 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
USB - Jak podłaczyć ? |
Autor |
Wiadomość |
Latwopalny
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2019 Posty: 2 Skąd: Płock
|
Wysłany: 26-10-2019, 17:19
|
|
|
nojajuzniewiem napisał/a: | z tego co mi się wydaje to Lancer 2008 ma inne radio niż Lancer 2011-2016 i tamto jest przygotowane pod USB, a to które masz już nie |
Mam te które jest na 2 filmiku z mojego postu. |
|
|
|
 |
Venom86
Forumowicz

Auto: Lancer Evo X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 199 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
sharky
Forumowicz
Auto: Lancer VIII sedan 1.6 2012 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2017 Posty: 103 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 10-11-2020, 16:43
|
|
|
Odświeżę trochę temat. Czy istnieje jakiś sposób na podłączenie gniazda USB pod fabryczne radio? Radio takie jak na tym zdjęciu, ze sterowaniem w kierownicy, Lancer w wersji Invite z 2012 roku.
Chodzi mi o samo gniazdo USB, bez żadnego Bluetooth'a, bajerów, itp. Tak jak pisałem wcześniej, moja instrukcja obsługi podaje, że gniazdo USB służące do odtwarzania muzyki znajduje się w górnej części schowka po stronie pasażera (w zależności od wersji wyposażenia auta). Być może jest jakiś przewód czy coś żeby doposażyć auto w takie gniazdo USB w schowku? |
_________________ Mitsubishi Lancer VIII sedan, Invite, 1.6 MIVEC 117 KM, kolor biały + pakiet Black, 2012 r. |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-11-2020, 12:45
|
|
|
USB fabrycznie jest zintegrowane z modułem HFM (zestaw do telefonu). Musiałbyś mieć moduł z USB, radio obsługujące ten moduł, oczywiście dodatkowo przewody i inne części do zestawu.
Najprościej wymienić radio na takie z usb, lub zastosować jakiś transmiter lub coś co podłączysz pod gniazdo cincz.
Proponuje lekture o radiach w tym dziale. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
sharky
Forumowicz
Auto: Lancer VIII sedan 1.6 2012 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2017 Posty: 103 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 11-11-2020, 16:37
|
|
|
grzesiopol, czyli najprościej wymienić na to radio z modelu po lifcie, o którym pisze Venom86, do tego kabelek i ramka i powinno śmigać? |
_________________ Mitsubishi Lancer VIII sedan, Invite, 1.6 MIVEC 117 KM, kolor biały + pakiet Black, 2012 r. |
|
|
|
 |
Venom86
Forumowicz

Auto: Lancer Evo X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 199 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-11-2020, 09:46
|
|
|
Tak najprościej wymienić radio. Jak na firmowe to trzeba patrzeć aby miało USB, jak nie będzie miało to nadal potrzebny jest moduł HFM. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
sharky
Forumowicz
Auto: Lancer VIII sedan 1.6 2012 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2017 Posty: 103 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 13-12-2020, 17:33
|
|
|
Radio wymienione na to z modelu po lifcie. Wtyczki pasują bez problemu. Po podłączeniu radia i przekręceniu kluczyka do pozycji pierwszej radio działało, ale po przekręceniu kluczyka do pozycji drugiej na liczniku kontrolki zaczęły niestety świrować. Między innymi pokazywało, że wszystkie drzwi, klapa bagażnika oraz maska są otwarte, był też chyba jakiś komunikat/ostrzeżenie o płynie chłodzącym i coś jeszcze, chyba ABS nie zapalał się w ogóle, nie pamiętam dokładnie. Szybko wyłączyłem kluczyk, odłączyłem radio i zacząłem szukać informacji na forum co dalej. Z pomocą przyszła mi na szczęście ta ruska stronka: https://www.drive2.ru/l/6329473/
W tej większej wtyczce wyjąłem (wyczepiłem) dwa piny. Według opisu na stronce były to piny: 23-ETACS (przewód pomarańczowy) - u mnie bardziej czerwony oraz 33-ETACS (biały). Patrząc na wtyczkę od tyłu był to przewód nr 3 oraz nr 13 (licząc od lewej strony, zaczynając od górnego rzędu). Po tym zabiegu nie ma już żadnego problemu. Radio śmiga. Dodatkowo wg opisu dokonałem też modyfikacji drugiej (mniejszej) wtyczki tak, żeby fabryczne wejście AUX w samochodzie działało.
W dużej kostce nie dodałem tylko dodatkowych przewodów tak jak mówi stronka i jedyne co zauważyłem to brak ściemniania podświetlenia radia kiedy ściemniam wszystko przyciskiem na zegarach. W przyszłości jeszcze to może poprawię.
Radio udało mi się kupić nowe z folią na wyświetlaczu w zestawie z oryginalnymi metalowymi uchwytami oraz oryginalną ramką Mitsubishi. Wszystko nowe za 250 zł z wysyłką. Przewód USB (oczywiście z Aliexpress za parę groszy) poprowadzony i schowany w schowku pasażera. Wreszcie można słuchać muzyki z pendrive'a. |
_________________ Mitsubishi Lancer VIII sedan, Invite, 1.6 MIVEC 117 KM, kolor biały + pakiet Black, 2012 r. |
|
|
|
 |
dask
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 12 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 21-02-2024, 21:14
|
|
|
Odnowię temat. Może się komuś przyda.
Cierpiałem z braku USB w moim Lancerze z 2009r. (Rockford Fosgate ze zmieniarką na 6 płyt bez navi). Męczyłem się z nagrywaniem MP3 na płyty i później wyszukiwaniem odpowiedniego utworu. Na moim zestawie nie było bluetooth audio. Szukałem, myślałem jak za rozsądne pieniądze dorobić to USB. Po rozmowie z kol. tokyo, który powiedział, że się da dorobić USB, umówiliśmy się na update audio w moim aucie. tokyo w sobotę ogarnął temat bardzo sprawnie a ja jestem bardzo zadowolony bo:
1. bez zmiany wyglądu auta w środku mam USB, które świetnie działa, z łatwym wyszukiwaniem folderów i poszczególnych plików MP3.
2. ponad to na czym mi zależało są jeszcze bardzo miłe dodatki: działa bluetooth audio i znacznie lepiej działa i brzmi głosowe wybieranie zestawu Hands Free.
Nie wspomnę o wykonanych przy okazji zmianach paru innych funkcji auta.
Jeżeli zależy wam na tym aby mieć fabryczne radio z kompletem funkcji, zdecydowanie polecam takie rozwiązanie. |
|
|
|
 |
|
|