 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Outlander 2,2 HDI z W6DGB (Dwusprzeglowa skrzynia) |
Autor |
Wiadomość |
MbitXX
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2,2 DSG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2023 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-08-2023, 11:23 Outlander 2,2 HDI z W6DGB (Dwusprzeglowa skrzynia)
|
|
|
Czesc. Witam wszystkich.
Mam taki o to problem.
Samochod to Outlander dwojeczka z 12go roku.
Auto jezdzi normalnie. Wszystko dziala (biegi od R do 6 sie zmieniaja ladnie i plynnie) - brak szarpania. Auto w miare przyspiesza. Biegi ida w gore i w dol bez problemu (w trybie auto i manual - lopatki wszystko dziala jak nalezy).
Ale na komputerze ciagle jest komunikat, ze problem ze skrzynia. W dodatku na komp. diagnostycznym jest P1875 - "raqcjonalnosc czujnika predkosci przepustnicy" czyli blad czujnika obrotowego skrzyni biegow.
Dodam, ze auto sygnalizuje problem z FAP - komp diagnostyczny pokazal mi: P1446 (niski poziom ELYOSu - tej cieczy do wypalania filtra).
Uprzedzajac pytania - auto mam do odebrania od sprzedawcy i zastanawiam sie czy warto za kilka srebrnikow mi go zabrac i bawic sie w naprawy? Dlatego prosze o odpowiedz tych co ogarniaja temat i moga cos podpowiedziec na temat tego czego sie spodziewac.
Kiedys gdzies slyszalem ze we francuskich autach typu Peugeot 407 czy Fordzie Mondeo z tamtych lat bledom FAP towarzyszyly bledz skrzyni biegow- ale to bylo dawno i moze cos pomieszalem przez te kilka... lub nascie lat.
[ Dodano: 15-08-2023, 12:17 ]
co wiecej - szukam po katalogach tego czujnika, ale nigdzie nie ma takiego czujnika do tej skrzyni biegow? Sa czujniki do CVT albo tradycyjnych automatow (ale one sa polaczone z innymi silnikami). Ktos wie cos na ten temat?
[ Dodano: 15-08-2023, 12:19 ]
Sprawdzilem wszystkie katalogi i do skrzyni W6DGB nie ma dostepnych czujnikow obrotow skrzyni biegow. Czy ktos mial taki problem?
[ Dodano: 16-08-2023, 20:24 ]
Udalo mi sie sprawdzic poziom wiaderka z ELOYSem. Jest 420 ml (ale nie wiem czy wg czujnika czy wg komputera, ktory dozuje dawki po tankowaniu.
W kazdym razie. Bledy wykasowane. Skrzynia biegow wykasowala definitywnie po 3 cim razie. Po kazdym kasowaniu bledow byl przejazd po lesnej sciezce. Ostetecznie wyprubowano tryb SPORT i NORMAL, a takze skrzynia w MANUAL i AUTOMAT przejechala trase, a naped byl tez mieszany od 2 przez 4 i do LOCK.
Zobaczymy co bedzie.
Jak ktos sie orientuje co z ta krwawa MERRY w formie ELOYSu to prosze napisac jak z tym jest. Bo moze trzeba dolac? Jutro sprobuje wypalic FAPa na parkingu i sie zobaczy. |
_________________ Tak tak tak, to ja |
|
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
MbitXX
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2,2 DSG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2023 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-08-2023, 08:05
|
|
|
Auto pokonalo juz okolo 300 km. Jednak, blad czujnika skrzyni pojawia sie nie regularnie. Czasem znika po 10 sekundach, a czasem trwa przez 11 km i nagle znika. Auto bez bledu jest dynamiczne, wszystko dziala poprawnie, zmiana biegow bez szarpniec. kiedy pojawia sie komunikat o awarii skrzynia RACZEJ dziala poprawnie, czasem szarpnie lekko, a czasem po kickdownie z 4 na 3 po wyjsciu na wys. obroty wyrzuci na moment na luz. W czasie bledu dzialaja wszystkie biegi i tryby, ale auto jest jak by zmulone i hamowanie silnikiem jest jak by mocniejsze - ktos ma takie doswiadczenia?
[ Dodano: 20-08-2023, 19:50 ]
Kolejne spostrzezenie. W czasie kiedy blad jest aktywny to czujnik parzysty pokazuje inna wartosc obrotow dla sprzegla od tego nieparzystego. Kiedy blad znika wartosci sa idealnie identyczne i tak samo identycznie ulega zmiana ich wartosci. jesli jest blad to wskazania obu czujnikow sa rozne. Myslalem, ze to jest jeden czujnik, ale chyba sa dwa. Ktos podpowie o co chodzi? |
_________________ Tak tak tak, to ja |
|
|
|
 |
|
|