Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Colt '09 1.3 wymiana sprzęgła
Autor Wiadomość
Adrianii 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2022
Posty: 9
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 20-09-2022, 09:10   Colt '09 1.3 wymiana sprzęgła

Cześć
Przymierzam się do wymiany sprzęgła.
Słyszałem od właściciela elki, że wymieniał sprzęgło sam na chodniku, bo inaczej by zbankrutował u mechanika 😁
Czy rzeczywiście jest to możliwe, czy jednak kanał lub podnośnik? Koniecznie muszę zdejmować całą skrzynie biegów?
I jeszcze jedno, czy wymieniać uszczelniacz wału i na jaki?
Z jakim momentem dokręcać sprzęgło?
 
 
malyrawi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt VI 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2021
Posty: 24
Skąd: Murzynowo
Wysłany: 20-09-2022, 17:19   

Byłem zmuszony wymienić sprzęgło, bo mi łożysko oporowe przetarło docisk ;)
Oczywiście skrzynię trzeba wyciągnąć. Ja mam kanał, więc było łatwiej, ale najważniejsza sprawa to chodzi aby auto było tak podniesione, aby można było skrzynię wyciągnąć od dołu. Oleju nie spuszczałem, półośki też w skrzyni zostały. Kupując sprzęgło proszę kupić cały komplet ze wszystkim, ja zakupiłem zestaw sprzęgła SACHS 3000 951 039 - skrzynia 5-cio biegowa manualna - koszt ok. 800zł + koszty wysyłki. Uszczelniacza wału nie wymieniałem.
Sprzęgło dokręcałem z wyczuciem, nie mam klucza dynamometrycznego oraz dokupiłem wałek do centrowania tarczy koszt ok 19 zł.

Taka mała ciekawostka, że nie udało mi się odłączyć rozrusznika od obudowy skrzyni i wyciągnąłem wszystko razem, był bardzo mocno zapieczony.



I bardzo ważna uwaga proszę sprawdzić jak mocno zużyta jest ta część:

 
 
Adrianii 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2022
Posty: 9
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 21-09-2022, 10:56   

Zakupiłem już ten komplet w sumie z kluczem do centrowania za ok. 700zl. A chce wymienić, bo chyba się przypala, czuć smród powyżej 3 tyś obrotów. Oraz czuć czasami stuknięcie podczas puszczania sprzęgła na niektórych biegach. Oby nic ze skrzynią 😁
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 825 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21085
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-09-2022, 11:18   

Uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni sprzedawany jest wraz z obudową.
Oryginał jak na kawałek blachy i uszczelniacz strasznie drogi, co do zamienników ERLINGA to się nie wypowiem.



Co do momentu dokręcania sprzęgła.
http://mmc-manuals.ru/man...00116200ENG.HTM
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 296
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 12-11-2025, 20:23   

Podepnę się pod temat.

W moim colcie po wciśnięciu sprzęgła słychać rytmiczne stukanie.
Przypuszczam że łożysko oporowe jak i słoneczko w docisku może być wyjechane.
Z tego co czytam na forum proponujecie zestaw sprzęgła od SACHS-a 3000 951 039 (skrzynia 5-biegowa)
Pytanie czy wymieniać uszczelniacz na wale korbowym silnika, czy lepiej nie ruszać jak nie cieknie? Auto ma 190kkm przebiegu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24520
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-11-2025, 07:21   

CB4W_00 napisał/a:
lepiej nie ruszać jak nie cieknie
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 296
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 13-11-2025, 10:04   

Znalezione na YT może komu się przyda

https://www.youtube.com/w...CT0R6PY&t=1645s

W tym filmiku wersja 1.1 czyli 3 cylindry i większe pole do manewru silnikiem.
Ciekawe czy w 1.3 nie trzeba będzie luzować kołyski zawieszenia.

[ Dodano: 14-11-2025, 14:31 ]
Panowie czy ktoś z wa jest w stanie podpowiedzieć jaki rozmiar uszczelniacza jest na wałku sprzęgłowym skrzyni biegów ?

VIN:XMCXNZ34A9F041013

Nie mogę tego nigdzie znaleźć a przypuszczam że jest to jakiś typowy simmering.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24520
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-11-2025, 16:32   

Jak masz skrzynkę zdjętą to najpierw zobacz sposób montażu - jak robiłem skrzynie Mitsu lat 90 to tam uszczelniacz był montowany od środka... Nie każdy chce rozkręcać skrzynię tylko po to aby go wymienić.
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 296
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 16-11-2025, 21:30   

Tu uszczelniacz jest na wałku pod tuleja prowadzącą łożyska oporowego.Dojście jest od zewnątrz.
W filmiku z linku widać go w 17:25.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.