  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		DC | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-01-2024, 07:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To auto ma światła mijania takie, że jak jechałem nocą to nawet nie użyłem drogowych. Ale oczywiście z ciekawości sprawdzę. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Olivia  		  
		 
         Forumowicz Pod nickiem
  
                  Auto: psujący się 
                  Kraj/Country: Kuba 
                  Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-01-2024, 13:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Gratulacje zakupu    Jako naczelny malkontent tego forum sądzę że jeszcze bardziej zwiększysz ilość postów    
 
 
Od znajomego który był zainteresowany zakupem Dustera z silnikiem 1.3 usłyszałam że te silniki wymagają regulacji luzu zaworowego. Nie pamiętam co ile kilometrów. Rzekomo instrukcja obsługi o tym w ogóle nie mówi. Z LPG trzeba wykonywać to jeszcze szybciej.
 
Interesowałeś się tym ? | 
             
						
				_________________ Niebiańska robota | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-01-2024, 07:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Olivia napisał/a: | 	 		  | Interesowałeś się tym ? | 	  Jeszcze nie. Broszura zawierająca czynności serwisowe też tego nie pokazuje. Zapewne silnik jest z płytki i z czasem będę musiał się z tym zmierzyć, chociaż tu jest inna jednostka - 1.0. Widziałem niedawno dustera z tym silnikiem z przebiegiem nieco ponad 300k, zatem z trwałością jest nie najgorzej.
 
 
PS. Do kolegi z przekaźnikiem - tak, nie słychać aby coś klikało, zapewne uznali, że przy mocy LED nie jest to niezbędne. Wszak wiadomo, że halogeny mają te 100-110W a LED jakieś 10x mniej. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-01-2024, 09:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No nie 10x bo z 30W ledy biorą raczej a nie 5w na zarówkę. Zobacz jak to się grzeje, ale dajetych lumenów wiecej. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-01-2024, 11:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcino napisał/a: | 	 		  | No nie 10x bo z 30W ledy biorą raczej a nie 5w na zarówkę. Zobacz jak to się grzeje, ale dajetych lumenów wiecej. | 	  
 
Polecam sprawdzić czy i dlaczego złącza p-n się grzeją i jaka jest sprawność LED vs tradycyjny żarnik. A w szczególności termin: źródło prądowe (dla led nazywane driver). | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-01-2024, 09:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Polecam sprawdzić co piszą o  ledach h7 na pierwsdzej lepszej aukcji.... 
 
 
Produkt na markowych podzespołach CUSTOMIZED 7035 CSP ULTRA LED CHIP o zwiększonej mocy
 
20000LM, 2x40W, 6500K, Instalacja 12V
 
 
No dobra Osram ma mniej , ale też i strumień swiatła mneijszy
 
 
PodstawaPX26d
 
ModelNight Breaker
 
Moc19 W
 
Napięcie12 V
 
Trwałość1500 h
 
Strumień świetlny1500 lm | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
									
				|    | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-01-2024, 13:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcino napisał/a: | 	 		  | Polecam sprawdzić co piszą o ledach h7 na pierwsdzej lepszej aukcji | 	  
 
miałem na myśli jakieś naukowe podstawy elektrotechniki a nie bajkopisarstwo internetowe z produktami z Chin szczególnie
 
https://www.smd-led.pl/bl...nik-led-na-wat/
 
 
tu jest dość jasno sprawa wyjaśniona - generalnie  	  | Cytat: | 	 		  | nie da się tego przeliczyć dokładnie w 100%, używając jakiegoś przelicznika | 	  
 
 
ale  	  | Cytat: | 	 		  | w przybliżeniu, że 1W LED jest równy od 8.3W do 12.5W tradycyjnego oświetlenia | 	  
 
zatem przyjąłem moc 10x mniejszą, bo to średnia powyższego
 
całkowita moc układu zależna jest w dużym stopniu od jakości źródła prądowego i jego sprawności (to też się zmienia w funkcji temperatury - stąd chłodzenie)
 
jeśli dobrze pamiętam, to tradycyjny żarnik ma sprawność ok. 4% a LED ok. 45% - ale to piszę mocno z pamięci
 
 
i to, że chińczyk oferuje coś o parametrach 40W nie oznacza, że homologowane reflektory nowych aut również taką moc stosują
 
 
jeszcze poszperałem i mam lepiej obrazujący rozważania materiał:
 
https://sklep.ledlumen.pl/content/20-na-co-zwrocic-uwage-przy-zakupie-oswietlenia-led
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | moc żarówek LED wyrażana w watach (W) nie określa dokładnej ilości światła, jaką uzyskamy. Wskazuje ona jedynie pobór prądu generowany przez diody oraz przez układ ich zasilania. W zależności od sprawności układu i efektywności diod strumień świetlny może znacznie różnić przy tej samej mocy (często ponad 100 procent), czyli np. żarówka LED 5 W może uzyskać od 300 lm do ponad 700 lm w zależności od bardzo wielu czynników, m.in. typu diod, jakości komponentów, układu zasilania, przepuszczalności świetlnej klosza, barwy światła, współczynnika oddawania barw etc | 	  
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | Najnowsze i najbardziej zaawansowane technicznie diody LED uzyskują rekordowo wysoką efektywność świetlną na poziomie 140-150 lm/W. Oczywiście różne typy żarówek charakteryzują się różną efektywnością. Dla porównania dla zwykłej żarówki standardowej 60 W efektywność świetlna wynosi poniżej 12 lm/W, a halogenowej 14 lm/W. Jeśli zastosujemy najnowsze diody (np. 2835) od renomowanego producenta z zaawansowanym układem zasilania (impulsowa przetwornica prądowa CCD) oraz dwustronnie drukowaną płytką drukowaną PCB możemy uzyskać wysoką efektywność świetlną żarówki LED rzędu 100-140 lm/W. Stosując jednak najtańsze słabej jakości diody 3528 i zasilane najprostszym układem prostowniczym (mostka Graetza wraz z prostym stabilizatorem w postaci kondensatora), uzyskujemy znacznie słabszą efektywność około 50-70 lm/W | 	  
 
 
jedyne co mi nie pasuje, to jak piszą "żarówka LED"... 
 
albo "dioda LED"... to inaczej (upraszczając) "dioda świecąca dioda" | 
             
									
				|    | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-01-2024, 16:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Chłodzenie aktywne wiatraczki też potrzebują prądu. 
 
Zgadzam sie ze zintegrowana lampa ledowa (diodowa) to co innego niż żarówka. 
 
Ale mówiąc porównując sie do tradycyjnej zarówki h4/H7 55w  i jako zamiennik żarnik led t moce podobne przy wiekszej ilości światła. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-01-2024, 16:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcino napisał/a: | 	 		  | aktywne wiatraczki też potrzebują prądu | 	  prawda, ale to jest ok. 0.1 do 1W przy max obciążeniu
 
ja zakładam, że LEDy w aucie są tej lepszej jakości i źródło prądowe też, zatem 10x mniejsza moc przy tym samym strumieniu jest jak najbardziej prawdziwa | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-01-2024, 09:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | zatem 10x mniejsza moc przy tym samym strumieniu jest jak najbardziej prawdziwa | 	  
 
Tak pewnie jest. 
 
Co nie znaczy ze taka lampa bierze 5.5W zamist tradycynej zarówki 55w    | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |