Pasek klinowy wielorowkowy - pasek osprzętu. |
Autor |
Wiadomość |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21014 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-10-2019, 16:52
|
|
|
ArtiS napisał/a: | ponieważ poluzowałem tylko górną śrubę mocującą i dlatego odkręcenie śruby naciągającej nic nie dało. |
I mogłeś dodatkowo uszkodzić śrubę regulacyjną . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
ArtiS
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.6 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2019 Posty: 5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-10-2019, 17:08
|
|
|
wszystko jest ok
[ Dodano: 27-10-2019, 13:42 ]
Pasek wielorowkowy osprzętu wymieniony. Fajnie poszło |
|
|
|
 |
Euphoria
Nowy Forumowicz
Auto: '08 Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2022 Posty: 7 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 17-07-2022, 23:17
|
|
|
Witam. Żeby nie zakładać nowego, napiszę w tym temacie.
2008 Lancer Sportback 1.8 4B10. Przebieg 97kkm. Pasek osprzętu delikatnie już przetarty, w takim stanie kupiłem. Nic nie piszczy itd, chciałbym jednak wymienić. Jest to do zrobienia bezproblemowo samemu czy lepiej oddać do serwisu? Proszę o sugestie/informacje osób które wymieniały same. Z góry bardzo dziękuję za pomoc. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11188 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 18-07-2022, 15:36
|
|
|
Jeśli posiadasz podstawowe narzędzia, to bez kłopotu ogarniesz. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 316 Skąd: Toruń
|
|
|
|
 |
Euphoria
Nowy Forumowicz
Auto: '08 Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2022 Posty: 7 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 21-07-2022, 16:34
|
|
|
Filmik bardzo pomocny. Dzieki Fred może nawet obejdzie się bez podnoszenia i ściągania koła. Znam teorie ale nigdy w żadnym samochodzie nie wymieniałem tego sam tylko przy okazji innych napraw/serwisów w warsztacie. Przy Miśku uparłem się ze ogarnę to sam, pasek już mam (Conti 6PK2563), w weekend zabiorę się za wymianę sprawdzając przy okazji stan rolek i napinacza. Jeszcze raz dzięki, pozdrowionka. |
|
|
|
 |
ravpraca
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 SB 140KM 4J10 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 68 Skąd: okolice Grodna
|
Wysłany: 08-10-2023, 16:12
|
|
|
Witam,
Czy do silnkia 4j10 pasek osprzętu to Mitsuboshi 6PK2200?
Próbowałem odczytać i nie jestem pewny dwóch ostatnich cyfr. Są to dwa 00 lub dwie 88.
Czy przy ty silniku 4j10 140KM jest napinacz? Nie widzę regulacji przy alternatorze.
Pasek mam spękany i chciałbym wymienić. Sprawdzić też pozostałe rolki.
Czy jest instrukcja do tego silnika? Nie mogę znaleźć.
Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-10-2023, 19:02
|
|
|
ravpraca napisał/a: | Czy jest instrukcja do tego silnika? Nie mogę znaleźć. |
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3446
ravpraca napisał/a: | Czy przy ty silniku 4j10 140KM jest napinacz? |
Na 99% jest sprężynowy (automatyczny) - w sensie rolka, którą się cofa i ściąga się pasek. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21014 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 09-10-2023, 10:20
|
|
|
W silniku 4J1 napinacz oczywiście, że jest.
Co do długości paska to teoretycznie 2200mm ale zawsze warto sprawdzić po vinie auta.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
|
 |
ravpraca
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 SB 140KM 4J10 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 68 Skąd: okolice Grodna
|
Wysłany: 09-10-2023, 18:26
|
|
|
Super Panowie. Dziękuję za tak dokładne informacje.
Pasek na 99% to 6PK 2200.
Rozwiązanie z napinaczem mam identyczne w Mazdzie.
Tam odciąga się napinacz kluczem nr 14.
Instrukcje ściągniętą z forum mam już od dawna.
Nie ma tam tak dokładnych fiszek jak pokazał Bizi78 dla tego silnika.
Bizi78 - skąd posiadasz tak szczegółowe schematy silnika 4j10? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-10-2023, 06:56
|
|
|
ravpraca - spróbuj wykorzystać partsouq.com - wpisz vin i zobaczysz czy będą fiszki |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21014 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-10-2023, 09:17
|
|
|
Krzyzak, screen wstawiony pochodzi z manuala online. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 10-10-2023, 22:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ravpraca
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 SB 140KM 4J10 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 68 Skąd: okolice Grodna
|
Wysłany: 10-10-2023, 09:28
|
|
|
Bardzo dziękuję, już wszystko jasne. |
|
|
|
 |
|