Gaz LPG |
Autor |
Wiadomość |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-03-2023, 20:58
|
|
|
Tak się zabezpieczają przed potencjalnymi konsekwencjami niezbyt dobrze zamontowanej instalacji lub niedokładnej regulacji W silnikach z pośrednim wtryskiem benzyny dotryski nie są potrzebne ale na pewno ułatwiają często sprawę. |
|
|
|
 |
Michałek Bez
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander III 3.0V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2023 Posty: 13 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-11-2023, 14:47
|
|
|
Witam serdecznie kolegów.
Od miesiąca jestem posiadaczem mam nadzieję, że szczęśliwym M.O. III z 2018 roku 3.0 V6. (Kanada). Oczywiście jak zawsze w takim przypadku kłębi mi się i pewnie każdemu kto kupił nowy samochód tysiące pytań. Pierwsze dotyczy właściwie najważniejszego, czyli gaz do tego silnika. Oczywiście, znam jego oznaczenie, wiem o co chodzi z zaworami. Problemem jest wiedza co do gniazd zaworowych w tym silniku. To jest silnik konstrukcyjnie z lat dziewięćdziesiątych to też wiem, ale nie mogę znaleźć, żadnych informacji na ten temat, czyli jak przedkłada się ich wytrzymałość na LPG. Jestem z Łodzi, gaz będę robił u Tomka z Wrocławskiej, ale mam lekkie obawy, nie chcę go rozwalić, w sensie silnika. Może ktoś z kolegów gazował tego potwora i może mi coś doradzić. Wcześniej jeździłem skodą Octawią II z pancernym 1,6. I może 1,6 jest pancerny ale z sekwencją LANDI fabryczną był dramat. Wtryski wymieniane 3 razy przez 80.000 km, nie mówiąc o tym że nie można byo go zestroić na dużej niż 3 miesiące. Taki typ. Po drugie jaką maksymalnie mogę podwiesić butlę. Bo spalanie 17 po mieście to tankowanie na standardowym 52 litrowym baku to jakieś 300 km, przy podniesionym pływaku. Średnio mi się to widzi. Kolejne pytanie już do samego silnika i skrzyni. Wymieniłem oleje w silniku i dyfrach. Muszę wymienić w skrzyni, może ktoś doradzi olej i sposób wymiany. Skłaniam sie do wymiany dynamicznej. cena w Łodzi 1300 zł. Więc jednorazowy wydatek w tej kwocie raz na 70.000 to chyba nie problem. Co lejecie do tej skrzyni. E - pajero zabił mnie ceną oleju, teoretycznie takiego jak mam w skrzyni, nie chcieli podać nazwy a za bańkę 4 l. zażyczyli sobie 720 zł. Więc podziękowałem grzecznie. Ostatnie pytanie bo chcę zrobić też rozrząd. Kto jaki robił widziałem, że jest zamiennik INY za 1100 zł i oryginał mitshu za 1500. Ale chcę też wymienić wodę i pompę wody. Może ktoś kolegów polecić czy ory czy INA i gdzie kupić bo cena za dwie rolki i pasek bez pompy w takiej cenie to chyba przegięcie.
[ Dodano: 06-11-2023, 15:10 ]
Jeszcze jedno pytanie. Do kolegów bo mam problem. Potrzebuję w Łodzi, podłączyć światło przeciwmgielne. Lampa jest żarówka jest, wiązka do lampy jest, a światła, brak. Brak też wyświetlenia na tablicy ikonki tylnego przeciwmgłowego. Czy jest możliwość podpięcia pod istniejącą instalację, czy trzeba ciągnąć nową z nowym przyciskiem. Pytam o to w tym temacie bo nie wiem czy wcześniej zrobić światło czy gaz. Żeby było jak pociągnąć nową wiązkę do światła po założeniu butli. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-11-2023, 17:30
|
|
|
Szukaj na LPG forum tam juz takie gazowali. Zobaczysz co sie da włozyć najwiekszego. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Michałek Bez
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander III 3.0V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2023 Posty: 13 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-11-2023, 20:00
|
|
|
Tak wszedłem na forum. Jest zapytanie takie jak moje i odpowiedź od czapy. Niby dużo ludzi ma to auto w gazie i żadnych odpowiedzi i porad. |
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 315 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 06-11-2023, 22:03
|
|
|
Co prawda ja mam 2.0 , ale dojazdówka jest pewnie taka sama, mam butle do której wchodzi 45 l LPG , i nie wystaje po za zderzak |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-11-2023, 08:34
|
|
|
Michałek Bez napisał/a: | Tak wszedłem na forum. Jest zapytanie takie jak moje i odpowiedź od czapy. Niby dużo ludzi ma to auto w gazie i żadnych odpowiedzi i porad. |
Jak sie zastanawiałem nad Outlanderem to ktoś w Białymstoku miał amerykance V6, pewnie by wiedział.
A moze by tak Tokio zapytać bo czesto ma doczynienia z autami z USA ?
https://tokyomitsubishi.pl/ |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 07-11-2023, 10:04
|
|
|
Ja też mam 2.0 ale, PHEV, butla 52l też mieści się pod autem, ale trzeba przerabiać wydech z prawej na lewą stronę. Instalacja OPTIMA, jest wątek na ForumLPG, ogarniał gość z okolic Gdowa. Jestem zadowolony. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-11-2023, 13:52
|
|
|
Michałek Bez napisał/a: | Bo spalanie 17 po mieście to tankowanie na standardowym 52 litrowym baku to jakieś 300 km, przy podniesionym pływaku. | Nie wiem ile jezdzisz i jak... ja galantem tankujac po 42-45l robie max do 350km. Starcza mi z Tczewa do Łodzi, tankuje siku i dalej jade.
A po miescie to jaki problem zajechac 5min i dalej. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Michauek22
Forumowicz
Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018 Posty: 275 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-11-2023, 14:02
|
|
|
Fred.X napisał/a: | Ja mam instalację Zenit bez żadnych dotrysków |
A czy możesz podać jej dokładną nazwę...? |
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 315 Skąd: Toruń
|
|
|
|
 |
Michauek22
Forumowicz
Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018 Posty: 275 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-11-2023, 17:40
|
|
|
OK dzięki, a gdzie dałeś zbiornik? |
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 315 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 11-11-2023, 19:13
|
|
|
Michauek22 napisał/a: | OK dzięki, a gdzie dałeś zbiornik? | zamiast dojazdówki |
|
|
|
 |
lydi10
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2024 Posty: 4 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 26-02-2024, 21:04
|
|
|
Outlander PHEV śmiga na LPG bez problemu. Dobre komponenty i porządny montaż załatwiają sprawę. Przeróbka tłumika i zbiornik LPG podwieszany pod podłogą bagażnika. Wygląda to jak na fotach poniżej.
https://photos.app.goo.gl/LNpTgfF1nC8iEv127
Chętnie pomogę i udzielę informacji. Zapraszam na PW. |
|
|
|
 |
Michałek Bez
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander III 3.0V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2023 Posty: 13 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-06-2024, 12:20
|
|
|
Witam ponownie.
Instalacja założona. Kilka rad porad szczegółów i przemyśleń.
Założona butla 70 l i poniesiony pływak, butla podwieszana, nie widać jej nawet bo w całości jest wyżej niż hak. (żałuję, że nie zrobiłem 84, też by weszła). Do zatankowania około 67 litrów zależności od pompy jej jakości na stacji. Co założyłem. Otóż:
reduktor: KME - ULTRA GOLD do 400 k/m,
wtryski barcuda,
podwójny filtr z pojemnikiem na nieczystości
jednostka sterująca KME.
Przejechane na gazie 6000 km. Cóż mogę powiedzieć tylko HURRRRRRRRAAAAA!!!!
Rewelacja. Jestem po pierwszym przeglądzie. Mapa nawet nie drgnęła. Wszystko super. Moc przyspieszenie jak na benzynie. Spalanie.
Otóż:
samo miasto w zimie: 19 - 21 litrów gazu plus benzyna około 1 litra,
mieszane w zimie - 14 - 16 litrów gazu plus benzyna około 1 - 2 litrów,
trasa 140 tempomat - 11 - 12 litrów gazu.
samo miasto w lato - 22 litry gazu - spadek benzyny w baku nawet nie zauważalny,
mieszany w lato - 16 - 17 litrów gazu - spadek benzyny w baku nawet nie zauważalny,
trasa lato 10 - 11 litrów 90 - 140 km/h. - spadek benzyny w baku nawet nie zauważalny.
Samochód strojony 3 godziny na trasie w mieście i w mieszanym.
Oszczędności: Benzyna: spalanie miasto 18 litrów razy 6,50 - daje 117 zł za 100 kilometrów,
Trasa benzyna: 11 litrów - to daje około 70 zł.
Mieszany benzyna - 15 litrów - x 6.50 = 97,50. przyjąć należy że spalanie na benzynie tego auta to około 100 zł za kilometrów.
Spalanie gaz - mieszany 16 - 18 litrów gazu x 2,60 = 47 zł. Tankowanie do pełna 67 litrów dwa razy miesiącu po 170 zł za tankowanie łącznie 340 zł. i przejechane w lato 620 kilometrów po mieście.
benzyna tankowanie 2 razy w miesiącu po 45 litrów przejechane 500 kilometrów po 6,50. Czyli na benzynie przejechane 500 kilometrów za 600 zł. Na gazie za 340 zł 620 kilometrów. Miesięczne oszczędności to: 350 zł. rocznie to 4000 zł. Instalacja kosztowała w całości 5000 zł. Mając na uwadze trasę trzykrotnie w wakacje łącznie jakieś 5000 km. Gaz spłaci mi się w listopadzie. Założyłem w styczniu.
RADY. Proszę nie słuchać głupot, że V6 3.0 w mieście pali 11 litrów benzyny i 12 gazu. Nie ma takiej możliwości. To znaczy jest jedna zbyt uboga mieszanka i wypalenie gniazd. Strata 17.000 tyle kosztuje silnik V6 3.0. Z tego co się orientuje w Polsce nikt nie ma go do sprzedania. Znalazłem w Australii (samochody policyjne jeżdżą na tym silniku tam) cena 4000 dolarów za nowy plus import jakieś 30000 zł.
Przed założeniem gazu zrobiłem ustawianie zaworów na śruby proste szczelina 0,10 jak znalazłem w amerykańskiej instrukcji, wymiana uszczelek pod pokrywanie, niestety dostępna tylko Gatesa za 30 zł za sztukę oraz obowiązkowo wymieniłem świece. Na miejscu dostępne tylko champion po 89 złotych za sztukę. Z tak przygotowanym autem pojechałem założyć gaz. Polecam. jeśli ktoś jest z Łodzi i okolic polecam Tomasza Piaskowice Zgierz Wrocławska.
Może mój elaborat się komuś przyda. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-06-2024, 13:57
|
|
|
Bardzo dobre podzespoły. Jedynie sterownik miałem inny (TECH 326) ale tak pozostałe niemal to samo i też auto chodziło pięknie (czego nie mogę powiedzieć o instalacjach opartych na STAGu). |
|
|
|
 |
|