 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[II 2.2 DID] Interfejs diagnostyczny / sprzęgło |
Autor |
Wiadomość |
Krzysztof_K
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2023 Posty: 2 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 13-12-2023, 15:14 [II 2.2 DID] Interfejs diagnostyczny / sprzęgło
|
|
|
Pierwszy post na forum a więc witam serdecznie wszystkich Mitsumaniaków!
Około miesiąc temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Outlandera II 2011r z silnikiem 2.2 MIVEC. Auto kupione z pewnych rąk więc bez żadnych większych przygód obecnie z przebiegiem nieco ponad 160 tyś km.
Jako, że jeszcze zaznajamiam się z autem i niektórymi funkcjami oraz faktem, że muszę doprowadzić je do pełnego ładu to postanowiłem zawitać na forum i skorzystać z wiedzy mądrzejszych ode mnie ludzi
Pytanie 1: Jaki interfejs diagnostyczny?
Komputer pokazuje "check engine oil level" co jak już doczytałem wynika z wypalania DPF i spływania ropy do miski olejowej oraz "maintenance required" czyli okres ustawiany w komputerze dobiegł końca. Szperałem po forum i niestety nie znalazłem definitywnej odpowiedzi (albo jeszcze do niej nie dotarłem) - czy niestety jestem skazany na wizytę w serwisie i MUT3 czy jednak jak zakupię chińską Lexię (przewija się w kilku tematach) to poradzi sobie z ustawieniem nowego interwału dla DPF i oleju?
Na chwilę obecną nie potrzebuję sprzętu do "głębszego" przekopywania się przez sterowniki i moduły komfortu - głównie chodzi o ustawienie inspekcji i reset cyklu wypalania. Może coś innego sobie radzi z tymi zadaniami?
Pytanie 2: Uślizg sprzęgła.
Pojawił się ostatnio objaw na biegu 3 w górę - przy mocno wciśniętym gazie przy przekroczeniu 2 tyś obrotów mam nagły skok obrotów do około 3.5 tyś po czym po chwili obroty znowu spadają i auto zaczyna "ciągnąć" do przodu. Uczucie jest trochę jakby jechało się starym automatem, który musi chwilę pomyśleć zanim zredukuje. Jako, że mamy warunki zimowe to myślałem, że może duży moment zrywa przyczepność kół ale kontrolki od kontroli trakcji nie wyskakują więc jedyny winowajca to najprawdopodobniej właśnie sprzęgło. Przy spokojnej jeździe problemu nie ma - wszystko działa normalnie, objaw jest tylko w momencie, w którym trzeba wyprzedzić i wcisnąć w podłogę.
Czy mam już panikować (mechanik mi powiedział ponad 1k pln za tarczę z dociskiem) czy jednak w złym kierunku idę? Inny znajomy powiedział, że jest możliwość, iż tarcza zawilgotniała i stąd ten objaw. Ktoś się spotkał z czymś tego typu? Dodam tylko, że sprzęgło jest nie wymieniane od nowości.
Pytanie 3: "Tajemniczy guzik"
No i ostatnie na chwilę obecną luźne pytanie Na manetce od świateł na końcu drążka mam gumowy guzik - wciskanie go nie powoduje absolutnie nic. Od czego ów tajemniczy przycisk jest?
Pozdrawiam!
Krzysztof. |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 13-12-2023, 16:18
|
|
|
Krzysztof_K napisał/a: | Pytanie 3: "Tajemniczy guzik"
No i ostatnie na chwilę obecną luźne pytanie Na manetce od świateł na końcu drążka mam gumowy guzik - wciskanie go nie powoduje absolutnie nic. Od czego ów tajemniczy przycisk jest?
|
Nie wiem co tam w OII montowali, ale w OI to jest guzik do spryskiwaczy reflektorów. Działa, jak są światła mijania włączone. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Krzysztof_K
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2023 Posty: 2 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 13-12-2023, 20:40
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Chyba, że masz i nie chciało ci się zajrzeć |
Mam... po niemiecku
Cytat: | Nie wiem co tam w OII montowali, ale w OI to jest guzik do spryskiwaczy reflektorów. Działa, jak są światła mijania włączone. |
Jutro sprawdzę czy to jest to. Dziękuję Panowie za pomoc
Teraz pozostaje rozwikłanie pierwszych dwóch pytań. |
|
|
|
|
 |
|
|