Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jarzma, zaciski hamulcowe, piasta - problemy,naprawa,części.
Autor Wiadomość
Adee 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 143km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2019
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-09-2019, 19:13   

Hurra! I tak zostało założone. Ucieszyłbym się bardziej, gdyby nie to, że przy próbie geometrii okazało się, że do wymiany mam zawieszenie z przodu - amorki, mocowania, tuleje :biggrin:

Sorry za mały OT - tuleje tylne przednich wahaczy - jak to odnaleźć po numerze części?
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 03-09-2019, 20:55   

Wejdź sobie na stronkę japancars .ru,tam wpisz vin i poszukaj części na schematach.
Jak nie dasz rady to napisz na priv jakie części potrzebujesz i podaj vin to Ci pomogę poszukać.
_________________
zbychu74
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-09-2019, 23:31   

inna strona tego typu - z której chętniej korzystam niż z tej rosyjskiej - to partsouq.com
 
 
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 15-09-2019, 09:01   

Dałem smar, dalej stuka, czy można dać dwie prowadnice z gumkami?
 
 
radioactive 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2022
Posty: 7
Skąd: Brzeg
Wysłany: 17-11-2023, 16:54   

Chcę podzielić się wrażeniami po zaglądnięciu do tylnego hamulca oraz usłyszeć Wasze porady.
3 miesiące temu po tygodniowym postoju na zaciągniętym ręcznym, przyblokował się tylny hamulec, ale nie na tyle aby czuć opory toczenia tylko słychać było regularny hałas "ocierania" co jeden obrót koła. Rozruszało się to i "zapomniałem" o ten sprawie, do dnia wczorajszego kiedy odezwało się to regularne "ocieranie". Zabrałem się więc za regenerację zacisku. Już na początku pojawił się problem z odkręceniem górnego prowadnika (przeszkadza przewód hamulcowy!), na szczęście był w dobrym stanie i tylko oczyściłem, posmarowałem i wrócił z powrotem. Oczyściłem zacisk, blaszki, klocki, gniazda prowadników. Przeraził mnie stan tłoczka zacisku (rdza) z zewnątrz. Wysunąłem tłoczek, aby zerknąć pod uszczelnienie, a tam powierzchnia tłoczka wydaje się OK tylko martwi mnie ten smar/nalot koloru rudego - oczyściłem to przy użyciu zmywacza do hamulców.

Moje pytania:
1. Jak radzicie sobie z odkręceniem górnego prowadnika bez odkręcania przewodu?
2. Czy wszystko wskazuje, że blokuje się coś w mechanizmie hamulca ręcznego, jeśli tak to co wyregulować/wymienić ?

Poniżej zdjęcia oraz filmik obrazujący sytuację:

https://drive.google.com/file/d/1rtbqj5MvAY0fPl-56Zv5ejeO8AxyjqED/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/19FdLp7IVD5T4Nainu5i7GujS76dU52Xz/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1-oQvbp0GxpJLFUBJGjDgchrawR56ebWN/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1bnniMCYe6gxUry8CqK9ExViNY1EwOO_t/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1AlcxLxlbdoeDmmeWzmeij_u_aHN-RzTr/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1pAIHiUSbXOdtvis0c49tdsrpndOznh8T/view?usp=sharing
 
 
ravpraca 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB 140KM 4J10 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 68
Skąd: okolice Grodna
Wysłany: 30-12-2023, 22:34   

Witam,

Czeka mnie wymiana tarcz i klocków na osi tylnej.
Kupiłem tarcze Jurid, klocki TRW i zestaw montażowy blaszek Autofren o oznaczeniu D42560A.

Jak już to wszystko rozkręcę, zaciski zdemontuję i pomaluję, to się zastanawiam, czy nie
powinienem również wymienić okładzin hamulca ręcznego jak i zestawu montażowego (sprężynki, piny).
Auto ma prawie 100kkm i niecałe 10 lat. Samochód mamy od nowości a hamulce z tyłu jeszcze nie dotykane.

Jakiej firmy polecicie kupić okładziny i zestaw montażowy? Chciałbym kupić takie jak oryginalne, ale nie wiem kto dla Mitsu to produkuje.

I jeszcze zapytam - czy do klocków muszę kupić zestaw blaszek MR475904 od strony tłoczka?
Myślę, że nie, bo przy swapie przodu z outlandera i klockach TRW też nie były potrzebne, a wręcz by przeszkadzały w pracy zacisku.

Z góry dziękuję za pomoc.
Wszystkiego dobrego w Nowym Roku.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-12-2023, 13:05   

Raddex ostatnio robił duży serwis hamulców swojego Lancera, polecam kontakt z nim (przez PW).
 
 
zonek95 
Nowy Forumowicz
zonek95

Auto: mitsubishi lancer sedan 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 24
Skąd: Brzeg
Wysłany: 02-01-2024, 15:22   

Jak te klocki mają taką czarna powłokę z gumy amortyzującą to blaszki raczej są zbędne mają właśnie amortyzować klocki aby np.nie piszczały. Widziałem takie blaszki na aukcjach na ali tańsze niż oryginały oczywiście.To nie fizyka kwantowa ,po co ci oryginały .Kupowałem okładziny Textara a potem jeszcze TRW bo okazało się ,że sworzeń mocujący linkę hamulcową na okładzinie jest za krótki i nie można tam wcisną podkładki i zabezpieczenia linki .Dopiero po tych niepowodzeniach wybiłem po chamsku młotem sworzeń z oryginalnych starych okładzin i wbiłem do nowych. Zestaw naprawczy hamulca kupiłem z quick brake , ale piny ustalające okladziny okazały sie za długie a w oryginale jeden kosztuje 150 zł!!!!.W zamienniku do innych, "normalnych" kosztują po 1 zł .Niestety w zamienniku nie mozna kupic dokładnie takich samych pinów. Dałem w z powrotem jeden stary a drugi za długi z zamiennika , bo drugi stary pin był już dość skorodowany. Tylko jak ci tarcza nie chce zejść dobrowolnie, to nie wal młotem , bo szkoda piasty i łozyska.Na you tube są filmy jak wypchać tarczę śrubą z nakrętką i dwoma podkładkami przez otwóry w jarzmie .Polecam też film dokrora crisa z You tube jak przygotować piastę pod montaż nowej tarczy.Sciagałem szpilki i czyściłem piastę speclaną szczotką do piast na wiertarce aby równomiernie oczyścić piastę .Ma dobrze dolegać do tarczy aby zapobiec biciu tarczy .hamulcowej.Polecam pomoc w razie czego.

[ Dodano: 02-01-2024, 15:29 ]
Do Radioactiv.
Kolego jak sądzę już sobie poradziłeś z problem hamulca ręcznego .Twój post dopiero dzisiaj odczytałem . Daj znać jeżeli dalej potrzebujesz rady. Wymieniałem 1,5 roku temu tarcze z tyłu i okładziny hamulca ręcznego. Znam wszystkie zasadzki z tym związane.
 
 
ravpraca 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB 140KM 4J10 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 68
Skąd: okolice Grodna
Wysłany: 04-01-2024, 12:39   

Bardzo dziękuję za informację.
Dramat - ta ilość części-zamienników niepasujących do auta.
Dlatego staram się kupować drogie części poza serwisem.

Dla Mitsu, na pewno robi któryś ze znanych producentów.
Ciekawe tylko kto?
Jeśli się dowiem w międzyczasie to napiszę.
 
 
pawelek32 
Forumowicz

Auto: lancer SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 124
Skąd: suwalki
Wysłany: 12-01-2024, 22:39   

Hej.
Przyszedł i u mnie czas na hamulec ręczny.
Lancer sb 2008 z nieco ponad 140 tys km.
Skorodowana okładzina się zerwała i szczęki nadają się do wymiany.
Mechanizm działa i nie wiem czy wymienić same szczęki czy cały komplet. Obawiam się, że przy demontażu popękają sprężyny, itp.
Tarczo bębny zostają, bo są ok.
Ktoś podpowie jaki konkretnie zestaw kupić, żeby pasowało?
Swoją drogą to chyba długo wytrzymały te fabryczne.
 
 
 
kamilox4 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Invite 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 61
Skąd: Krzemień
Wysłany: 08-02-2024, 15:02   

Co się dzieje:
- powyżej 80 km/h czuć i słychać drgania (prawdopodobnie koła przód)
- drgania po ok minucie dalszej jazdy ustają
- drgania czasem się pojawiają a czasem można 200 km przejechać i nic
Dziś idąc obok auta zauważyłem takie oto tarcze jak na zdjęciu.
1 - tarcza prawa (z której prawdopodobnie dochodzą drgania)
2 - tarcza lewa
Co może być powodem takiego ciemnego pasa przez środek tarczy? W sobotę planuję rozkręcić ale nie wiem czego mogę się spodziewać i czy od razu komplet nowych klocków kupować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.