Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik wałka rozrządu - brak zmiany wartości położenia
Autor Wiadomość
aggio 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 Pb LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 17
Skąd: Zambrów
Wysłany: 18-01-2025, 18:22   Czujnik wałka rozrządu - brak zmiany wartości położenia

Problem mam nietypowy.

Dopatrzyłem się, że nie zmieniają się odczyty z położenia wałka rozrządu. Cały czas odczyt pokazuje 20 st kątowych. Czy stoi czy jedzie to jest takie samo wskazanie. No to pomyślałem, że uszkodzony jest czujnik. Wymieniłem na drugi był używany. Dalej to samo. Myślałem, że i drugi jest uszkodzony. Kupiłem nowy i to samo. Sprawdziłem wskazania czujnika po wyjęciu z bloku silnika na podłączonym czujniku i włączonym zapłonie. Przykładałem coś metalowego na różne sposby i miejsca czujnika i dalej nic. Wartość się nie zmienia. Po odpięciu czujnika i wpięciu ponownie pokazuje -25. Po włożeniu go na miejsce i odpaleniu silnika wartość zmienia się na 20 i dalej stoi. Dziwne bo po przykładaniu czegoś metalowego powinny być wskazania. Zmierzyłem napięcia we wtyczce po wyjęciu czujnika i na włączonym zapłonie: pin 1-2 5V, pin 2-3 12V. Niby wszystko ok a nie ma odczytu. Sprawdziłem schemat. Sygnał z tego czujnika wpiety jest na to samo wejście w komputerze co sygnał z położęnia wału. Ale ten odczyt jest prawidłowy czyli można wykluczyć kompa. Brak mi już pomysłów co dalej.

W kompie jest tylko błąd P0011. Złe ustawienie zmiennych faz. Znalazłem informację, że błąd P0011 generowany jest kiedy po uruchomieniu silnika w czasie większym niż 5s położenie wałka rozrządu jest większe niż 5st. I to się zgadza. Ale co ma jedno wspólnego z drugim to już nie rozumiem.
 
 
acent 
Forumowicz

Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2019
Posty: 157
Skąd: szo
Wysłany: 19-01-2025, 15:15   

Masz gaz i sterowanie po ODB? Wyłącz instalacje gazową jak odczytujesz po OBD. Dodatkowo sygnał dla gazu masz po wałku czy cewce?
http://mmc-manuals.ru/man...0E01BC00ENG.pdf
Sprawdź połączenia B118 i B111 do ECU, sensory są zamienne.
_________________
Pozdr Acent
  
 
 
aggio 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 Pb LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 17
Skąd: Zambrów
Wysłany: 20-01-2025, 08:51   

Tak, mam LPG i sterowanie po OBD. Z wyłączoną LPG nie testowałem ale sprawdzę. Nie wiem skąd idzie sygnał do LPG ale poszukam. We wtyczce B118 napięcia są prawidłowe. Nie wiem jeszcze także co dokładnie mierzy czujnik położenia wałka. Czy dostaje sygnały z koła fonicznego wałka czy z koła zmiennych faz. W kompie widać tylko sygnał przetworzony na stopnie kątowe. Nie mam oscyloskopu ale można by pomierzyć sygnał na wyjściu z czujnika podczas pracy silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.