Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.4 MIVEC] Tył siada pod obciążeniem
Autor Wiadomość
rworks 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2011 2.4CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 28
Skąd: Polska
Wysłany: 10-06-2024, 17:13   [II 2.4 MIVEC] Tył siada pod obciążeniem

Raz na rok wypada misia załadować rowerami i bagażem i udać się w piękną letnią podróż.

Jednak jak się wpakuję te ~80kg na hak i jeszcze więcej do bagażnika, wtedy tył obniża się niemiłosiernie. Niby nic nie obciera, ale jakoś się boję takiego "torowego tuningu".

Czy stosowaliście wkładki/gumy usztywniające?
Albo poduszki pneumatyczne?

Są jakieś wady takiego rozwiązania (np. nie wkładaj gumy bo sprężyna pęknie, itp.)?

Nie chciałbym na stałe usztywnić zawieszenia, bo komfort jazdy na pustym jest idealny.
Po prostu obawiam się, że kiedyś zacznę szurać/dobijać z tymi rowerami na haku.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-06-2024, 08:00   

Dawno temu miałem takie coś jak na poniższym zdjęciu, nic złego nie zaobserwowałem. Słyszałem, że zmienia się praca tylnego zawieszenia, ale też nie zauważyłem zmian. Ostatecznie po jakimś czasie zmieniłem sprężyny i amortyzatory na nowe i problem siadającego tyłu przestał mnie dotyczyć. Było to w okolicy roku 2000 i dotyczyło Galanta z roku 1990.
 
 
parian 
Forumowicz

Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 217
Skąd: Police
Wysłany: 30-06-2024, 10:22   

A bez obciążenia jest ok?
W tych Outlanderach problemem są zużywające się sprężyny tylnego zawieszenia, sam to przerabiałem. Ale u mnie duoa siedziała już bez obciążenia.
_________________
To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!)
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-07-2024, 09:28   

Czy OII występowały w wersji siedmioosobowej? Może sprawdzą się sprężyny z takiego egzemplarza?
Mam OIII w takiej wersji i odnoszę wrażenie, że sprężyny mogą być "mocniejsze" z tego powodu. Przewoziłem z tyłu dwie osoby dorosłe, dziecko w foteliku, pełen bagażnik i na haku dwa rowery i zadziwiająco wysoko stał tył.
 
 
rworks 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2011 2.4CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 28
Skąd: Polska
Wysłany: 08-07-2024, 12:44   

parian napisał/a:
A bez obciążenia jest ok?

To wersja 7 osobowa.
Bez obciążenia jest ok. Tzn. przez lata było ok i od nowości siadał nisko pod obciążeniem. Ale teraz pakuję rowery na hak, pewnie 80kg z bagażnikiem, stąd zaczynam się obawiać.
Spojrzałem na świeżo, to może faktycznie tył jest minimalnie niżej niż przód. Niecały centymetr różnicy w świetle pomiędzy bieżnikiem, a nadkolem.
Ale na żadnym przeglądzie czy serwisie nie zwracali mi na to uwagi. To jest coś co standardowy serwis/przegląd techniczny powinien zgłosić (nadmierne zużycie sprężyn)?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-07-2024, 13:55   

rworks napisał/a:
To jest coś co standardowy serwis/przegląd techniczny powinien zgłosić (nadmierne zużycie sprężyn)?
Wątpię. Dopóki opona nie trze o nadkole to co mieliby zgłaszać?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.