 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Czujnik wałka rozrządu - brak zmiany wartości położenia |
Autor |
Wiadomość |
aggio
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 Pb LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2018 Posty: 17 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 18-01-2025, 18:22 Czujnik wałka rozrządu - brak zmiany wartości położenia
|
|
|
Problem mam nietypowy.
Dopatrzyłem się, że nie zmieniają się odczyty z położenia wałka rozrządu. Cały czas odczyt pokazuje 20 st kątowych. Czy stoi czy jedzie to jest takie samo wskazanie. No to pomyślałem, że uszkodzony jest czujnik. Wymieniłem na drugi był używany. Dalej to samo. Myślałem, że i drugi jest uszkodzony. Kupiłem nowy i to samo. Sprawdziłem wskazania czujnika po wyjęciu z bloku silnika na podłączonym czujniku i włączonym zapłonie. Przykładałem coś metalowego na różne sposby i miejsca czujnika i dalej nic. Wartość się nie zmienia. Po odpięciu czujnika i wpięciu ponownie pokazuje -25. Po włożeniu go na miejsce i odpaleniu silnika wartość zmienia się na 20 i dalej stoi. Dziwne bo po przykładaniu czegoś metalowego powinny być wskazania. Zmierzyłem napięcia we wtyczce po wyjęciu czujnika i na włączonym zapłonie: pin 1-2 5V, pin 2-3 12V. Niby wszystko ok a nie ma odczytu. Sprawdziłem schemat. Sygnał z tego czujnika wpiety jest na to samo wejście w komputerze co sygnał z położęnia wału. Ale ten odczyt jest prawidłowy czyli można wykluczyć kompa. Brak mi już pomysłów co dalej.
W kompie jest tylko błąd P0011. Złe ustawienie zmiennych faz. Znalazłem informację, że błąd P0011 generowany jest kiedy po uruchomieniu silnika w czasie większym niż 5s położenie wałka rozrządu jest większe niż 5st. I to się zgadza. Ale co ma jedno wspólnego z drugim to już nie rozumiem. |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
Wysłany: 19-01-2025, 15:15
|
|
|
Masz gaz i sterowanie po ODB? Wyłącz instalacje gazową jak odczytujesz po OBD. Dodatkowo sygnał dla gazu masz po wałku czy cewce?
http://mmc-manuals.ru/man...0E01BC00ENG.pdf
Sprawdź połączenia B118 i B111 do ECU, sensory są zamienne. |
_________________ Pozdr Acent |
|
|
|
|
 |
aggio
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 Pb LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2018 Posty: 17 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 20-01-2025, 08:51
|
|
|
Tak, mam LPG i sterowanie po OBD. Z wyłączoną LPG nie testowałem ale sprawdzę. Nie wiem skąd idzie sygnał do LPG ale poszukam. We wtyczce B118 napięcia są prawidłowe. Nie wiem jeszcze także co dokładnie mierzy czujnik położenia wałka. Czy dostaje sygnały z koła fonicznego wałka czy z koła zmiennych faz. W kompie widać tylko sygnał przetworzony na stopnie kątowe. Nie mam oscyloskopu ale można by pomierzyć sygnał na wyjściu z czujnika podczas pracy silnika. |
|
|
|
 |
|
|