Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander 2,2 HDI z W6DGB (Dwusprzeglowa skrzynia)
Autor Wiadomość
MbitXX 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2,2 DSG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2023
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-08-2023, 11:23   Outlander 2,2 HDI z W6DGB (Dwusprzeglowa skrzynia)

Czesc. Witam wszystkich.
Mam taki o to problem.
Samochod to Outlander dwojeczka z 12go roku.
Auto jezdzi normalnie. Wszystko dziala (biegi od R do 6 sie zmieniaja ladnie i plynnie) - brak szarpania. Auto w miare przyspiesza. Biegi ida w gore i w dol bez problemu (w trybie auto i manual - lopatki wszystko dziala jak nalezy).
Ale na komputerze ciagle jest komunikat, ze problem ze skrzynia. W dodatku na komp. diagnostycznym jest P1875 - "raqcjonalnosc czujnika predkosci przepustnicy" czyli blad czujnika obrotowego skrzyni biegow.

Dodam, ze auto sygnalizuje problem z FAP - komp diagnostyczny pokazal mi: P1446 (niski poziom ELYOSu - tej cieczy do wypalania filtra).

Uprzedzajac pytania - auto mam do odebrania od sprzedawcy i zastanawiam sie czy warto za kilka srebrnikow mi go zabrac i bawic sie w naprawy? Dlatego prosze o odpowiedz tych co ogarniaja temat i moga cos podpowiedziec na temat tego czego sie spodziewac.

Kiedys gdzies slyszalem ze we francuskich autach typu Peugeot 407 czy Fordzie Mondeo z tamtych lat bledom FAP towarzyszyly bledz skrzyni biegow- ale to bylo dawno i moze cos pomieszalem przez te kilka... lub nascie lat.

[ Dodano: 15-08-2023, 12:17 ]
co wiecej - szukam po katalogach tego czujnika, ale nigdzie nie ma takiego czujnika do tej skrzyni biegow? Sa czujniki do CVT albo tradycyjnych automatow (ale one sa polaczone z innymi silnikami). Ktos wie cos na ten temat? :?

[ Dodano: 15-08-2023, 12:19 ]
Sprawdzilem wszystkie katalogi i do skrzyni W6DGB nie ma dostepnych czujnikow obrotow skrzyni biegow. Czy ktos mial taki problem?

[ Dodano: 16-08-2023, 20:24 ]
Udalo mi sie sprawdzic poziom wiaderka z ELOYSem. Jest 420 ml (ale nie wiem czy wg czujnika czy wg komputera, ktory dozuje dawki po tankowaniu.

W kazdym razie. Bledy wykasowane. Skrzynia biegow wykasowala definitywnie po 3 cim razie. Po kazdym kasowaniu bledow byl przejazd po lesnej sciezce. Ostetecznie wyprubowano tryb SPORT i NORMAL, a takze skrzynia w MANUAL i AUTOMAT przejechala trase, a naped byl tez mieszany od 2 przez 4 i do LOCK.

Zobaczymy co bedzie.

Jak ktos sie orientuje co z ta krwawa MERRY w formie ELOYSu to prosze napisac jak z tym jest. Bo moze trzeba dolac? Jutro sprobuje wypalic FAPa na parkingu i sie zobaczy.
_________________
Tak tak tak, to ja
  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-08-2023, 20:38   

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98110&start=0
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
MbitXX 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2,2 DSG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2023
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-08-2023, 08:05   

Auto pokonalo juz okolo 300 km. Jednak, blad czujnika skrzyni pojawia sie nie regularnie. Czasem znika po 10 sekundach, a czasem trwa przez 11 km i nagle znika. Auto bez bledu jest dynamiczne, wszystko dziala poprawnie, zmiana biegow bez szarpniec. kiedy pojawia sie komunikat o awarii skrzynia RACZEJ dziala poprawnie, czasem szarpnie lekko, a czasem po kickdownie z 4 na 3 po wyjsciu na wys. obroty wyrzuci na moment na luz. W czasie bledu dzialaja wszystkie biegi i tryby, ale auto jest jak by zmulone i hamowanie silnikiem jest jak by mocniejsze - ktos ma takie doswiadczenia?

[ Dodano: 20-08-2023, 19:50 ]
Kolejne spostrzezenie. W czasie kiedy blad jest aktywny to czujnik parzysty pokazuje inna wartosc obrotow dla sprzegla od tego nieparzystego. Kiedy blad znika wartosci sa idealnie identyczne i tak samo identycznie ulega zmiana ich wartosci. jesli jest blad to wskazania obu czujnikow sa rozne. Myslalem, ze to jest jeden czujnik, ale chyba sa dwa. Ktos podpowie o co chodzi?
_________________
Tak tak tak, to ja
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.