  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		Outlander 3 czy Toyota Verso | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 nemmooo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Outlander PHEV 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 225 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-06-2023, 13:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		   	  | nemmooo napisał/a: | 	 		  | Samochodem elektrycznym najefektywniej jeździ się w zakresie 10-80% baterii, przy bateriach na poziomie 80kWh i zużyciu 20-25kWh zasięg autostradowy to 300km. Ładowanie takiego auta na szybkiej ładowarce to nie więcej niż 20 minut.  | 	  to gdzie ja manipulowałem?  | 	   tekstem o ładowaniu się przez noc po 300km.
 
 
 	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | wiesz ile tam kosztuje 1kWh? - ponad 3zł, przy zużyciu jak piszesz to daje 60-70zł za 100km, to 2x więcej niż pali np. mój leon (5.7 litra/100 km, czyli jakieś 35zł) i jeszcze więcej niż jazda na LPG  | 	  wiem ile kosztuje. Tak jak w normalnych paliwach tak i w elektrykach można spokojnie znaleźć "paliwo" w lepszej cenie.
 
 
 	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  napisałem, że to fajne auta, ale nie na obecne warunki i technologie baterii - jedynie do miasta, gdzie w nocy ładujesz ale poza tym to
 
 	  | nemmooo napisał/a: | 	 		  | Huby ładowania przy farmach fotowoltaicznych | 	  
 
w nocy nie naładujesz, bo PV w nocy nie działa a farmy wiatrowe coraz częściej stawia się off-shore | 	   Huby i magazyny które niedługo będą przymusem. Prąd z OFF-shore czy przyszłej elektrowni atomowej nie będzie się chyba teleportował? Kable tak czy inaczej będą.
 
 
 	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | hybryda póki co jest najlepszym rozwiązaniem | 	  popieram
 
 	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | i ja też staram się podejść do sprawy pragmatycznie, bez żadnych emocji - wydaje mi się, że przestawiam fakty a te są takie, że na siłę się nie zelektryfikuje bo nikomu się nie zwróci taka inwestycja w rozsądnym czasie | 	   wszystko co na siłę odnosi odwrotny skutek. Też nie popieram przymusowej elektryfikacji
 
 
 	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | plany UE aby co max 50km mieć stacje ładowania wykluczą to co pisałeś - czyli huby ładowania w ww. miejscach - i tam trzeba by ciągnąć naprawdę grube kable, zresztą - przeczytaj dokładnie - przedstawiłem hipotetyczną sytuację, gdzie aby to zastąpić trzeba mieć 100-300 gniazdek i sumarycznie czy ładujesz 100 aut mocą 25kW czy 10 mocą 250kW to musisz mieć przekrój zapewniający, że przy takim amperażu się kabel nie spali... zakładam, że ogarniasz kwestie dlaczego z elektrowni przesyła się prąd zmienny 400 000V a potem transformuje na niższe napięcia? | 	  Coś tam wiem ale są liczę na to że mądrzejsi ode mnie znajdą rozwiązanie.
 
 
EDIT: Naprawdę nie jestem żadnym EV-terrorystą czy innym fanatykiem. Pewne powtarzane "fakty" na temat EV są lekko mówiąc manipulacją i tyle.
 
 
Piszesz, że jestem niewolnikiem ładowarek, ale Ty swojego paliwa z drzewa nie bierzesz... Podejrzewam, że właściciele starych EV, które jeżdżą dosłownie dom-praca-dom nigdy nie odwiedzą szybkiej ładowarki a jednak dotrą tam gdzie chcą. 
 
 
Reasumując powszechna elektryfikacja to nie już i nie teraz, nawet nie chcę sobie wyobrażać jakie byłby kolejki przy obecnej ilości ładowarek:D | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 krzychkrk  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Outlander 3 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Cze 2023 Posty: 29 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-06-2023, 07:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		   	  | krzychkrk napisał/a: | 	 		  |  Niestety nie mampaneli. Gdybym miał wtedy pewnie bym się nie zastanawiał. | 	  To załóż - jakbyś miał nawet brać taki malutki off-grid 2 paneli ze zwykłym akumulatorem kwasowym 100Ah to wyjdzie całościowo znacznie taniej niż instalacja LPG zatem i okres zwrotu krótszy. | 	  
 
I jak to działa? Chodzi mi o instalację elektryczną. Rozumiem, że z panelu ładuję akumulator. A potem z niego PHEVa? Jak go podłączam? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-06-2023, 11:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | nemmooo napisał/a: | 	 		  | tekstem o ładowaniu się przez noc po 300km | 	  z gniazdka 230V to nawet 24h a nie tylko noc... także nie widzę tu manipulacji
 
 
 	  | nemmooo napisał/a: | 	 		  | Tak jak w normalnych paliwach tak i w elektrykach można spokojnie znaleźć "paliwo" w lepszej cenie. | 	  panie - ale masz wybór albo za 80 gr z gniazdka w domu albo za 3.25 na stacji Tesli... różnica 300% a w przypadku benzyny to różnice nie przekroczą 50gr czyli obecnie 7%
 
nadal nie widzę sensu płacić np. 60 000zł za baterię, po to aby mieć 2-3x droższy koszt przejechania każdego kilometra
 
 
 	  | nemmooo napisał/a: | 	 		  | Kable tak czy inaczej będą.  | 	  będą, ALE - mamy przestarzałą sieć przesyłową, gdyż wszystkie pieniądze przeznaczone na jej rozbudowę w postaci puli za CO2 rozwalamy na socjal
 
jeśli teraz prądy w sieci 400kV czy nawet 750kV są na granicy, to po dodaniu ładowarek prąd będzie musiał być 3-4 większy! - zrób doświadczenie i na gniazdku 230V i przewodze 1.5mm2 podłącz 3 kuchenki elektryczne po 2000W każda
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | Huby i magazyny które niedługo będą przymusem. | 	  ale przesył - jak wyżej... przecież nikt nie będzie zbaczał z drogi 100km, żeby się podładować i wrócić te 100km, bo to będzie 1/2-2/3 jego zasięgu - totalnie bez sensu
 
 
 	  | nemmooo napisał/a: | 	 		  | Coś tam wiem  | 	  to dla potomnych - masz napięcie 400kV al nawet 750kV po to, żeby płynął tam mniejszy prąd i typowe kable napowietrzne wytrzymały
 
przykład: (pomijam niuanse jak reaktancja i impedancja układu ale najprościej jak się da z prawa Ohma) - jeśli w kablu przy napięciu 400kV płynie prąd 100A (czyli moc 40MW), to przy napięciu 15kV będzie to prąd 2666A - dlatego odbiorników 15kV jest więcej, tak aby znów każdy z nich miał prąd jakieś 200A żeby zastosować przewody (strzelam) grubości kciuka a nie głowy 
 
możesz sprawdzić jakie są długości sieci 400kV i 200kV w Polsce - strzelam, że coś koło 7-8 tys km każda
 
to wszystko byłoby do wymiany a najlepiej do podwyższenia do 750kV
 
 
 	  | nemmooo napisał/a: | 	 		  | Piszesz, że jestem niewolnikiem ładowarek | 	  nie jesteś i nikt z nas nie jest - bo póki co jeszcze mamy rozsądny wybór i w trasy jeździmy spalinówką
 
gdybyś na siłę próbował dojechać elektrykiem z Trójmiasta do Pragi (czeskiej) to byś był, zresztą jest wiele relacji osób, które próbowały ten wyczyn
 
a moje paliwo to zatankuję i mam na 1200 km (benzyna + LPG) i stacje benzynowe po drodze
 
 
 	  | krzychkrk napisał/a: | 	 		  | I jak to działa?  | 	  Panel w dzień ładuje akumulator (przez falownik) a potem przetwornica tworzy z tego prąd zmienny, którym jakimś kabelkiem ładujesz co chcesz
 
w dużym skrócie opisałem - wszystko jest niezależne od reszty sieci, gdyż nie mając odpowiedniego licznika będziesz płacił za prąd, który odbierasz jak i za prąd, który wygenerujesz... licznik nie prosumentowy zliczy wszystko    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-06-2023, 11:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  krzychkrk napisał/a:
 
I jak to działa?
 
Panel w dzień ładuje akumulator (przez falownik) a potem przetwornica tworzy z tego prąd zmienny, którym jakimś kabelkiem ładujesz co chcesz
 
w dużym skrócie opisałem - wszystko jest niezależne od reszty sieci, gdyż nie mając odpowiedniego licznika będziesz płacił za prąd, który odbierasz jak i za prąd, który wygenerujesz... licznik nie prosumentowy zliczy wszystko  | 	  
 
Pytał jak działa system offgrid - czyli nie podłączony totalnie do sieci. I jak byś pracował na nocki to w dzien ładujesz auto prosto z słońca. A takl mozna łądować jakieś aku z którego później ładujesz samochód a ewentulane nadwyzki pchasz np w bojler i grzejesz wodę. 
 
Jest coraz wiecej takich rozwiązań. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 krzychkrk  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Outlander 3 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Cze 2023 Posty: 29 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-06-2023, 11:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | To załóż - jakbyś miał nawet brać taki malutki off-grid 2 paneli ze zwykłym akumulatorem kwasowym 100Ah to wyjdzie całościowo znacznie taniej niż instalacja LPG zatem i okres zwrotu krótszy. | 	  
 
I jak to działa? Chodzi mi o instalację elektryczną. 
 
Rozumiem, że z panelu ładuję akumulator. 
 
A potem z niego PHEVa? Jak go podłączam? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 krzychkrk  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Outlander 3 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Cze 2023 Posty: 29 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-06-2023, 15:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A mogę to wpiąć do sieci elektrycznej w domu? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-06-2023, 06:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tylko i wyłącznie, gdy odłączysz się od zewnętrznej sieci elektrycznej - jak pisałem, masz klasyczny licznik jednokierunkowy i taki licznik będzie sumował to co pobierasz z tym, co generują panele.
 
Ponadto ten akurat zestaw to takie minimum i niewiele nim zasilisz. Stare panele o mocy 360Wp mają za zadanie jedynie naładować akumulator mając na to cały dzień. Wp to watopik - moc szczytowa, uzyskana laboratoryjnie itp. zapewne realne max to 300W - zasilisz laptopa, lampkę, telefon... I to przy założeniu, że ciągle świeci słońce. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-06-2023, 07:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krzychkrk napisał/a: | 	 		  | A mogę to wpiąć do sieci elektrycznej w domu? | 	  
 
To wtedy normalnie musiał byś zgłosić jako instalacje PV do swojego operatora energii. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 krzychkrk  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Outlander 3 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Cze 2023 Posty: 29 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-09-2023, 16:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam po wakacjach. 
 
Niestety w czasie nic specjalnego się nie działo tzn. nie było ciekawych ofert.
 
Zeszła szybciutko w ciągu jednego dnia Verso 1.8 z 2018 r. i 35 tys. przebiegu za 80 tys.
 
Chciałem Was zapytać czy wiecie jaka jest żywotność skrzyni CVT, oczywiście zakładając, że się o nią dba. Jak patrzyłem na ogłoszenia to zdarzają się egzemplarze z 260 tys. km. Jest się czego bać przy takim przebiegu? Z tego co słyszałem to naprawy są szalenie drogie. 
 
 
[ Dodano: 10-09-2023, 17:20 ]
 
Teraz jest Verso z silnikiem 1.6, ale to podobno silnik bez mocy | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 waran73  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: m.space runner 93r. 1.8b 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 200 Skąd: przemysl 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-09-2023, 16:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czy masz na myśli cvt z outlandera benzyniaka,czy jednobiegowe ustrojstwo z PHEVa które skrzynią cvt nie jest? ale jest trwałe i w razie czego 1500zł używane-bo nikt o to nie pyta.. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 krzychkrk  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Outlander 3 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Cze 2023 Posty: 29 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-09-2023, 16:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | CVT z outlandera benzyna III | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Fred.X  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Lancer SB + Outlander IV 2.5 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 326 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-09-2023, 20:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Bardzo trwałe pod warunkiem przestrzegania interwału olejowego i nie pałowania cały czas do odcięcia | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 krzychkrk  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Outlander 3 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Cze 2023 Posty: 29 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-11-2023, 12:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja dalej w poszukiwaniach.
 
Mam obecnie możliwość kupienia O3 2.0 2WD manual w wersji wyposażenia podstawowej (manual, radio standard, bez kamery i android radio) lub Verso 1.8, 7 os. automat, kamera cofania.
 
Rocznikowo 2019 do 2017, przebieg 39 tys do 133 tys. 
 
Cenowo bardzo zbliżone. 
 
Jest jeszcze parę O3 ale z Niemiec i nie jestem przekonany, bo 2019 rok ma 25 tys przejechane co jak na ich autostrady wydaje się podejrzane.
 
Co byście wybrali? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 nemmooo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Outlander PHEV 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 225 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-11-2023, 22:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krzychkrk napisał/a: | 	 		  Ja dalej w poszukiwaniach.
 
Mam obecnie możliwość kupienia O3 2.0 2WD manual w wersji wyposażenia podstawowej (manual, radio standard, bez kamery i android radio) lub Verso 1.8, 7 os. automat, kamera cofania.
 
Rocznikowo 2019 do 2017, przebieg 39 tys do 133 tys. 
 
Cenowo bardzo zbliżone. 
 
Jest jeszcze parę O3 ale z Niemiec i nie jestem przekonany, bo 2019 rok ma 25 tys przejechane co jak na ich autostrady wydaje się podejrzane.
 
Co byście wybrali? | 	  
 
 
 
Porównujesz kompletnie różne systemy, manual-automat, golas-jakieś tam dodatki. O3 z 2019 kosztuje tyle co Verso z 2017 z 4-krotnie większym przebiegiem?
 
 
Jeździłeś oboma? Które CI bardziej pasuje i odpowiada Twoim potrzebom. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |