  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		[2.2D 110kW] za wysoki poziom oleju i hałas z rozrządu | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 leleks200  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: ASX 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 01 Sie 2024 Posty: 6 Skąd: Supraśl 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-08-2024, 13:59   [2.2D 110kW] za wysoki poziom oleju i hałas z rozrządu
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć
 
 
Mam ASXa z 2015 2.2D w automacie - kupiłem niedawno.
 
Przed zakupem sprawdziłem go w ASO w Kielcach i wszystko było super... ale jak się okazuje nie było i nie jest. Jakie są objawy:
 
 
1) hałas z okolicy rozrządu - zwłaszcza na zimnym, na ciepłym mniejszy ale wyraźnie słyszalny
 
2) świst przy przyśpieszaniu - na zimnym mocno, na ciepłym też słychać niestety
 
3) po przejechaniu około 3-4 tyś. km zapala się kontrolka oleju - poziom oleju jest ZA WYSOKI!
 
 
Z dodatkowych informacji: 
 
> Po zakupie wymieniłem olej i zrobiłem regulację luzów zaworowych (poza ASO).
 
> spalanie średnio 6,2l/100km, nie dusi się, nie dymi, jedzie jak trzeba
 
> jeździł po mieście, przebieg - około 140k (auto z polskiego salonu)
 
 
Diagnoza:
 
a) mój mechanior mówi, że to napinacz paska rozrządu słaby i trzeba rozbierać silnik (w ASO pierwszy raz o czymś takim słyszą), nie ufam
 
b) ASO w Białymstoku zdiagnozowało: hałas z okolic rozrządu do demontażu i  dalszej diagnozy; odessano 0,5l oleju po 2000 km; olej w układzie dolotowym intercolera, pęknięty kolektor wydechowy
 
 
Proponują:
 
> wymiana kolektora wydechowego
 
> turbina regeneracja plus uszczelki
 
>demontaż rozrządu, sprawdzenie i wymiana co potrzeba
 
 
Co tym myślicie? Co ma sens a co nie? Czy znacie może kogoś kto mi to zdiagnozuje i ogarnie, ale nie w ciemno, tylko to co potrzeba, i zapłacę za to uczciwie?
 
Jestem z okolic Białegostoku. Bywam w Warszawie i na Śląsku więc mam dość spory zakres.
 
 
Z góry serdecznie Wam dziękuję za wszelką pomoc! 
 
 
[ Dodano: 12-08-2024, 15:01 ]
 
Chętnie też poczytam wątki na forum jeśli takie są - będę wdzięczny za linki, bo sam nie odnalazłem | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 pitt63  		  
		 
         Forumowicz pitt63
  
                  Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 541 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-08-2024, 14:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Diagnozę masz konkretną. Normalne bolączki diesla. Na Śląsku masz dobrego fachowca specjalizującego się w Mitsubishi Adamus Mikołów tel. 601 416 390. Byłem u niego w marcu na regulacji zaworów i pokazywał mi łańcuchy zużyte, rozciągnięte, jakie wymieniał w dieslach. Tak na oko to myślę, że naprawa może sięgać 5 tysięcy PLN. Chyba ktoś już na forum szukał takiego kolektora i był z tym problem. Oby nie skończyło się na ori. | 
             
						
				_________________ Piotr63 | 
			 
									
				|    | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 leleks200  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: ASX 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 01 Sie 2024 Posty: 6 Skąd: Supraśl 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-08-2024, 16:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pitt63 napisał/a: | 	 		  | Diagnozę masz konkretną. Normalne bolączki diesla. Na Śląsku masz dobrego fachowca specjalizującego się w Mitsubishi Adamus Mikołów tel. 601 416 390. Byłem u niego w marcu na regulacji zaworów i pokazywał mi łańcuchy zużyte, rozciągnięte, jakie wymieniał w dieslach. Tak na oko to myślę, że naprawa może sięgać 5 tysięcy PLN. Chyba ktoś już na forum szukał takiego kolektora i był z tym problem. Oby nie skończyło się na ori. | 	  
 
 
Dzięki! Odezwę się do niego. Kolektor jeśli dobrze kojarzę jest niedostępny - trzeba spawać | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 zbyszek_AG  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: ASX 2.2 AWD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 31 Sie 2020 Posty: 15 Skąd: Baden AG 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-08-2024, 16:25   Re: [2.2D 110kW] za wysoki poziom oleju i hałas z rozrządu
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | leleks200 napisał/a: | 	 		  
 
 
1) hałas z okolicy rozrządu - zwłaszcza na zimnym, na ciepłym mniejszy ale wyraźnie słyszalny | 	  
 
Sprawdz w historii czy waalki balansujace byly wymieniane, byla akcja serwisowa.
 
Ja takowe mam wymienione na gwarancji a objawy mialem podobne. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 leleks200  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: ASX 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 01 Sie 2024 Posty: 6 Skąd: Supraśl 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-08-2024, 12:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pitt63 napisał/a: | 	 		  | Diagnozę masz konkretną. Normalne bolączki diesla. Na Śląsku masz dobrego fachowca specjalizującego się w Mitsubishi Adamus Mikołów tel. 601 416 390. Byłem u niego w marcu na regulacji zaworów i pokazywał mi łańcuchy zużyte, rozciągnięte, jakie wymieniał w dieslach. Tak na oko to myślę, że naprawa może sięgać 5 tysięcy PLN. Chyba ktoś już na forum szukał takiego kolektora i był z tym problem. Oby nie skończyło się na ori. | 	  
 
 
Pan Wojciech twierdzi, że nie robi diesli, a już na pewno nie tych    
 
 
[ Dodano: 19-08-2024, 15:11 ]
 
 	  | zbyszek_AG napisał/a: | 	 		   	  | leleks200 napisał/a: | 	 		  
 
 
1) hałas z okolicy rozrządu - zwłaszcza na zimnym, na ciepłym mniejszy ale wyraźnie słyszalny | 	  
 
Sprawdz w historii czy waalki balansujace byly wymieniane, byla akcja serwisowa.
 
Ja takowe mam wymienione na gwarancji a objawy mialem podobne. | 	  
 
 
https://www.forum.mitsuma...ic.php?t=107156
 
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=105683&postdays=0&postorder=asc&start=0 | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Feyro  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: ASX 1.8 D 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Sty 2022 Posty: 12 Skąd: Zduńska Wola 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-08-2024, 15:44   Re: [2.2D 110kW] za wysoki poziom oleju i hałas z rozrządu
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1) hałas z okolicy rozrządu - zwłaszcza na zimnym, na ciepłym mniejszy ale wyraźnie słyszalny
 
- sprawdź czy to nie pompa oleju zamontowana w obudowie rozrządu - jak zimny to dziwnie piszczy, a nawet przy zużytej może rzęzić - jak się nagrzeje to znika
 
2) świst przy przyśpieszaniu - na zimnym mocno, na ciepłym też słychać niestety
 
- turbina - do sprawdzenia - ale z tego co się orientuję to ten typ tak może mieć   
 
3) po przejechaniu około 3-4 tyś. km zapala się kontrolka oleju - poziom oleju jest ZA WYSOKI!
 
- temat dpf i kasowania interwałów wymiany - temat wałkowany raz dziennie    | 
             
						
				_________________ Feyro | 
			 
									
				|    | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |