Filtr DPF - inne zachowanie |
Autor |
Wiadomość |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-03-2024, 13:54
|
|
|
Czy sprawdzałeś wtryskiwacze? Jeśli w moim aucie występowałyby wymienione objawy to bym rozważał taką możliwość. |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1926 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 14-03-2024, 21:23
|
|
|
marriano, To nie chodzi o ten RESET, to o czym piszesz to tylko przypomnienie serwisowe i nie ma wpływu na wypalanie DPF. Zresetowanie wymiany oleju trzeba zrobić MUT-3 lub innym komputerem. |
|
|
|
 |
marriano
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2023 Posty: 5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 22-03-2024, 22:34
|
|
|
Wydaje mi się, że nie do końca jest tak jak piszesz, przypomnienie serwisowe kasuje się całkiem inną kombinacją przycisku INFO (nie pamiętam w tej chwili jak to szło po kolei). Niestety nie mam pojęcia jakie ma możliwości i jak działa ten słynny program MUT więc nie będę się wypowiadał ale np. zwykłym kablem i programem VAG można jedynie ustawić przebieg lub okres do następnego przypomnienia serwisowego. Z kolei ten reset, o którym pisałem wcześniej, nie wiem dokładnie jakie ma znaczenie ale zauważyłem, że u mnie ma pewien wpływ na częstotliwość wypalania dpf. Robię go zawsze po wymianie oleju i ze 2 - 3 razy pomiędzy wymianami (olej zmieniam co 10 tyś). Wraz z przebiegiem po wymianie oleju dpf wypala się coraz częściej, a po tym resecie, według mnie, częstotliwość wypaleń znowu trochę się wydłuża. |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1926 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 23-03-2024, 18:18
|
|
|
marriano, to co opisałeś to kasowanie średniego spalania z pozycji manual, nic więcej. |
|
|
|
 |
marriano
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2023 Posty: 5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 27-03-2024, 21:40
|
|
|
Jednak warto mądrego posłuchać, apikus faktycznie miałeś rację, ten reset to jest przywracanie ustawień fabrycznych w MENU. Ktoś mi nagadał albo gdzieś wyczytałem, że to reset olejowy i nawet wydawało mi się, jak pisałem wcześniej, że dpf wypala się rzadziej, no ale to chyba tylko złudzenie albo zbieg okoliczności. To teraz zapytam czy warto zrobić kasowanie MUTEM po wymianie oleju? |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1926 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 28-03-2024, 07:57
|
|
|
marriano napisał/a: | To teraz zapytam czy warto zrobić kasowanie MUTEM po wymianie oleju? |
U mnie po skasowaniu wypalanie zmieniło się ze średnio co 200 km do ok. 450 km, więc chyba warto.
Podobno można też skasować innymi programami, ale tego nie próbowałem. |
|
|
|
 |
Sasi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 16 Cze 2024 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-06-2024, 20:25
|
|
|
Hubeeert,
Mam problem z systemem DPF po czyszczeniu.
Szarpie kopci na biało ,co 50 km.
Ostatnio doszedł problem z turbo.
Czy jesteś z Warszawy?
Szukam kogoś , kto prawidłowo zdiagnozuje problem i uleczy mojego ASX. |
_________________ Wronkowska |
|
|
|
 |
rafal107
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 2.2 DID 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2024 Posty: 3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 27-08-2024, 20:52
|
|
|
a co jak mi podczas przepalania strasznie dymi na biało i śmierdzi? |
|
|
|
 |
|