Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wałki balansowe
Autor Wiadomość
Ag1968 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023
Posty: 33
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-10-2024, 20:28   

Kupiłem Outlandera 2.2 150 km już bez wałków. Zrobił już jakieś 50 tyś od momentu usunięcia całego modułu balansu. Czy powinienem na coś uwagę? Występują jakieś problemy po takim zabiegu?
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 188
Skąd: przemysl
Wysłany: 20-10-2024, 00:27   

pierwszy problem jest taki że narażasz serwis na utratę kilkunastu tysięcy zł pozbawiając ich możliwości sprzedania ci całego nowego modułu..
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 20-10-2024, 09:50   

Ag1968 napisał/a:
Kupiłem Outlandera 2.2 150 km już bez wałków.


A to nie jest silnik od psa? tam zdaje się nie było wałków.
_________________

 
 
 
Ag1968 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023
Posty: 33
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-10-2024, 12:57   

Pytam o 2.2 150km Japonia.
PSA 2.2 też posiadam . Fakt tam nie ma wałków

[ Dodano: 20-10-2024, 12:59 ]
Ma marginesie to manuala szukam do Outlandera 2.2 150 km 2015r
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 20-10-2024, 17:51   

Ag1968 napisał/a:
Pytam o 2.2 150km Japonia.

Nie zwróciłem uwagi, że to dział O3. W podpisie masz silnik o którym pisałem. :wink:
_________________

 
 
 
Ag1968 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023
Posty: 33
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-10-2024, 19:51   

Ju mam 2 Outlandery na stanie. Pierwszy polubiłem kupiłem 2
 
 
Jaras512 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander III 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2024
Posty: 4
Skąd: Leszno
Wysłany: 21-10-2024, 14:44   

Ja mam przekładnie pęknietą, kwestia serwis każe mi wymienić przekladnie wałków, która kosztuje 5 tysięcy i zostawić ja odłączoną,jak sprawdziłem kanał olejowy który wychodzi na przekladnie jest to smarowanie na Osie/wałki które się obracają, jak się nie myle
I teraz w kanale olejowym jest gwint i chce zaślepić srubą z małym otworem zeby olej wylatywał, bo nie wiem czy nie wytworzy się za duże cisnienie oleju, ale jakby nie patrząc ten olej też przedostaje się na samą górę i smaruje wałek wydechowy.
I teraz pytanie czy mogę to tak zrobić,?
A modul wałków zostawię bo w niczym nie przeszkadza
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-10-2024, 08:55   

Jaras512 napisał/a:
wałek wydechowy
co to takiego?
 
 
Jaras512 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander III 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2024
Posty: 4
Skąd: Leszno
Wysłany: 22-10-2024, 10:42   

Wałek wydechowy odpowiedzialny za zawory które wyprowadzają spaliny z silnika, na zewnatrz czyli w kolektor wydechowy i później w atmosfere
Jest on osadzony w glowicy pod pokrywa zaworów.
Silniki 2.2 did 150kM posiadają 2 walki, jeden ssący, drugi wydechowy

[ Dodano: 22-10-2024, 10:49 ]
Dzisiaj sprawdziłem i zaślepiam kanał olejowy który wychodzi na przekladnie wałków balansujacych, gdyż olej jest podawany z filtra oleju, a filter dostaje olej z pompy oleju która jest osadzona w pokrywie/obudowie rozrzadu
  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-10-2024, 14:32   

A to przepraszam - z rozpędu myślałem, że chodzi o balans wydechowy :)
Wg mnie oba wałki na górze są smarowane jednym kanałem olejowym z bloku - aczkolwiek nie znam się na nowoczesnych konstrukcjach.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 22-10-2024, 15:37   

Pompa oleju powinna mieć zawór który upuszcza ciśnienie jak jest zbyt duże. A raczej na pewno go ma.
_________________

 
 
 
Jaras512 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander III 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2024
Posty: 4
Skąd: Leszno
Wysłany: 29-10-2024, 06:45   

Mitsubishi złożone bez przekladni balansujacej o numerze 1132A168.
Kanał oleju który wychodzi na przekladnie, zaslepiłem śrubą z maleńkim otworem
Pytanie czy ktoś sprawdzał cisnienie oleju po zdjęciu samego łącznika od wałków balansujacych
U mnie na zimnym silniku przy obrotach jałowych jest cisnienie 6bar, jak silnik się rozgrzeje spadnie do 1.5 bar przy temperaturze 90stopni, jak mu przygazuje do 3.5tys jest też kolo 6 barów

[ Dodano: 29-10-2024, 06:52 ]
Serwis mówi że na rozgrzanym silniku ciśnienie na biegu jałowym powinno wynosić 29kPa lub więcej czyli zaczyna sie od 0.3 bara lub wyższe
A przy obrotach 3500 obr/min wartość 294/690 kPa czyli od 3 do 6.8 bara

Czyli z moich wniosków nie powinienem się martwić
 
 
Ice-T 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2024
Posty: 1
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-01-2025, 11:06   

Cześć,
Tydzień temu usunąłem na serwisie Mitsubishi Bielsko-Biała walki balansujące.
Wczoraj pojawił się problem nie wiem czy związany z usunięciem wałków, otóż na moje oko co chwila włącza się wypalanie wydechu. Po każdym uruchomieniu silnika nawet rozgrzanego obroty są powyżej 1000rpm przejechanie trasy nie usunęło problemu.

Czy to może być powiązane czy to inny problem? Niestety Serbia będzie czynny 7.01 żeby się tam udać.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-01-2025, 19:03   

Teoretycznie bez związku, ale może przy okazji rozbierania okolicy ktoś czegoś nie podłączył albo coś źle dokręcił...
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2025, 10:07   

Jeśli masz taką możliwość to sprawdź miernikiem akumulator. Po kilku dniach postoju, napięcie powinno wynosić 12,4- 12,6V. Jeśli nie masz miernika lub auto użytkujesz na bieżąco, po prostu podłącz akumulator na noc w celu doładowania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.