 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: mkm 07-03-2010, 13:39 |
Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-10-2023, 18:45
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | To nie są zwykłe osłony, ale tarcze kotwiczne - takie, do których mocuje się np. zacisk hamulcowy... |
Nazywają się tarcze kotwiczne, ale to są zwykłe osłony Nie mocuje się do nich zacisku... |
|
|
|
 |
martinviper
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Paź 2023 Posty: 2 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 11-10-2023, 20:05
|
|
|
krzychu napisał/a: | Krzyzak napisał/a: | To nie są zwykłe osłony, ale tarcze kotwiczne - takie, do których mocuje się np. zacisk hamulcowy... |
Nazywają się tarcze kotwiczne, ale to są zwykłe osłony Nie mocuje się do nich zacisku... |
A możnaby tak wyrzucić stare skorodowane osłony i nie wstawiać żadnych innych ?
Takie pytanie jak by to wyglądało od strony praktycznej i bezpieczeństwa ? |
|
|
|
 |
ravpraca
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 SB 140KM 4J10 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 68 Skąd: okolice Grodna
|
Wysłany: 11-10-2023, 20:48
|
|
|
martinviper napisał/a: | krzychu napisał/a: | Krzyzak napisał/a: | To nie są zwykłe osłony, ale tarcze kotwiczne - takie, do których mocuje się np. zacisk hamulcowy... |
Nazywają się tarcze kotwiczne, ale to są zwykłe osłony Nie mocuje się do nich zacisku... |
A możnaby tak wyrzucić stare skorodowane osłony i nie wstawiać żadnych innych ?
Takie pytanie jak by to wyglądało od strony praktycznej i bezpieczeństwa ? |
Mocuje się do nich ustrojstwo od ręcznego (okładziny, sprężynki, regulatory).
Bez tego nie pojeździsz.
A dlaczego szukasz tych tarcz/osłon? Co się stało - zgniły? Po jakim przebiegu? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-10-2023, 08:54
|
|
|
Jak wyżej wspomniano - nie można ich wyrzucić całkowicie, bo nie będzie hamulca postojowego. Auto nie zostanie dopuszczone do ruchu. |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 14-11-2023, 14:23
|
|
|
Nietypowy problem. Kupiłem lancera VIII, wcześniej miałem VII, zostawiłem sobie oryginalne felgi z VII, ogólnie są niemal takie same, różnią się tylko tym, że sama szerokość felgi w starszym jest minimalnie mniejsza. Wizualnie i technicznie nie ma znaczenia. Problem jest taki, że na tych felgach z VII, chyba inaczej coś dociska do tarczy hamulcowej, bo przy lekkim naciskaniu hamulca słychać jakby ocieranie klocków o tarczę. Jest to moment kiedy jeszcze auto nawet nie zaczyna hamować. Efekt jest podobny do luźnych klocków hamulcowych. Przy mocniejszym naciśnięciu już jest cicho. Na felgach z VIII tego efektu nie ma.
Może ktoś spotkał się z taką niewielką dolegliwością i ją ogarnął.
Różnica jest jeszcze taka, że część felgi, która przylega do tarczy w VII jest częściowo wycinana (taki kwiatek), a w VIII jest cała prosta, myślę, że może to mieć znaczenie.
Jeszcze mała prośba. Jakby ktoś zmieniał koła, to niech zmierzy ile wystaje ten pierścień centrujący co wychodzi z piasty, bo znalazłem dystanse 5mm, i pomyślałem, że mogą rozwiązać problem dolegania felgi. Te dystanse co znalazłem są proste i nie mają tego pierścienia, a nie chcę żeby na samych śrubach się felga trzymała...tak wiem mogę sam odkręcić i zmierzyć, ale teraz zimno...pada..
Aktualizacja: Dzisiaj zmieniłem koła na letnie i nie ma żadnego ocierania. Nie mam pojęcia dlaczego w ubiegłym roku ocierało, teraz jest cisza. |
Ostatnio zmieniony przez remi 11-04-2024, 21:04, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 370 Skąd: z PL
|
Wysłany: 02-03-2024, 22:07
|
|
|
W CY felga ma podobno takie wymiary 6,5JJ x 16 5/114,3 / 67 / ET46
W cs_w już nie pamiętam ale chyba też jest ET46 i rozstaw śrub 114,3 z otworem 67. Sprawdzę to.
Edit
Już wiem. Jest 16x6JJ czyli 0,5 różnicy. Planowałem założenie opon 225/55/16 ale chyba to nie do końca dobry pomysł na felgę 16" od cs_w.
Co o tym sądzicie ? |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 02-03-2024, 22:52
|
|
|
Nie wiem jak podejdzie opona 225, może wyglądać "balonowato" spaść raczej nie spadnie, może się inaczej wycierać. Jednak to tylko moje przemyślenia. Felgi z CY i CS mają tylko inną szerokość o te 0,5 tak jak napisałeś. Reszta wymiarów, czyli rozstaw śrub, et i otwór centrujący jest taki sam.
https://www.oponeo.pl/dob...shoCjw8QAvD_BwE
Tutaj masz link do doboru opon do felg |
|
|
|
|
 |
dr2ke
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sedan 1.8 143 KM '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2014 Posty: 132 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 03-03-2024, 09:26
|
|
|
Cześć
Dawno nie zaglądałem do tego wątku, ale widzę, że temat wciąż na czasie
Wczoraj zamówiłem klocki Ebc Green Stuff DP21614 i teraz szukam tarcz na przód. W związku z tym pytanie - co polecacie ?
Rozważam:
EBC Brakes D1727 (~700zł komplet)
Zimmermann Sport 380.2170.52 (~670zł komplet)
Rotinger RT 4515-GL T6 (~452zł komplet)
Rotinger RT 4515-GL T5 (~452zł komplet)
Rotinger RT 4515-GL T9 (~506zł komplet)
A może coś innego w podobnym budżecie ? Z góry dzięki! |
_________________ forever young |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 05-03-2024, 10:52
|
|
|
Ja też będę wymieniał hamulce- klocki też EBC Green , tarcze zdecydowanie Zimmermann Sport 380.2170.52 . Teraz mam tarcze Mikoda (nawiercane i nacinane ), ale nie są dostępne. Z klocków jestem b. zadowolony- nie pylą , nie piszczą i b. dobrze hamują. |
_________________
 |
|
|
|
 |
dr2ke
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sedan 1.8 143 KM '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2014 Posty: 132 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 05-03-2024, 11:43
|
|
|
Uwex napisał/a: | Ja też będę wymieniał hamulce- klocki też EBC Green , tarcze zdecydowanie Zimmermann Sport 380.2170.52 . Teraz mam tarcze Mikoda (nawiercane i nacinane ), ale nie są dostępne. Z klocków jestem b. zadowolony- nie pylą , nie piszczą i b. dobrze hamują. |
Te Klocki już kiedyś miałem i również byłem bardzo zadowolony. Więc w 100% podzielam Twoją opinię. Miałem jednak w komplecie ze zwykłymi tarczami Zimmermann i jakieś 25-26 tys. km i już było bicie:(
Także teraz szukam lepszych tarcz z nadzieją, że będzie lepiej. |
_________________ forever young |
|
|
|
|
 |
|
|