Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mkm
23-11-2009, 18:18
Tłumik - układ wydechowy - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
KrzysiekDLW 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 CY/xA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2017
Posty: 17
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-06-2022, 17:49   

Dzień dobry!
Przyłączam się do pytania. W nocy skradziono mi katalizator. Szczęście w nieszczęściu, że sondy się ostały. Teraz pytanie- czy montaż uniwersalnego/zamiennika katalizatora ma sens? Czy lepiej od razu zainwestować w cały układ wydechowy w ASO za ok 5tys zł?
 
 
darek926 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer VIII 1.8 B+LPG 143 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2020
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-06-2022, 23:31   

Witam , kupiłem katalizator uniwersalny z poniższego linku za 480 złotych , przejechane już około 2000 km i na razie wszystko jest ok , żadnych problemów ani błędów.

https://e-tlumiki.pl/katalizatory-uniwersalne/1414-katalizator-okragly-do-pojemnosci-2000ccm-euro-4.html

Pozdrawiam
 
 
dask 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 12
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 30-09-2022, 14:10   

Witam.
Też "zniknął" mi katalizator. Czy możesz napisać jak sprawuje się ten uniwersalny?

[ Dodano: 19-03-2023, 23:27 ]
Odświeżam temat. Po kradzieży do mojego Lancera 1.8 09 wstawiony został uniwersalny euro4 do 2.0L. Dobrze było przez 5 miesięcy. po tym czasie pojawił się błąd P0420 czyli wydajność katalizatora poniżej progu. Sygnał sondy za katem jest praktycznie taki jak przed katem czyli kat uniwersalny się skończył. Szybko to nastąpiło niestety. Miałem nadzieję, że podziała chociaż ze dwa lata :cry: . Podpowiedzcie proszę jakie jest skuteczne i długotrwałe rozwiązanie tematu. Nie chodzi mi oczywiście o zakup oryginału z ASO lub zastosowanie emulatora sondy itp. Chcę mieć katalizator. Może kupić używkę z innego samochodu. Tylko z jakiego? Mam jeszcze jedno pytanie czy gdy w jakimś innym samochodzie występują dwa katalizatory (w kolektorze i drugi za drugą sondą lambda), pewnie euro5 i wyżej, to czy ten drugi, który najczęściej jest za drugą sondą lambda da się zastosować w euro4 jako jedyny?
 
 
Rajzaa 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VII 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2023
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-05-2023, 18:07   

Witam.

Muszę wymienić układ wydechowy w swoim Mitsubishi Lancer VII 1,6 117 KM. Z tłumikiem końcowym problemu nie ma, lecz nigdzie nie mogę dostać środkowego. I tu moje pytanie. Czy tłumik środkowy z Mitsubishi Lancer VII 1,8 140 KM będzie pasować do mojej wersji silnikowej?
 
 
dask 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 12
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 22-05-2023, 08:38   

Odświeżam temat katalizatora. Czy komuś z szanownych forumowiczów udało się rozwiązać problem z "check engine" i błędem P0420 po instalacji katalizatora uniwersalnego. Może ktoś wie, jakiej firmy i jaki katalizator zastosować aby problemu nie było. Może ktoś wie jakie parametry miał katalizator fabryczny (wymiary, CPSI, itp.). W moim samochodzie fabrycznie był katalizator pojedynczy z sondami lambda przed i za katem. Sonda diagnostyczna nie była w obudowie katalizatora ale w rurze za katem. Chciałbym rozwiązać ten problem wreszcie skutecznie. Aktualnie mam założony "emulator" na drugiej lambdzie. Taka przedłużka z otworkiem. Niestety też co jakiś czas wyświetla się błąd 420. Nie traktuję tego jako rozwiązanie docelowe.

[ Dodano: 07-06-2023, 12:32 ]
Małe podsumowanie tego czego do tej pory się dowiedziałem i co zrobiłem. Może komuś się przyda.
Niestety prostego i taniego rozwiązania nie ma jeżeli chce się mieć spaliny odpowiadające normom i brak problemów z elektroniką.
1. Najlepiej byłoby zainstalować używany oryginał ale praktycznie nie są dostępne i trudno znaleźć - mi się nie udało.
2. Zainstalowanie katalizator uniwersalnego ze średniej półki z wkładem ceramicznym dało efekt na 3-4 miesiące jeżeli chodzi o check engine. Po około 8 miesiącach sprawdziłem spaliny i o ile na wolnych obrotach lekko przekraczał górną granicę normy to przy powyżej 2tys. obr. było to już przekroczenie 2x. Spodziewałem się tego bo wykres sondy za katem niewiele różnił się od tego z sondy przed katem. Być może ten katalizator kupiłem po zbyt pobieżnym rozpoznaniu tematu ale tłumaczę to sobie tym, że byłem w potrzebie.
3. Zainstalowanie "emulatora" w postaci przedłużki do sondy za katalizatorem z otworem o średnicy ok. 3 mm nie daje nic. Zmniejszenie otworu powoduje, że czas między kolejnymi wystąpieniami błędów P0420 (wydajność katalizatora poniżej wymaganej) się wydłuża ale pojawia się za to czasami błąd P0137 (zbyt niskie napięcie sondy lambda za katalizatorem).
4. Na razie jestem przy kolejnym kroku rozwiązywania problemu. Po dalszym badaniu tematu i po rozmowie z przedstawicielem jednego z polskich producentów katalizatorów (inny niż ten pierwszy) zdecydowałem się zakupić dużo droższy od pierwszego katalizator z wkładem metalowym spełniający normę euro5 (wyższą niż wymagana dla mojego autka euro4) ze współczynnikiem cpsi 600 (600 kanalików na cal kwadratowy). Katalizator zamontowany już w samochodzie. Wykres sondy zdecydowanie lepszy niż z poprzednim katem. Jak na razie tylko kilkaset km przejechałem ale błędów nie widać. Może za jakiś czas zrobię ponownie analizę spalin.

Jeżeli ten katalizator rozwiąże sprawę to będę się cieszył. Jeżeli nie to na pewno nie będę wymieniał na następny. Zastosuję wówczas emulację elektroniczną.

Wiem, że zaraz ktoś powie po co to wszystko. Na pewno najtańszym rozwiązaniem będzie przelotka zamiast kata i check na desce. Trochę droższym "zaklejenie kontrolki" albo elektroniczna emulacja sondy za katem. Niestety wynika to z tego, że nie cierpię prowadzić samochodu ze świadomością, że coś z nim jest nie tak technicznie a można to naprawić. Nie musi być najpiękniejszy ale musi być 100% sprawny i bezpieczny - takie mam "natręctwo" ;-) .
 
 
Aygon 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2017
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-06-2023, 11:10   

Rajzaa napisał/a:
Witam.

Muszę wymienić układ wydechowy w swoim Mitsubishi Lancer VII 1,6 117 KM. Z tłumikiem końcowym problemu nie ma, lecz nigdzie nie mogę dostać środkowego. I tu moje pytanie. Czy tłumik środkowy z Mitsubishi Lancer VII 1,8 140 KM będzie pasować do mojej wersji silnikowej?


Podbijam temat, nigdzie nie ma srodkowych ukladow, ew. tylko na zamowienie ale cena do gory i to mocno.
 
 
VanRaziel 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1.6 Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 10
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 19-09-2023, 13:03   

Hej Mitsumaniaki -> ostatnio wymieniałem tłumik końcowy -> robiłem to na raty -> najpierw wpadł Remus z nierdzewki ale mi nie podszedł w sensie dźwięku (Montowany do Lancer VIII sedan 1.6) Poniżej zdjęcia - gdyby ktoś z Was chciał się zaopatrzyć w końcowy do zapraszam do kontaktu.




 
 
Mariusz75 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer IX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2023
Posty: 1
Skąd: Licheń
Wysłany: 21-11-2023, 07:08   

Oberwał się środkowy tłumik. Nigdzie nie mogę go dostać.
Mechanik twierdzi że jest w całości wraz z katem. Wymieniał ktoś z Was środkowy tłumik ?\
Dla 1,8 coś jeszcze znalazłem ale dal 1,6 lipa :-(
  
 
 
KrystianZ03 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VIII SB 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2023
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-12-2023, 14:00   

Rajzaa napisał/a:
Witam.

Muszę wymienić układ wydechowy w swoim Mitsubishi Lancer VII 1,6 117 KM. Z tłumikiem końcowym problemu nie ma, lecz nigdzie nie mogę dostać środkowego. I tu moje pytanie. Czy tłumik środkowy z Mitsubishi Lancer VII 1,8 140 KM będzie pasować do mojej wersji silnikowej?


Również podbijam. Tyle że szukam do wersji 1.5. Czy ktoś jest w stanie polecić jakiś sklep? Ewentualnie czy ktoś montował tłumik z wersji 1.8 do 1.5? Do Do wersji 1.8 można bez problemu dostać w dobrej cenie na znanym portalu, ale do 1.5 nie ma praktycznie nigdzie, a jak już jest to za miliony monet.
 
 
KrzysiekDLW 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 CY/xA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2017
Posty: 17
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-01-2024, 19:24   

Niestety problem po kradzieży katalizatora powrócił. Po kradzieży został założony uniwersalny (nie mam pewności jakiej jakości został założony). Po ok 6tys km wyskoczył błąd. W serwisie koszt nowego to 7,5tys zł, więc na razie nie zdecydowałem się na wymianę. Pan w ASO powiedział mi bardzo niepokojąca rzecz: że przy niesprawnym katalizatorze silnik będzie podlewał za mocno benzyna, która będzie dostawała się do komory korbowej. Czy jest to prawda?
Ps. Czy ktoś ma namiar na uniwersalny katalizator, który wytrzyma dłużej niż 6tys km?
 
 
Fred.X 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 315
Skąd: Toruń
Wysłany: 05-01-2024, 20:06   

Coś mnie sie wydaje , że pitoli herezje
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-01-2024, 14:57   

KrzysiekDLW napisał/a:
silnik będzie podlewał za mocno benzyna, która będzie dostawała się do komory korbowej. Czy jest to prawda?
najczęściej dotyczy to diesli i jest takie zjawisko, które powoduje przyrost ilości "oleju" i jego rozrzedzenie
ale to trochę inaczej działa w benzynie - główne sondy są zawsze przed katalizatorem a za - jeśli są - to tylko korekcyjne (nie mające wpływu na ilość dawki paliwa a na sprawdzanie działania sond pierwotnych)
 
 
KrzysiekDLW 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 CY/xA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2017
Posty: 17
Skąd: Szczecin
Wysłany: 07-01-2024, 18:44   

Też tak sobie to tłumaczyłem. Że podlewanie paliwem dotyczy diesla, który ma zapchany DPF lub katalizator sądzą. Wydaje mi się, że po 6tys km katalizator uniwersalny, mimo że już nie spełnia swojej funkcji to nie jest zapchany w taki sposób aby w silniku znajdował się nadmiar niespalonej benzyny.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-01-2024, 19:29   

W dobrze sterowanej benzynie to katalizator będzie służył długo, bardzo długo. On się prędzej stopi jak jakiś cylinder pracuje nieprawidłowo i paliwo nie jest spalane a leci dalej na układ wydechowy i spala się w katalizatorze...
 
 
dask 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 12
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 10-01-2024, 20:38   

Z tego co się orientuję i z własnego doświadczenia to sonda lambda której sygnał sterownik silnika wykorzystuje do regulacji składu mieszanki jest przed katalizatorem. Do utrzymania składu stechiometrycznego katalizator nie jest więc potrzebny. Świecić się będzie check bo sygnał drugiej sondy podobny do sygnału z sony pierwszej z powodu braku kata spowoduje, że sterownik włączy sygnalizację nieprawidłowej pracy katalizatora. Jak nie miałem katalizatora to sygnał sondy pierwszej (regulacyjnej) dalej utrzymywał odpowiedni skład mieszanki. Korekty wtrysku też nie wychodziły poza pojedyncze procenty więc raczej silnik benzynowy się przez to nie zniszczy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.