Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.6] Koszt regulacji zaworów .... ?
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-10-2024, 17:30   

pitt63 napisał/a:
ASX-a, czyli 1,6 4A92 a tutaj oszczędności z jazdy na LPG są bardzo wątpliwe, mówiąc delikatnie
właśnie dokładnie odwrotnie - dacia z silnikiem 1.0 turbo naprawdę oszczędnie wychodzi i ta różnica nie jest duża
jak miałem Galanta V6 to palił 10 litrów PB i 11-12 LPG - zwrot nastąpił zdecydowanie szybciej a i instalację miałem od czasów, kiedy LPG kosztowało 1,2-1,5zł
teraz się robi niekorzystnie, bo regulacje komunistów z UE zaczynają coraz mocniej na ceny paliw oddziaływać
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-10-2024, 20:55   

Lawnowerman napisał/a:
zbigniew77 napisał/a:
Tak wiec jak sami widzicie jazda na LPG to pozorne oszczędności.To co zaoszczędzisz jadąc na LPG to zapłacisz za remont silnika.Normalny przebieg dla tego silnika do regulacji zaworów to 100 tyś km ale przy LPG regulację lub sprawdzenie wykonuje się co 40 tyś km.Wiec pytam gdzie tu sens i oszczędności???


Ale gdzie jest powiedziane, że masz remont silnia robić?
Może się okazać, że po sprawdzeniu zaworów wszystko jest ok.
Więc po co taka demagogia?

To są fakty. Przy jeździe na LPG luz zaworowy znika bardzo szybko i raczej się okaże, że po 40 000 km jest do roboty, niż to że nie.
Wszystko fajnie jak regulacja jest śrubkami. Wtedy koszt (robiąc samemu) to wyłącznie uszczelka pod pokrywę za około 150 zł. Jeśli co 40 000- 50 000 trzeba zrzucać rozrząd, zdejmować wałki i szlifować lub w gorszym wypadku kupować szklanki to nikt tego nie zrobi za mniej niż 2000 zł.
Który mechanik weźmie na siebie nie wymienienie rozrządu po jego rozebraniu, gdy normalnie służyłby kolejne 40 000 km?
  
 
 
UltraStick 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6 Pb LPG 2018/2019
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2023
Posty: 4
Skąd: Włocławek
Wysłany: 04-10-2024, 08:01   

Dla kolegi Bartka (Lawnowerman) - wysłałem Ci wiadomość na priv. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez UltraStick 04-10-2024, 15:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-10-2024, 12:36   

Może nie mam racji..., ale czy wypada podawać swój prywatny numer na ogólnodostępnym forum? W 20 sekund znalazłem twoje dane, miejsce pracy, stanowisko itp...
Ja bym proponował zawrzeć tę informację w wiadomości prywatnej :wink:

EDIT:
... i archiwalne aukcje allegro :D
  
 
 
UltraStick 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6 Pb LPG 2018/2019
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2023
Posty: 4
Skąd: Włocławek
Wysłany: 04-10-2024, 15:07   

Dzięki za zwrócenie uwagi - pewnie masz rację. Pozdrawiam.
 
 
endriu59 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2023
Posty: 7
Skąd: Góra
Wysłany: 08-12-2024, 20:47   

powiem szczerze że o kant dupy te LPG .
 
 
Lawnowerman 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2023
Posty: 10
Skąd: GDAŃSK
Wysłany: 09-12-2024, 14:24   

endriu59 napisał/a:
powiem szczerze że o kant dupy te LPG .


Genialna uwaga. :butthead:
Takie samochodowe Haiku. :roll:
Krynica mądrości :badgrin:

Prosimy o jeszcze .....
 
 
Gadziuwlkp 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2025
Posty: 6
Skąd: Poznan
Wysłany: 19-01-2025, 07:36   

Czy ktoś z was namierzył numer szklanek do silnika 1.6 benzyna 117km? 2011r, nie mogę znaleźć tych szklanek w internetach.
Dziwne te mitsubishi. Trochę tak jakbym sobie lupił chińczyka.
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 516
Skąd: Gliwice
Wysłany: 19-01-2025, 08:10   

Szklanki tylko w oryginale dostaniesz. Zaczynają się od nr 1032A382 itd. Pewnie chodzi o wdech i wydech. Z tego, co pamiętam, koszt jednej szt. około 100 PLN. Jak to się robi przeważnie bez ich wymiany jest opisane na forum.
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=MMC202403&ssd=%24%2AKwFKfm9eMy0JJRU0HQwUFxIGJiE_TkFMTV9wQwsNPik9MTc_bWp6PDwwKystLDVvaE0nCQ0JODMzPnlhdDlIKTQtSUxLExwLBho-BFoNXEYDdRFUWx1dQkgDAlRvSFoNXEVaI1xQA0xdWkNcPU5JP0QUdQc5W1JdGxBcRhADEQ1bRF1JSFNOEh8RVFsXXUJbT00QAAJJSCFNS0k4TBEeAUAgXAIGDxsUYVQREVtEXTI0PCRvaHJJLjUqSEtJThIXEVRbHV1CWzxKEW4LTSNKPlpVXBEDFRE_OE8oWlVcH00NCVohMDcwNUheXAAAAACLrbrM%24&vid=0&cid=1&uid=61148&q=JMBXNGA1WKU027238
_________________
piotr57
  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-01-2025, 08:22   

Nie ma jednego uniwersalnego numeru OE (wymiaru), kupuję się konkretne rozmiary po sprawdzeniu luzów.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Gadziuwlkp 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2025
Posty: 6
Skąd: Poznan
Wysłany: 19-01-2025, 16:24   

pitt63 napisał/a:
Szklanki tylko w oryginale dostaniesz. Zaczynają się od nr 1032A382 itd. Pewnie chodzi o wdech i wydech. Z tego, co pamiętam, koszt jednej szt. około 100 PLN. Jak to się robi przeważnie bez ich wymiany jest opisane na forum.
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=MMC202403&ssd=%24%2AKwFKfm9eMy0JJRU0HQwUFxIGJiE_TkFMTV9wQwsNPik9MTc_bWp6PDwwKystLDVvaE0nCQ0JODMzPnlhdDlIKTQtSUxLExwLBho-BFoNXEYDdRFUWx1dQkgDAlRvSFoNXEVaI1xQA0xdWkNcPU5JP0QUdQc5W1JdGxBcRhADEQ1bRF1JSFNOEh8RVFsXXUJbT00QAAJJSCFNS0k4TBEeAUAgXAIGDxsUYVQREVtEXTI0PCRvaHJJLjUqSEtJThIXEVRbHV1CWzxKEW4LTSNKPlpVXBEDFRE_OE8oWlVcH00NCVohMDcwNUheXAAAAACLrbrM%24&vid=0&cid=1&uid=61148&q=JMBXNGA1WKU027238


Dziękuję, o to chodziło.

[ Dodano: 19-01-2025, 16:25 ]
Bizi78 napisał/a:
Nie ma jednego uniwersalnego numeru OE (wymiaru), kupuję się konkretne rozmiary po sprawdzeniu luzów.


Tak wiem, ale czasami trzeba coś kupić. Dzięki

[ Dodano: 26-01-2025, 11:24 ]
Dziękuję wszystkim za pomoc. ASX odpalił po wyczyszczeniu przepustnicy, która wcześniej pracowała, tps pokazywał w komputerze poprawnie, wyczysciłem też MAP sensor - był zarzucony syfem z odmy, ale nie sądze, żeby to był powód, nie wiem jakie powinny być prawidłowe wartości podczas rozruchu.
Rozrząd był dobrze ustawiony, nie zdązyłem pomierzyć ciśnienia paliwa oraz ponownie ciśnienia sprężania na nowym sprzęcie który jeszcze nie dojechal do mnie - pierwszy pomiar ciśninia sprężania gdzie wyszly 3 bary się okazał niewiarygodny - przepuszczalo szybkozłącze pid manometrem czego nie wiedziałem robiąc pomiar w pojedynkę.
Ciekawostką jest że ktoś napisał o konieczności odpalania ASX z tym silnikiem tylkk z wciśnietym sprzęgłem - myślałm, ze moze ktos zrobil tam mostek i tam lezy problem ponieważ nigdy do tej pory nie musiałem wciskac sprzęgła. Okazalo się, ze mój model nie ma systemu bezkluczykowego i czujnkka zadziałnia sprzęgła nie ma, jest za to przy pedale gniazdo które ma wtyczkę z mostkiem - był ok.
Podsumowując: nie znalazłem jednozacznej przyczyny nie odpalania. Pozostaje czekac na kolejny taki przypadek. Przy czasie zaloguje sobie parametry podczas odpalania w celu późniejszej analizy w przypadku awarii.
Dziekuje i pozdrawiam.
 
 
FAZI50 
Nowy Forumowicz
ASX

Auto: ASX 1,8 85KW 116KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2025
Posty: 1
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 27-02-2025, 21:09   

Witam potrzebuję dowiedzieć się jakie są luzy zaworowe . Mam silnik 1,8 116 KM 85 Kw Did przebieg 210 tyś i będę zmieniał podkładki pod wtryskami myślę że przy okazji sprawdziłbym luzy zaworowe podobno się reguluje Dziękuję za pomoc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.