Metaliczny dźwięk z komory silnika |
Autor |
Wiadomość |
Tomek mitsu
Nowy Forumowicz
Auto: Asx 2.0 benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2023 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-04-2023, 13:23
|
|
|
Jeszcze raz rozrząd do zbadania a jak nie to mogą się rano panewki odzywać jak odpalasz i nie zdąży jeszcze zbudować ciśnienia oleju. |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 517 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 23-04-2023, 18:03
|
|
|
|
_________________ piotr57 |
|
|
|
 |
jozinzbazin696
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CY
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2023 Posty: 2 Skąd: Zdaleka
|
|
|
|
 |
lujantyfus
Nowy Forumowicz
Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2023 Posty: 11 Skąd: Z daleka
|
Wysłany: 04-05-2023, 10:58
|
|
|
jozinzbazin696, brzmi podobnie, coś już robiłeś w temacie? |
|
|
|
 |
jozinzbazin696
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CY
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2023 Posty: 2 Skąd: Zdaleka
|
Wysłany: 05-05-2023, 00:31
|
|
|
lujantyfus napisał/a: | jozinzbazin696, brzmi podobnie, coś już robiłeś w temacie? |
Sprawdziłem luzy zaworowe,są w normie. Wydaje mi sę że to będzie tzw. piston slap. |
_________________ Darek |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-05-2023, 08:14
|
|
|
Gdyby nie to, że zawory reguluje się tu na płytki to bym powiedział, że to popychacz hydrauliczny. Bo dźwięk identyko. |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 517 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 05-05-2023, 11:56
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Gdyby nie to, że zawory reguluje się tu na płytki to bym powiedział, że to popychacz hydrauliczny. Bo dźwięk identyko. |
Raczej na "szklanki". Płytek nie ma, a szkoda, bo byłoby taniej przy regulacji. |
_________________ piotr57 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-05-2023, 21:16
|
|
|
pitt63 - widziałeś to kiedyś? to jest "szklanka" z płytką wewnątrz...
Na popychacze hydrauliczne też mówią szklanki... |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 517 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 07-05-2023, 16:00
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | pitt63 - widziałeś to kiedyś? to jest "szklanka" z płytką wewnątrz...
Na popychacze hydrauliczne też mówią szklanki... | a A regulacja niby jak się odbywa? Poprzez dopasowanie szklanek o odpowiednich rozmiarach. Nie ma żadnych płytek regulacyjnych.
Jeszcze uzupełnię żeby nie być gołosłownym. https://youtu.be/A-OVsUnnoqg |
_________________ piotr57 |
|
|
|
 |
lujantyfus
Nowy Forumowicz
Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2023 Posty: 11 Skąd: Z daleka
|
Wysłany: 07-05-2023, 20:18
|
|
|
Krzyzak, nie jestem specem, ale z tego co już zdążyłem się zorientować regulacja luzów polega na doborze szklanki odpowiedniej grubości. A ponieważ częściej wypala się gniazdo zaworowe niż ściera powierzchnia styku szklanki z krzywką wałka rozrządu, częściej luz ten się zmniejsza. Metody są dwie albo można wtedy kupić kosztowne nowe szklanki, w ASO 72zl netto sztuka albo skorygować luz poprzez zeszlifowanie powierzchni obecnych o zmniejszony luz uwzględniając tolerancje z shop manuala.
Ale i tak ten dźwięk nie pochodzi stamtąd, więc nie jak ma się do mojego tematu:) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-05-2023, 22:02
|
|
|
pitt63 napisał/a: | Nie ma żadnych płytek regulacyjnych. | A to może się mylę - ja się zatrzymałem na czymś takim jak poniżej - tu się wymienia płytkę pod szklanką a nie całość, tak to wygląda:
 |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 517 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-05-2023, 07:56
|
|
|
pitt63 napisał/a: | to nie jest z silnika 4A92 | tak, masz rację - napisałem, że się mylę
ale ogólnie to co zaprezentowałem jest systemem np. z motocykla kawasaki - tam się zmienia płytki wewnątrz szklanki
bo jest jeszcze inny system, gdzie pomiędzy szklanką a krzywką zaworu masz dużą płytkę - to się da wyjąć nawet bez demontażu wałka |
|
|
|
 |
lujantyfus
Nowy Forumowicz
Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2023 Posty: 11 Skąd: Z daleka
|
Wysłany: 24-05-2023, 20:15
|
|
|
Dla zainteresowanych tematem. Jestem po wymianie silnika. Problemem jak się okazało po zdjęciu głowicy były głębokie rysy na cylindrach i wżery na płaszczu tłoka.
Zdjęcia w linkach poniżej:
https://zapodaj.net/a7fcd7588e2b2.jpg.html
https://zapodaj.net/dfbba61a3a292.jpg.html
Mnie jeszcze interesuje co mogło być przyczyną takiego stanu rzeczy, lubryfikator od gazu i nagar, który dostał się niżej, pierścienie nie wyglądały na zapieczone? Czy permanentna jazda na gazie? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-05-2023, 07:28
|
|
|
Cylinder wygląda nie najgorzej - jeśli nie jest zowalizowany, ale tłok to śmieć...
Przyczyną może być częsta jazda na niskich obrotach - jak dodasz gazu to tłok naciska w bok i tak to potem wygląda. |
|
|
|
 |
|