Przesunięty przez: Hubeeert 04-05-2008, 01:44 |
[MSS GDI] [ELEKTRONIKA] Nie zapala się kontrolka ECO |
Autor |
Wiadomość |
maxic [Usunięty]
|
Wysłany: 01-04-2007, 18:16 [MSS GDI] [ELEKTRONIKA] Nie zapala się kontrolka ECO
|
|
|
Czy ktoś miał już z tym doczynienia, jaki może być powód usterki, czy może za kontrolkę jest odpowiedzialny jakiś bezpiecznik? Jeżdżę dużo po mieście, często silnik nie zdąży się dogrzać, ale zaznaczam, że kontrolka nie zapala się na ciepłym silniku. Czy to coś pilnego, czy może problem w rodzaju przepalonej żarówki? Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez cns80 18-02-2009, 14:18, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 01-04-2007, 18:48
|
|
|
A do tej pory ci się kiedykolwiek zapalała? Nie wiem jak jest w SS GDi ale w Cari GDI przed liftingiem to takiej funkcjonalności jak kontrolka ECO po prostu nie ma |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
maxic [Usunięty]
|
Wysłany: 02-04-2007, 09:50
|
|
|
Jeżdżę tym samochodem od ponad roku, kiedy silnik się trochę podgrzał kontrolka zapalała się przy delikatnym operowaniu pedałem gazu, bądź przy jeździe na biegu bez wciśniętegu gazu. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 02-04-2007, 16:25
|
|
|
Jeśli się wcześniej zapalała, a teraz nie, to może znaczyć wiele różnych problemów
Sprawdź gdzieś na trasie średnie zużycie paliwa. Wtedy bedziesz wiedział gdzie szukać: czy po stronie modułu GDI Eco (zużycie w normie) czy też padło ci zasilanie silnika, bądź sam silnik, itp, itd (zwiększone zużycie).
Temperatura silnika nie ma nic do działania modułu Eco. Tak samo działa to na świerzo zapalonym silniku co na już rozjeżdżonym.
Kontrolka Eco powinna się palić w czasie niskiego pobierania paliwa (najczęściej po ustabilizowaniu jazdy na określonym biegu przy stałych obrotach). Natomiast nie pali się na wolnych obrotach z wysprzęglonym silnikiem mimo, ze wtedy pobór paliwa jest też minimalny. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 03-04-2007, 07:32
|
|
|
To czy się zapala czy nie to pikuś
Problem jast czy silnik przechodzi w stan GDI czy nie.
Sposób przechodzenia silnika był opisywany na forum i to czuć pod nogą podczas jazdy i widać na chwilowym spalaniu. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
maxic [Usunięty]
|
Wysłany: 03-04-2007, 20:17
|
|
|
Nie wyjechałem jeszcze na trasę, ale mogę stwierdzić, że samochód nie problemu z przyśpieszeniem czy wchodzeniem na obroty, odpala zimny bez problemu, jakby się nic złego nie działo. Nie wiem jak wygląda sytuacja z wchodzeniem w stan GDI, bo nie mam chwilowego spalania i nie wyczułem nic w zachowaniu silnika. Znalazłem w którymś z postów, że wystarczyła wymiana żaróweczki, chciałbym żeby to było tylko to. |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 08-06-2007, 19:43
|
|
|
Mi też nie zapala się ta kontrolka i nie wiem czy to problem żarówki czy czegoś innego. Auto idzie ładnie, ale pali dużo (w mieście średnie spalanie 11.6-11.8). Analiza spalin pokazuje, że wszystko w porządku. Jak można sprawdzić o co chodzi? Tylko ASO czy da się to zrobić we własnym zakresie? Dodam, że to automat i pod nogą dość trudno coś wyczuć. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-06-2007, 21:19
|
|
|
skoro masz takie spalanie, to jak ma sie zapalić ECO ?
chociaż carisma Mordy paliła ECO jak obrotomierz wpadał na 6000 obr |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 08-06-2007, 21:57
|
|
|
Chooper napisał/a: | skoro masz takie spalanie, to jak ma sie zapalić ECO ?
chociaż carisma Mordy paliła ECO jak obrotomierz wpadał na 6000 obr |
No dobrze, to jest w mieście, ale jechałem autostradą ze stałą prędkością, średnie spalanie było 6,5 i też się nie zapalała. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-06-2007, 22:05
|
|
|
6,5 to w trasie i ja mam, i to jeszcze jak poganiam. to też troche za dużo jak na GDI (z tego co pamiętam, to 5,5-6,0 wychodziło) |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 08-06-2007, 22:12
|
|
|
Chooper napisał/a: | 6,5 to w trasie i ja mam, i to jeszcze jak poganiam. to też troche za dużo jak na GDI (z tego co pamiętam, to 5,5-6,0 wychodziło) |
Tylko, że to automat, zawsze ten litr więcej będzie. Ale jeśli za dużo, to co jest nie tak? Lambda na analizie spalin wyszła w porządku, inne rzeczy też. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-06-2007, 05:40
|
|
|
cięzko stwierdzić...może paliwo jest wątpliwej jakości ? |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 09-06-2007, 13:09
|
|
|
Albo ma licznik bez kontrolki ECO bo to zegar od automatów jest (moja automat też jej nie ma niekoniecznie że przed liftem - może właśnie że automat?) a jeśli ona rzeczywiście w tym zegarze jest to pewnie ma spaloną żarówkę. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-06-2007, 14:10
|
|
|
po lifcie była kontrolka (przynajmniej u Mordy). A tak mnie sie przypomniało dzisiaj, że przecież z tego co pamiętam, to w GDI są dwie sondy (przed i za katem) obie były sprawdzane ?, bo z reguły jak pada ta druga, to własnie wzrasta spalanie |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 09-06-2007, 17:30
|
|
|
Auto mu pali w mieście tyle co mnie. On ma automat i ja mam automat i po mieście z klimą mam 11-12l - tak jak on. Zatem nie ma co kombinować - za wygodę automatu i luksus klimy płacisz większym spalaniem i kropka. W trasie wyjdzie ci w okolicach 7-7.4 zależy jak ciśniesz i po jakich drogach. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|