Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem na Pb
Autor Wiadomość
Wyczajus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2020
Posty: 84
Skąd: Słupsk
Wysłany: 06-04-2024, 19:38   

zbiornik wyczyszczony po czym wlozona nowa pompa paliwa do tego wszystkie 4 wtryski nowe dane. tydzien temu odkrecilismy z mechanikiem wezyk przy listwie wtryskowej i wali paliwej ze cho cho takze paliwo napewno dociera do wtryskow. 15 kwietnia stawiam do gazownika poki mam na gwarancji gaz i niech sprawdzi jak on powie ze jest wszystko okej u niego to wtedy sprobuje z tym czujnikiem polozenia walka rozrzadu ale i sie wydaje ze jak by byl walniety to nie odpalil by na gazie bo by dawal zly sygnal a na gazie awaryjnie pali bez problemu po czym smiga jak zly jak jest na gazie.
 
 
Jaso 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Vll
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2024
Posty: 19
Skąd: Parczew
Wysłany: 08-04-2024, 11:24   

Czujnik nie zawsze wywali czeka, trzebaby podejrzeć na wykresie co się z nim dzieje.
Ale właśnie jeżeli by był to czujnik, to objawy by były identyczne nie zależnie na jakim paliwie.
U mnie jak rozpoznałem pompę też ładnie trysnęło, ale to o niczym nie świadczy, nie wiadomo czy paliwo ma półtorej atmosfery czy tylko pół.
Na pewno nie masz już syfu w zbiorniku? Może zajrzyj ponownie.
Znowu muszę trochę zakręcić żeby zapalił więc postanowiłem zajrzeć do baku, odpaliłem silnik, zdielem wtyczkę z pompy by spadło ciśnienie, silnik popracował może trzy sekundy i zgasł, jednak po rozpięciu wężyka na pompie bryzgalo aż miło, więc tylko pomiar ciśnienia powie prawdę, widać tylko trochę ono spadnie i wtrysk paliwa staje się niewydolny.
Ostatnio zmieniony przez Jaso 12-04-2024, 13:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyczajus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2020
Posty: 84
Skąd: Słupsk
Wysłany: 11-04-2024, 18:05   

na 100 niema syfu przed założeniem wtrysków był czyszczony zbiornik.

[ Dodano: 13-04-2024, 11:53 ]
Jaso napisał/a:
Czujnik nie zawsze wywali czeka, trzebaby podejrzeć na wykresie co się z nim dzieje.
Ale właśnie jeżeli by był to czujnik, to objawy by były identyczne nie zależnie na jakim paliwie.
U mnie jak rozpoznałem pompę też ładnie trysnęło, ale to o niczym nie świadczy, nie wiadomo czy paliwo ma półtorej atmosfery czy tylko pół.
Na pewno nie masz już syfu w zbiorniku? Może zajrzyj ponownie.
Znowu muszę trochę zakręcić żeby zapalił więc postanowiłem zajrzeć do baku, odpaliłem silnik, zdielem wtyczkę z pompy by spadło ciśnienie, silnik popracował może trzy sekundy i zgasł, jednak po rozpięciu wężyka na pompie bryzgalo aż miło, więc tylko pomiar ciśnienia powie prawdę, widać tylko trochę ono spadnie i wtrysk paliwa staje się niewydolny.



a masz może namiary na jakąś pompę paliwa ale zeby byla z sitkiem ?

[ Dodano: 15-04-2024, 18:58 ]
fura dzis byla u gazownika tak wszystko sie zgadza, nawet odpalenie z komputera omijajac system pb nie udalo sie takze diagnoza dalsza to albo rozrzad przeskoczyl albo padl sterownik silnika. takze ma moze ktos z was namiary na firme ktora by sprawdzila sterownik, bo rozrzad bardzo watpliwe zeby przeskoczyl.
 
 
Jaso 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Vll
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2024
Posty: 19
Skąd: Parczew
Wysłany: 15-04-2024, 20:52   

Rozrząd nie ma nic do rzeczy, jakby przeskoczył to cz bp czy LPG, jednakowo by nie jeździł.
Sterownik też wątpliwe, aby sekwencja działała musi mieć sygnały z wtrysków bp, z resztą, jak byłeś u gazownia to w programie było widać czasy pracy wtrysku bp. Więc zasilanie na nie idzie. Jeżeli chodzi o iskrę to też nie ma znaczenia.
Ale w ogóle nie jedzie na bp? Nawet jak w czasie jazdy machasz pedałem przyspieszenia? Nawet nie szarpnie?
Oraz co prawda masz 1,6 ale to chyba pompa ta sama, właśnie z sitkiem czy raczej membraną do wstępnego filtrowania.
  
 
 
Wyczajus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2020
Posty: 84
Skąd: Słupsk
Wysłany: 16-04-2024, 17:51   

nieda sie go odpalic ani na Pb ani na gazie.

a pompa z membrana do wstepnego filtrowania
 
 
Jaso 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Vll
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2024
Posty: 19
Skąd: Parczew
Wysłany: 16-04-2024, 20:17   

Jak to, pisałeś że na LPG chodzi idealnie, potem że jedziesz do gazownia, chociaż nie wiem po co skoro z gazem ok.
Nie napisałeś co gazownik robił i co powiedział, jak ustawiał gas to po czym, po sondzie w wydechu? Bo jak na bp nie jeździ to z inną regulacja jest problem, no może po korektach paliwa można próbować ale to nie będzie pewne.
No i w końcu od kiedy nie jeździ na LPG od tej wizyty?
Jaki masz sterownik LPG
  
 
 
Wyczajus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2020
Posty: 84
Skąd: Słupsk
Wysłany: 20-04-2024, 07:47   

sterwonik LPG tech, auto od prawie dwoch tygodni juz nie odpala wgl, gazownik podmienial starwonik, probowal odpalic z kompa omijajac totalnie PB i nie udalo sie wiec tak jak pisalem kolejna diagnoza to albo rozrzad przeskoczyl albo sterownik silnika siadl.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-04-2024, 20:40   

A próbowałeś uruchomić go na gazie?
Na wyłączonym silniku naciskasz i trzymasz przycisk od gazu i trzymając go odpalasz silnik.
 
 
Jaso 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Vll
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2024
Posty: 19
Skąd: Parczew
Wysłany: 21-04-2024, 16:46   

To zacznij od podstaw, rozrząd na pasku? To ściągnij osłonę i sprawdź jak rozrząd ,czy na znakach stoi prawidłowo.
Pokręcić trochę i wykręć świece, zobacz jak wygląda, połóż ja i zakrec, żeby zobaczyć czy jest w ogóle iskra, jak nie umiesz to do mechanika.
 
 
Wyczajus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2020
Posty: 84
Skąd: Słupsk
Wysłany: 22-04-2024, 19:09   

Krzyzak napisał/a:
A próbowałeś uruchomić go na gazie?
Na wyłączonym silniku naciskasz i trzymasz przycisk od gazu i trzymając go odpalasz silnik.



Jeszcze jakies 2 tyg temu tak odpalalem i bez problemu sie udalo, niestety w zeszlym tygodniu juz sie nie udalo tak odpalic i byl na wizycie i gazownika ktory tez go nie odpalil nawet z komputera.

[ Dodano: 22-04-2024, 19:12 ]
Jaso napisał/a:
To zacznij od podstaw, rozrząd na pasku? To ściągnij osłonę i sprawdź jak rozrząd ,czy na znakach stoi prawidłowo.
Pokręcić trochę i wykręć świece, zobacz jak wygląda, połóż ja i zakrec, żeby zobaczyć czy jest w ogóle iskra, jak nie umiesz to do mechanika.


wlasnie czekam na mechanika zeby sprawdzial rozrzad.

Pisalem wyzej ze caly uklad zapolonowy jest nowy cewki,swiece,przewody takze iskra jest na 100%

pozostaje ten rozrzad ale to malo prawdopodobne bo jeszcze 2 tyg temu palil na gazie (awaryjne odpalanie).

z mechanikem jeszcze podmienimy pompe z silnika 2.0 zeby zoabczyc jak podaje paliwo i stacyjke tez chcemy podmienic bo moja trzeba docisnac zeby zaczal krecic i moze cos w stacyjce nie do konca dziala i dlatego nie chce odpalic jak to juz nie pomoze to demontaz sterownika silnika i wyslanie do specjalisty zeby go sprawdzil
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-04-2024, 07:15   

A jakie ma sprężanie ten silnik? Od tego obecnie bym zaczął.
 
 
Wyczajus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2020
Posty: 84
Skąd: Słupsk
Wysłany: 23-04-2024, 14:54   

Tego nie wiem ale robiona była głowica w październiku 2022 roku. Także powiem mechanikowi żeby sprawdził.
 
 
Jaso 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Vll
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2024
Posty: 19
Skąd: Parczew
Wysłany: 24-04-2024, 20:16   

A u gazownika jak byłeś, na lawecie? Oraz świece i cewki nic nie mają do rzeczy jak podejrzewasz sterownik silnika.
Sprawdzenie iskry to najprostsze co może być.
Bierzesz świece, wyciągasz przewód wysokiego napięcia, podłączasz świece, kładziesz ja na silniku by miała masę, kręcisz rozrusznikiem i patrzysz czy jest iskra, dziwię się że tyle czasu samochód stoi i tego nie zrobiłeś.
Kręcisz a on nie odpala? Patrzysz czy świeca mokra, takie rzeczy ogarnia dwunastolatek w skuterze.
Oraz gdzie jak twierdzisz pisałeś że zmieniałeś cewki, świece bo ja nie widzę, oraz ten mechanik o którym piszesz to mechanik czy kumpel ?
Jak też piszesz że gazownik nie odpalił z komputera pomijając bp. Nie da się tak, jeżeli sterownik gazu nie ma sygnału z wtrysku bp. To nie otworzy wtryskiwacza gazowego, chyba że chodzi ci o zwykle awaryjne odpalanie na LPG, to wtedy jest to samo co wciśnięcie guzika na centralne.
Chce ci pomóc ale zaczynasz pisać głupoty.
  
 
 
Wyczajus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2020
Posty: 84
Skąd: Słupsk
Wysłany: 27-04-2024, 19:33   

Wszystko to co napisałeś zostało zrobione, bo byl problem z 1 cewka to wymienilem 2 do tego dalem nowe swiece i przewody po czym po wymianie wtrysków (okazalo sie ze 2 sa ciagle otwarte - sprawdzone przez dwa dni u fachowca wiec wymienilem 4) i pompy paliwa (wyczyszczony zbiornik oraz pompa delphi) fura odpalila na Pb ale po jakims czasie gasła podczas jazdy i bylo ciezko ja odpalic ponownie az przestala opalac na Pb po czym jak awaryjnie odpalilem na gazie i przelaczalem na Pb automatycznie fura gasla, odpalila jeszcze pare razy awaryjnie na gazie i tez nagle przestala odpalac. Jutro sprawdze kompresje, jesli bedzie okej to sprawdze rozrzad, jak on bedzie ok to podmienie pompe paliwa z 2.0 bo wyglada tak samo, zmienie stacyjke bo u mnie cos ona szwankuje jak to nic nie da to pozostaje sterownik. Tak mowia mechanicy ktorym mowie co dolega mojemu lancerkowi. Co do gazu ma 2 lata instalacja LpgTech i napisalem to co mi powiedzal gazownik co zrobil.

P.S. Pracowalem 10 lat w hurtowniach motoryzacyjnych wiec zaczelem od wymiany tego co nie dzialalo i radze sie wielu specjalistow.
  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-04-2024, 20:08   

Jak pisałem - zacznij od kompresji. Następne w kolejności to poprawność ustawienia rozrządu a potem czujnik wału. Sterownik potem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.