Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lekkie krztuszenie sie podczas podnoszenia obrotow z jaloweg
Autor Wiadomość
Uberas 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 143km 2010r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2025
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-10-2025, 14:03   Lekkie krztuszenie sie podczas podnoszenia obrotow z jaloweg

Hej,
Mam problem z lekkim krztuszeniem/zastanawianiem silnika podczas dość mocnego wciśnięcia gazu na luzie oraz np 3 bieg 1500-1800 obrotow
https://streamable.com/qxjd2g
Podsyłam film jak wygląda ten objaw lpg vs bez lpg
Bez lpg auto praktycznie nie ma tego objawu
Lpg założone dopiero 1.5 tys temu.
Jadę do gazownika w przyszłym tygodniu ale z tego co wiem gaz uwypukla wszelkie wady wiec moze cos i u mnie sie zaczyna?
Również podczas zimniejszych dni teraz auto po odpaleniu mi zgasło a jak odpaliłem przytrzymałem gaz zostało odpalone tylko obroty falowały. Po lekkim nagrzaniu temat nie wrócił
Prewencyjnie wymieniłem swiece bo auto ma 90 tys przebiegu i miało oryginalne, ale wydaje sie ze nic to nie zmieniło oprócz lepszej subiektywnie pracy silnika. Stare swiece wyglądają na uboga mieszankę co podobno jest norma w nowszych autach, nie ma zapocenia uszczelki pokrywy zaworu etc ani śladów oleju na samych świecach
https://zapodaj.net/plik-pK2MYYE55i
https://zapodaj.net/plik-4M7ytvjJEM
https://zapodaj.net/plik-48amGTaI2i
Jednak niepokoi mnie ten nalot na porcelanie świecy. Albo sobie wkręcam albo słychać lekkie syczenie w tej okolicy, co to jakaś dziura w gwincie? Fabrycznie?
  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24493
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-10-2025, 15:49   

Uberas napisał/a:
Bez lpg auto praktycznie nie ma tego objawu
to masz do regulacji instalację - korekty po obrotach i/lub temperaturze, sprawdzenie ciśnienia na parowniku itp.
parownik miał prawo zmienić ciśnienie i taką korektę się robi - ja przez pierwsze tysiące na parowniku KME Silver (bardzo dobry zresztą) 3x zwiększałem ciśnienie, bo spadało a po pewnym czasie odwrotnie - musiałem zmniejszać
bez podejrzenia parametrów pracy instalacji to raczej temat dla wróżbity
 
 
Uberas 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 143km 2010r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2025
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-10-2025, 17:37   

Krzyzak napisał/a:
Uberas napisał/a:
Bez lpg auto praktycznie nie ma tego objawu
to masz do regulacji instalację - korekty po obrotach i/lub temperaturze, sprawdzenie ciśnienia na parowniku itp.
parownik miał prawo zmienić ciśnienie i taką korektę się robi - ja przez pierwsze tysiące na parowniku KME Silver (bardzo dobry zresztą) 3x zwiększałem ciśnienie, bo spadało a po pewnym czasie odwrotnie - musiałem zmniejszać
bez podejrzenia parametrów pracy instalacji to raczej temat dla wróżbity


Okej no to jak wspomniałem na przeglądzie zerowym to pewnie zostanie zrobione.

A kwestia koloru/wyglądu tych swiec to normalne?

Czy te silniki palą tak dużo czy cos jednak jest nie tak? Minimalnie 10l lpg co jest dużym zaskoczeniem przesiadając sie z civica 1.8 ktory potrafił palić 6-9l a tutaj 10-13l przy tej samej wadze i gorszych osiągach:/
Stąd zacząłem troche drążyć czy cos nie jest nie tak..

Update:
Po postoju spróbowałem odpalić na zimnym włączył ssanie juz nie ma falowania. Swiece były już stare
  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24493
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-10-2025, 14:41   

Świece wyglądają normalnie.
Uberas napisał/a:
potrafił palić 6-9l a tutaj 10-13l przy tej samej wadze i gorszych osiągach

masz na myśli 6 litrów LPG? - kolego, mój Jogger z 3 cylindrowym silnikiem 1.0, z fabrycznym LPG pali średnio 7.6 gazu a najmniej zszedłem do 6.9 jadąc na tempomacie 90 km/h na 6 biegu...
dla silnika 1.8 spalanie rzędu 8 w trasie i 12 w mieście (gazu) to norma - silnik albo pali paliwo albo siebie
plus jest opcja, że instalacja - co sam już wiesz - wymaga regulacji
 
 
Uberas 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 143km 2010r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2025
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-10-2025, 17:28   

Krzyzak napisał/a:
Świece wyglądają normalnie.
Uberas napisał/a:
potrafił palić 6-9l a tutaj 10-13l przy tej samej wadze i gorszych osiągach

masz na myśli 6 litrów LPG? - kolego, mój Jogger z 3 cylindrowym silnikiem 1.0, z fabrycznym LPG pali średnio 7.6 gazu a najmniej zszedłem do 6.9 jadąc na tempomacie 90 km/h na 6 biegu...
dla silnika 1.8 spalanie rzędu 8 w trasie i 12 w mieście (gazu) to norma - silnik albo pali paliwo albo siebie
plus jest opcja, że instalacja - co sam już wiesz - wymaga regulacji


Wez pod uwage ze jezdze bardzo ekonomicznie - zazwyczaj wszyscy przecieraja oczy ze zdumienia.
Komputer w UFO pokazywal mi 5.0-6.0 maks 6.6 jak ostro cisnalem.
Realne srednie spalanie to bylo okolo 7.5l LPG
Tutaj przy porownywalnej trasie/stylu 10l LPG, komputer pokazuje okolo 8l.
Stad pytanie czy ten typ tak ma - czy to jest kwestia stanu technicznego? Dopiero to auto kupilem.
Widzialem ze ktos osiagal spalania na poziomie 6.4L komputer - 7.5L LPG i cos takiego bardziej oczekiwalem. Jezdze tylko w trasie 75-100kmh..

Odnosnie regulacji - podpowiem gazownikowi zeby podkrecil ten reduktor i zobaczymy. Dzieki
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24493
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-10-2025, 18:58   

Ale komputer pokazujący spalanie to raczej jest dla benzyny bo nie wiem czy ktoś poza dacią ma zintegrowaną instalację w ten sposób aby pokazywać szczegóły dla obu paliw.
Jeśli masz jakąś standardową instalację to proponuję się zaopatrzyć w kabelek za 30zł i samemu przynajmniej podejrzeć parametry pracy. W necie znajdziesz ogrom informacji o regulacji, parametrach pracy itp.
 
 
Uberas 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 143km 2010r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2025
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-10-2025, 08:18   

Hej,

Przyglądając sie tematowi bliżej zapomniałem o ważnej kwestii - lpg moze byc zle zamontowane/wyregulowane.
I rzeczywiście to poszarpywanie tylko na lpg występowało, na pb jest okej.
Wróciłem do gazownika, podpiął pod kompa.
Mam staga qnext plus wiec ma on tez dostęp do obd, korekty były bliskie zeru, ale zmienil trochę mapę i kazał mi potestowac.

Więc narazie te kwestie bym chciał zostawic, a skupić sie na tym nieszczęsnym odpalaniu

Więc.. Auto ma jakiś ewidentny problem i myślałem ze to kwestia korekt (zbyt ubogi lpg wiec komp wprowadza korektę a na zimnym zalewa silnik)
Niestety ta teoria została obalona i.. chyba bedzie cos grubszego typu zawory/lancuch

Czy moglibyście zerknąć na ten film i powiedzieć mi co to moze byc?
Generalnie sprawdzilem akumulator i jest na granicy życia, ale jeszcze powinien działać- objaw tez nie wskazuje na niego bo psuje sie juz po tym jak "zalapie"

Są wiec 3 przypadki, auto TYLKO na zimnym podczas 1 rozruchu:
1. Najczęściej zapali i od razu zgasnie nie moze utrzymać (jest to spowodowane jakby nie włączeniem sie ssania? Idzie na obroty docelowe od razu, widac to na nagraniu)
2. Odpali, ale idzie na te obroty docelowe, lekko zafaluje i idzie na ssanie i jest juz okej (to widac na nagraniu)
3. Ma problem odpalić, dopiero dodanie gazu pozwala odpalić i potem występuje to falowanie, jak juz złapie ssanie jest okej.

https://streamable.com/uxg68f

Akurat jestem z Warszawy i mechanik mitsumaniakow mówi, ze to najprawdopodobniej rozrzad ale no.. wolałbym żeby nie, wygląda mi to jak jakiś brak włączenia ssania, z czym sie generalnie jeszcze nie spotkałem w aucie. Jakieś pomysły co moglbym sprawdzic?

Dodam ze rzeczywiście cos piszczy na początku od startu silnika, jakby wielorowkowy ale byl wymieniany jakos w lata temu wiec watpie ze to to..

Patrząc na inne nagrania

https://youtube.com/shorts/glrURx4nVog?si=ljiWjRycOsQGBzSr

Ewidentnie u mnie nie ma ssania, czyli co wyczyścić IVAC/zmienic czujnik temperatury? Czujnik na komputerze pokładowym dobrze pokazuje, nie wariuje ze jest ciepły na zimnym
  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24493
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-10-2025, 21:39   

Jeśli rozrząd jest stary, to może być dobry trop. A jak tam się reguluje zawory? - na szklanki? - bo za kiepskie odpalanie często zawory odpowiadają.
 
 
Uberas 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 143km 2010r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2025
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-10-2025, 23:23   

Krzyzak napisał/a:
Jeśli rozrząd jest stary, to może być dobry trop. A jak tam się reguluje zawory? - na szklanki? - bo za kiepskie odpalanie często zawory odpowiadają.


Auto z 2010 przebieg 90 tys
Zawory na szklanki
Moze najpierw wyczyścić przepustnice i IVAC? Zawory to minimum 700+zl
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24493
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-10-2025, 16:28   

Niestety nie znam się na tych autach na tyle, aby podważać opinię speców. Możesz jeszcze sprobować zrobić szerszą diagnostykę u Dawida Mitlasa, czyli Tokyo, znajdziesz go na FB.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.