Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z jazdą na LPG (Check engine - kod błędu P0171)
Autor Wiadomość
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 17-07-2021, 22:22   

Generalnie jak to instalacja na gwarancji to ciebie nie powinno obchodzić co gdzie po co i dlaczego. Po prostu ma wszystko działać
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-07-2021, 21:06   

może tak być, że skasował się rejestr tankowania
są na necie instrukcje jak samemu to ustawić, np.:
https://lpg-forum.pl/automatyczna-regulacja-wska-nika-lpg-t17116-30.html
 
 
Edi407 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer IX Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2021
Posty: 14
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-07-2021, 22:38   

Niestety instalacja nie jest na gwarancji. Autko kupiłem już zagazowane przez poprzedniego właściciela, który instalacje założył w 2015r. Też on mi nic nie powiedział że coś się dzieje na gazie, a wręcz przeciwnie przekonywał że wszystko jest ok i elegancko chodzi i na gazie i na benzynie i nic się nie wyświetla i takie tam pierdoły. A prawda okazała się inna po fakcie. Nie chciałem mu zakładać sprawy ani oddawać tego samochodu bo, mi sie po prostu podoba :D szukałem pół roku auta i w końcu kupiłem taki jaki chciałem :) Usługa u gazownika kosztowała mnie 200zł to nie majątek a po ostatniej korekcie jak na razie wszystko jest dobrze. Dzięki Krzyzak coś pokombinuję z tym sam.
Dzięki wszystkim którzy starali się mi pomóc, jesteście naprawdę super pomocni. Dobrze, że takie forum jak to sprawnie funkcjonuje. Może kiedyś spotkamy się na zlocie? :D
 
 
fuks87 
Nowy Forumowicz

Auto: MOIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2023
Posty: 9
Skąd: PL
Wysłany: 23-11-2023, 12:46   

Cześć,
Z początkiem września zainstalowano w aucie staga 4 generacji i praktycznie od początku bujałem się z błędem p0171 System too lean bank 1. Po trzeciej regulacji wykonanej przez serwis na chwilę problem ustąpił. Teraz pojawił się nowy błąd ale zakładam że to nadal ten sam problem. Tym razem kod błędu to P2096 Post Catalyst Fuel trim System too lean bank 1.
Nie ma żadnych objawów, auto chodzi płynnie na lpg, nie gaśnie. Błąd potrafi się zapalić przy jednostajnej spokojnej jeździe po mieście.
Czeka mnie kolejna regulacja zapewne.

[ Dodano: 18-12-2023, 10:54 ]
Zabawne jest to że błąd P2096 ustąpił wraz z ustąpieniem mrozów. Nie wiem dlaczego tak się dzieje? ktoś mądry podpowie?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 18-12-2023, 19:12   

fuks87, czy instalacja LPG była strojona z sondą AFR w wydechu? Definitywnie masz problem z mieszanką paliwo/powietrze. Trzeba tylko ustalić czego jest mało a czego za dużo. Czy jazda tylko na benzynie nie powoduje błędów?
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-12-2023, 21:26   

Ogólnie nie polecam STAGa nikomu - miałem LPGTech i mam STAGa i na tym drugim ciągłe kłopoty z wyłączającą się instalacją podczas zdjęcia nogi z gazu
napisałem nawet do producenta i jedyne co potrafią to odesłać do montera - a ten próbował 3x i nic z tego nie wyszło (poza skończeniem się gwarancji)
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 18-12-2023, 22:18   

fuks87 napisał/a:
Cześć,
Z początkiem września zainstalowano w aucie staga 4 generacji i praktycznie od początku bujałem się z błędem p0171 System too lean bank 1. Po trzeciej regulacji wykonanej przez serwis na chwilę problem ustąpił. Teraz pojawił się nowy błąd ale zakładam że to nadal ten sam problem. Tym razem kod błędu to P2096 Post Catalyst Fuel trim System too lean bank 1.
Nie ma żadnych objawów, auto chodzi płynnie na lpg, nie gaśnie. Błąd potrafi się zapalić przy jednostajnej spokojnej jeździe po mieście.
Czeka mnie kolejna regulacja zapewne.

[ Dodano: 18-12-2023, 10:54 ]
Zabawne jest to że błąd P2096 ustąpił wraz z ustąpieniem mrozów. Nie wiem dlaczego tak się dzieje? ktoś mądry podpowie?


Nie wiem jakie masz warunki gwarancji ale żeby zobaczyć co się dzieje musiałbyś nagrać oscyloskop z jazdy. Potrzebny do tego jest interfejs i program do STAGA.

[ Dodano: 18-12-2023, 22:22 ]
Krzyzak napisał/a:
Ogólnie nie polecam STAGa nikomu - miałem LPGTech i mam STAGa i na tym drugim ciągłe kłopoty z wyłączającą się instalacją podczas zdjęcia nogi z gazu
napisałem nawet do producenta i jedyne co potrafią to odesłać do montera - a ten próbował 3x i nic z tego nie wyszło (poza skończeniem się gwarancji)


To że akurat ty masz problem to nie znaczy że trzeba przekreślać staga. Ja w trzech mitsu w sumie miałem/mam stag i wszystko działa jak należy.
Jedynie do czego można się przyczepić to to że Stag 4 to już stara jednostka i nie wiadomo jak dobrze radzi sobie MOIII.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-12-2023, 08:45   

Krzyzak napisał/a:
mam STAGa i na tym drugim ciągłe kłopoty z wyłączającą się instalacją podczas zdjęcia nogi z gazu
napisałem nawet do producenta i jedyne co potrafią to odesłać do montera

Przerost ciśnienia na reduktorze i wtryski nie są w stanie się podniesć. Miałem to na wtryskach valtec na listwie, Teraz mam spokój odkad założyłem pojedynecze AC. Generalnie moja isntalacja na stagu jest prosta ale skuteczna, złego słowa nie powiem.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
fuks87 
Nowy Forumowicz

Auto: MOIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2023
Posty: 9
Skąd: PL
Wysłany: 19-12-2023, 12:47   

Bzyk_R1 napisał/a:
fuks87, czy instalacja LPG była strojona z sondą AFR w wydechu? Definitywnie masz problem z mieszanką paliwo/powietrze. Trzeba tylko ustalić czego jest mało a czego za dużo. Czy jazda tylko na benzynie nie powoduje błędów?


hej,
Na razie najbliższy wyjazd sprawdzę na lpg, jeśli błąd się pojawi wykasuje i sprawdzę na benzynie. Będę też sprawdzać przy okazji temp. zewnętrzną bo może być tak że wcale się nie pojawi.
Nie miałem strojonego auta z wykorzystaniem sondy AFR. Strojenie było dynamiczne podczas jazdy z użyciem komputera. Przyznam że dla pewności odwiedziłem inny warsztat montujący lpg i nie stwierdzili problemu z regulacją, wydawała się ok wg nich. Raczej obstawiali sondę. Przy przebiegu 50 tys to nie za wcześnie na awarię? przed zamontowaniem gazu trochę pojeździłem na benzynie i problemu nie było.


Cytat:
Nie wiem jakie masz warunki gwarancji ale żeby zobaczyć co się dzieje musiałbyś nagrać oscyloskop z jazdy. Potrzebny do tego jest interfejs i program do STAGA.

Gwarancja standardowa 2 letnia. Warsztat co prawda nie autoryzowany przez STAGa ale opnie miał wręcz idealne.
Rozumiem że zwykłym odbII nie jestem wstanie nagrać ruchu z jazdy?

Ostatnio mam wrażenie że trochę więcej bierze lpg na 100km.
  
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 19-12-2023, 14:13   

fuks87, zrobiłem 130.000km na lpg w silniku turbo, auto z przebiegiem 270.000km miało jeszcze fabryczną sondę więc 50.000km to za wcześnie na awarię. Dlatego też doradzam obserwacje na benzynie bo wtedy wykluczy y lub potwierdzimy pewne rzeczy.

Schemat jest prosty. Była benzyna był spokój? Założyli lpg świeci się CE? Czy po wyłączeniu lpg błąd nie powstaje? Jeżeli jest na obu paliwach to lpg niewinne, jeżeli auto broni się tylko na lpg CE to znaczy że montaż / strojenie jest błędne.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-12-2023, 21:59   

CB4W_00 napisał/a:
To że akurat ty masz problem to nie znaczy że trzeba przekreślać staga.
prawda, ale jak porównuję sposób konfiguracji, łatwość ogarnięcia i jakość pracy na TECH 326 vs stag qbox to nie mam pojęcia kto w ogóle chciałby staga montować
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 23-12-2023, 18:25   

fuks87 napisał/a:
Bzyk_R1 napisał/a:
fuks87, czy instalacja LPG była strojona z sondą AFR w wydechu? Definitywnie masz problem z mieszanką paliwo/powietrze. Trzeba tylko ustalić czego jest mało a czego za dużo. Czy jazda tylko na benzynie nie powoduje błędów?


hej,
Na razie najbliższy wyjazd sprawdzę na lpg, jeśli błąd się pojawi wykasuje i sprawdzę na benzynie. Będę też sprawdzać przy okazji temp. zewnętrzną bo może być tak że wcale się nie pojawi.
Nie miałem strojonego auta z wykorzystaniem sondy AFR. Strojenie było dynamiczne podczas jazdy z użyciem komputera. Przyznam że dla pewności odwiedziłem inny warsztat montujący lpg i nie stwierdzili problemu z regulacją, wydawała się ok wg nich. Raczej obstawiali sondę. Przy przebiegu 50 tys to nie za wcześnie na awarię? przed zamontowaniem gazu trochę pojeździłem na benzynie i problemu nie było.


Cytat:
Nie wiem jakie masz warunki gwarancji ale żeby zobaczyć co się dzieje musiałbyś nagrać oscyloskop z jazdy. Potrzebny do tego jest interfejs i program do STAGA.

Gwarancja standardowa 2 letnia. Warsztat co prawda nie autoryzowany przez STAGa ale opnie miał wręcz idealne.
Rozumiem że zwykłym odbII nie jestem wstanie nagrać ruchu z jazdy?

Ostatnio mam wrażenie że trochę więcej bierze lpg na 100km.


Skanerem OBD możesz podejrzeć korekty jakie są na benzynie i LPG. Jeżeli strojenie jest skopane to ECU ratuje się wzbogacaniem lub zubożaniem mieszanki do momentu aż wyjdzie poza zakres i wtedy wywala CHECK-a.
 
 
fuks87 
Nowy Forumowicz

Auto: MOIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2023
Posty: 9
Skąd: PL
Wysłany: 16-01-2024, 14:15   

Bzyk_R1 napisał/a:
Schemat jest prosty. Była benzyna był spokój? Założyli lpg świeci się CE? Czy po wyłączeniu lpg błąd nie powstaje? Jeżeli jest na obu paliwach to lpg niewinne, jeżeli auto broni się tylko na lpg CE to znaczy że montaż / strojenie jest błędne.


Problem dotyczy jazdy na LPG tylko i wyłącznie.

CB4W_00 napisał/a:
Skanerem OBD możesz podejrzeć korekty jakie są na benzynie i LPG. Jeżeli strojenie jest skopane to ECU ratuje się wzbogacaniem lub zubożaniem mieszanki do momentu aż wyjdzie poza zakres i wtedy wywala CHECK-a.


Mam to w planie do zrobienia. Jakiś czas temu po sugestii pewnej osoby z Wyszkowa, zasugerowałem warsztatowi zrobienie korekty temperatury gazu na zimnym silniku.
Warsztat wyraził zgodę. Podczas strojenia parametry wskazywały coś zupełnie odwrotnego niż błąd który dostawałem, mianowicie mieszanka była czasami aż zbyt bogata (błąd sugeruje ubogą mieszankę).

Przez jakiś tydzień było ok do czasu ustąpienia mrozów. Wrócił błąd P0171 System too lean bank1.

Propozycja warsztatu to montaż emulatora sondy lambda przy drugiej sondzie. Nie wiem co o tym myśleć.
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 16-01-2024, 18:43   

Cytat:
Propozycja warsztatu to montaż emulatora sondy lambda przy drugiej sondzie. Nie wiem co o tym myśleć.

Jak dla mnie to nie rozwiąże problemu, może go ewentualnie zamaskować.
Jeśli korekty na gazie się sypią, a na benzynie się stabilizują, to nadal oznacza złe wystrojenie gazu.
Może warto zmienić warsztat?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 17-01-2024, 08:43   

No własnie. Wystarczy podejrzeć czasy wtrysków PB, czy jak pracuje na \LPG sie zmeniaja.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.