Pompa się załączyła i udało mi się uruchomić samochód. Gdzieś na forum przeczytałem, że może być to czujnik położenia wału korbowego, więc go wymieniłem i auto od razu odpaliło. Później musiałem wyjechać za granice na kilka miesięcy i ponownie zostawić je nieruszane w garażu. Po powrocie znowu działo się to samo i auto nie odpalało, więc postanowiłem znowu wymienić czujnik położenia wału, ale tym razem to nie pomogło. Czy ma ktoś pomysł w czym może być problem? Z góry dzięki za odpowiedź. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-04-2023, 05:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Za mało sensownych danych - były silniki 1.6 z fajkocewkami jak i z aparatem zapłonowym, nie ma informacji czy i jaka jest iskra, czy paliwo jest pompowane na listwę i pod jakim ciśnieniem, w jakim stanie jest rozrząd, czy są błędy komputera wtrysku... Generalnie skoro pierwszy trop prowadził do baku, to może tak jest problem - paliwo się starzeje a Carisma rdzewieje, wlew, bak, filtr, wtryski - tam może być problem. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 jnk2543  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Misubishi Carisma 1.6 sedan 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 26 Kwi 2023 Posty: 2 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-04-2023, 19:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | iskra jest, w kolorze niebieskim. Paliwo nie jest pompowane na listwę, przy przekręcaniu stacyjki nie ma dźwięku załączania się pompy i nie przekazuje ona paliwa dalej. Wymieniałem też silnik pompy paliwa i filtr. Tak jak pisałem wcześniej jeśli podłącze oddzielne źródło prądu bezpośrednio do niej , pompa normalnie pracuje i przekazuje paliwo do silnika. Sprawdziłem  więc miernikiem kostkę zasilania pompy i nie ma na niej napięcia. Później sprawdzałem przekaźnik i udało mi się ustalić, że nie dostaje on masy, która prawdopodobnie daje komputer, wtedy też dowiedziałem się, że może to być wina tego czujnika położenia wału, więc go wymieniłem i udało mi się uruchomić auto. Teraz jak znowu nie odpala, już nie mam pojęcia co to może być. Wspomnę jeszcze, że w aucie jest zamontowany niefabryczny alarm. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-04-2023, 05:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Właśnie miałem do alarmu nawiązać - zapewne przy stacyjce znajdziesz rozcięty kabel, to go zlutuj i zobacz co będzie. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-05-2023, 18:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W Carismie/Space Starze zbiornik paliwa i rura wlewu są plastikowe, więc nie ma problemu z korozją     
 
 
P.S. Pompa paliwa w tych autach załącza się w momencie gdy zaczynasz kręcić rozrusznikiem, a nie po włączeniu zapłonu. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 TenGong  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Carisma 1.6 103Km 03r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 16 Lut 2022 Posty: 27 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-05-2023, 11:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Możliwe są zimne luty w ECU ewentualnie słaba masa lub zaśniedziałe wtyki na przekaźniku. Przerabiałem ten problem z wentylatorem chłodnicy. Dopiero jak zrobiłem wszystkie czynności zaczął działać normalnie. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |