 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1.6] AS&G Jaki olej silnikowy lejecie? |
Autor |
Wiadomość |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 516 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 01-08-2024, 16:37
|
|
|
Grzesiek17 napisał/a: | Dzięki Panowie za podpowiedzi.
Płukanka na pewno będzie zastosowana.
Ale kurczę nadal nie wiem jaki olej wybrać.
Zostanę raczej przy Amsoil ale teraz czym tak na prawdę różni się SS od OE? Cena to ok 100 pln różnicy za niecałe 5l na korzyść OE. |
Jeśli auto jeździło w DE na 0W20, to lej 0W20 tylko oryginał. Wiem, że drogi ale masz pewność, co lejesz. |
_________________ piotr57 |
|
|
|
 |
Grzesiek17
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.6 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2024 Posty: 17 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 02-08-2024, 09:19
|
|
|
Pitt63, a który to oryginał?
Za dużo tego jest |
_________________ Grzesiek |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 516 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
 |
Grzesiek17
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.6 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2024 Posty: 17 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 02-08-2024, 17:08
|
|
|
A widzisz, aledrogo nie przeszukiwałem za olejem.
Ok, mam jeszcze trochę czasu do wymiany. Coś na pewno wybiorę.
Dam znać jak będzie się auto sprawowało po wymianie czy to będzie 5W30 czy 0W20.
Dzięki Panowie za podpowiedzi.
A jeszcze zrobię taki mały offtop (odeślijcie mnie proszę do odpowiedniego tematu jeśli takowy jest gdzieś na forum) - pisałeś pitt63 we wcześniejszych postach o luzach zaworowych. Wiem, że jak jest zamontowane lpg to trzeba je kontrolować. A jak jest kiedy śmigamy na benzynie? |
_________________ Grzesiek |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 516 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 02-08-2024, 19:43
|
|
|
Grzesiek17 napisał/a: |
A jeszcze zrobię taki mały offtop (odeślijcie mnie proszę do odpowiedniego tematu jeśli takowy jest gdzieś na forum) - pisałeś pitt63 we wcześniejszych postach o luzach zaworowych. Wiem, że jak jest zamontowane lpg to trzeba je kontrolować. A jak jest kiedy śmigamy na benzynie? |
100 000 km a na LPG chyba 40 000 km.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109907&highlight=luzy+zaworowe |
_________________ piotr57 |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 208 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 03-08-2024, 13:46
|
|
|
,,Zostanę raczej przy Amsoil ale teraz czym tak na prawdę różni się SS od OE? Cena to ok 100 pln różnicy za niecałe 5l na korzyść OE"
Porównaj sobie specyfikacje olejów i odpowiedz sobie sam
AMSOIL 5W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (ASL)
Lepkość 40*C-59,9
Lepkośc 100*C-10,4
Index lepkości-163
ACEA- A5/B5
API - SM,SN plus
ISLAC-GF-4,GF-5
HTS-3,1
TBN-12,6
AMSOIL
OE 5W30
Lepkość w 40*C-63,4
Lepkość w 100*C- 11
Index lepkości-168
ACEA A5/B5
API ––SN +
ISLAC- GF-4,GF-5
HTHS-3,3
TBN-8
Olej Amsoil OE w niskiej i wysokiej temperaturze ma wyższą lepkość nie są to jakieś znaczne różnice ale są.
OE ma wyższy index lepkości czyli jest bardzie stabilniejszy temperaturowo.
OE ma wyższy HTHS czyli współczynnik odporności na zrywanie filmu olejowego.
Ale Amsoil OE ma niższy TBN czyli wskaźnik który odpowiada za niwelowanie kwaśnych produktów procesu spalania i tworzenia się osadów w silniku i korozji.Twój motor tej różnicy nie odczuje ale portfel już tak
Nie dziel włosa na 4 części w sprawie oleju.. twoje auto ma 90 tyś. przebiegu i olejem go nie naprawisz.A jeśli myślisz o gazie to dobrze się zastanów regulacja zaworów co 40.000 i nie jest tania bo trochę pracy jest.
Nie mam nic do oleju 0W20 bo to dobre oleje ale ja jeżdżąc na nim na krótkiej trasie 15km w jedna stronę miałem jesienią i zimą problem z dogrzaniem silnika. Wskaźnik temperatury pokazywał 1/2 wartości tej co w lecie.Niska lepkość sprawia ,że olej szybko krąży po magistrali olejowej i schładza silnik. Stąd na krótkich odcinkach miałem kłopot z nie dogrzanym silnikiem. Ale jeśli ty jednorazowo codziennie pokonujesz dłuższe odcinki i to drogami S o ten problem ciebie nie będzie dotyczył wiec możesz zalać śmiało 0W20 to co polecił Pit63 lub 0W20 Amsoila.
https://galonoleje.pl/jolisearch?s=Amsoil+0W20&_gl=1*ngnevu*_up*MQ..&gclid=EAIaIQobChMI9qP5iZSZhgMVDrRoCR0Ejg1HEAQYAiABEgLbNPD_BwE |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
Ostatnio zmieniony przez zbigniew77 03-08-2024, 18:41, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Grzesiek17
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.6 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2024 Posty: 17 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 03-08-2024, 20:33
|
|
|
Dzięki za wszystkie rady @pitt63 i @zbigniew77
Klamka zapadła
Po wymianie dam znać jak sprawuje się misiek. |
_________________ Grzesiek |
|
|
|
 |
Andrzej1669
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2020 Posty: 12 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 19-08-2024, 10:55
|
|
|
Witam wszystkich. Jeśli już rozmawiamy o olejach silnikowych, to mam pytanie. Co ile tysięcy km najlepiej wymieniać olej? Jeżdżę ASX 1.8 DID 4WD 2011, używam olej Millers Oils XF Premium C4 5W 30. Do tej pory starałem się nie przekraczać 12 tys. km ale wczoraj na stronie dystrybutora oleju w Polsce przeczytałem, że zaleca co 15 tys., więc pomyślałem, że może przesadzam? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19-08-2024, 11:05
|
|
|
Andrzej1669, im częściej tym lepiej .
ASO w Twoim silniku przewiduje wymiany co 20kkm, ale im zależy abyś szybciej wymienił auto na nowe .
Ja bym osobiście został przy tych 12kkm lub nawet 10kkm. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 208 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 19-08-2024, 12:45
|
|
|
Poprę stanowisko Bizi78...zmieniał bym co 10 tyś km.
Olej nie tylko smaruje ale posiada wiele innych komponentów: komponenty myjące, komponenty nisko i wysokotemperaturowe ,konserwujące a w trakcie eksploatacji spada TBN który odpowiada za niwelowanie kwaśnych produktów powstających w wyniku spalania.Komponenety wraz z przebiegiem i czasem ulegają degradacji.Dodatkowo olej rozcieńczany jest paliwem zwłaszcza jak latasz na krótkich odcinkach. Producent mojego oleju zaleca wymianę co 20 tyś mil :D A ja wymieniam co 10 tyś km.Prędzej rdza zje blachę nim silnik odmówi posłuszeństwa
Oleje tzw.Long Life.. czyli wydłużonego przebiegu służą producentom samochodów..stosują to w samochodach flotowych..oszczędzają na wymianie oleju i przeglądach i auto idzie do sprzedaży a firma bierze nowe...kupisz takie auto???Uważasz że po przebiegu 10-12 tyś km masz w misce olej o lepkości 5W30??? jak masz 5W25 to się ciesz |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
|
|
|
|
 |
Andrzej1669
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2020 Posty: 12 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 19-08-2024, 16:13
|
|
|
Bardzo dziękuję za fachową pomoc. Na liczniku ledwo co stuknęło 10 tys. km od poprzedniej wymiany, więc zamówiłem już olej i filtry i zabieram się za wymianę. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
tomek1709
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2024 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-09-2024, 10:11
|
|
|
Witam. Trafiłem ostatnio na olej RAVENOL HCS 5W40 CLEANSYNTO. Czy będzie on odpowiedni do asx 1.6? |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 208 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 11-09-2024, 14:35
|
|
|
RAVENOL HCS 5W40 CLEANSYNTO
Lepkość w temp.40*C – 87,5 ( bardzo lepki przy rozruchu w chłodne dni- smoła)
Lepkość w temp.100*C- wysoka lepkość -14,4 0( dobrze chroni silnik)
Index Lepkości -171 – stabilny temperaturowo
HTHS- 3,9- do jady na formule F-1 – po co ci taki HTHS ???
TBN – 10,4 ( średnio wysoki ) dlatego- long life
ACEA A3/B4
API CF, SN
Aprobaty/specyfikacje: BMW Longlife-01 MB 229.3,
226.5 VW 502 00, 505 00 Renault RN0700/RN0710 PSA B71 2296 Opel/GM-LL-B-025 Fiat 9.55535-H2 Porsche A40 Chrysler MS-10850, MS-10896
Olej ukierunkowany na ochronę silnika A3/B3.Raczej do silników pracujących pod ciągłym obciążeniem..ciągle gorących do jazdy w górach, po autostradach i w mieście lub z pełnym obciążeniem na dłuższych dystansach. Swoje właściwości objawia i osiąga dopiero po osiągnięciu właściwej temperatury pracy silnika gdzie zachowuje stabilność temperaturową -Index -171
Olej dobry ale do określonych warunków....nie nadaje się na krótkie odcinki jazdy np. do pracy 10-20km.Jak spełniasz te warunki -- lej go do ASX..to ta sama klasa bazy PAO co Amsoil 5W30 SS tylko mój olej jest... lżejszy czyli do mniejszych wymagań eksploatacyjnych. |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
|
|
|
|
 |
tomek1709
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2024 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-09-2024, 17:59
|
|
|
zbigniew77 napisał/a: | RAVENOL HCS 5W40 CLEANSYNTO
Lepkość w temp.40*C – 87,5 ( bardzo lepki przy rozruchu w chłodne dni- smoła)
Lepkość w temp.100*C- wysoka lepkość -14,4 0( dobrze chroni silnik)
Index Lepkości -171 – stabilny temperaturowo
HTHS- 3,9- do jady na formule F-1 – po co ci taki HTHS ???
TBN – 10,4 ( średnio wysoki ) dlatego- long life
ACEA A3/B4
API CF, SN
Aprobaty/specyfikacje: BMW Longlife-01 MB 229.3,
226.5 VW 502 00, 505 00 Renault RN0700/RN0710 PSA B71 2296 Opel/GM-LL-B-025 Fiat 9.55535-H2 Porsche A40 Chrysler MS-10850, MS-10896
Olej ukierunkowany na ochronę silnika A3/B3.Raczej do silników pracujących pod ciągłym obciążeniem..ciągle gorących do jazdy w górach, po autostradach i w mieście lub z pełnym obciążeniem na dłuższych dystansach. Swoje właściwości objawia i osiąga dopiero po osiągnięciu właściwej temperatury pracy silnika gdzie zachowuje stabilność temperaturową -Index -171
Olej dobry ale do określonych warunków....nie nadaje się na krótkie odcinki jazdy np. do pracy 10-20km.Jak spełniasz te warunki -- lej go do ASX..to ta sama klasa bazy PAO co Amsoil 5W30 SS tylko mój olej jest... lżejszy czyli do mniejszych wymagań eksploatacyjnych. |
Dziękuję za odpowiedź. Niestety nie do mojego auta, ale zapytam o jeszcze jeden AMSOIL European Car Formula 5W40 FULL-SAPS |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 208 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 20-09-2024, 08:04
|
|
|
Olej silnikowy AMSOIL 5W40 European Car Formula .
Olej Full Saps ACEA A3/B3, ACEA A3/B4, API SM, API SN... praktycznie to ten sam co mój Amsoil 5W30 SS tylko zrobiony pod europejskie normy emisji spalin bo inaczej na terenie UE nie mogli by nim handlować. .
Lepkość w temp 40*C - 83,3
Lepkość w temp - 100*C - 13,6
Index lep-168
W USA nikt się normami emisji spalin nie przejmuje
Olej ma smarować silnik a emisjami to niech się martwią Niemcy ,Europejczycy i Japończycy
Mój też jest full saps A5/B5 ale mój ASX to benzyna a nie DiD tu potrzeba oleju z normą C2/C3 bo będzie ci co chwilkę włączało się wypalanie DPF. Ja będę latał na oleju ekologicznym a Ruski z Ukrainą emitują każdego dnia do atmosfery tysiące ton CO2/ i tlenków azotu bo chcą sobie postrzelać
Jak pojadę na stację diagnostyczną na pomiar emisji CO2 na moim oleju to i tak będzie trzymał normę emisji podczas pomiaru..szukaj oleju C2/C3 np Motula |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
|
|
|
|
 |
|
|