Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
17-06-2007, 14:44
Skrzynia biegów i dzwięki z niej wychodzące.
Autor Wiadomość
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2007, 09:01   Skrzynia biegów i dzwięki z niej wychodzące.

Witam.
Mam w garażu używaną skrynkę biegów do Galanta. Leży u mnie już kilka latek, jest bez oleju. Podobno sprawna. Jak wrzucać biegi to oczywiście wchodzą. Mam zamiar w najbliższych dniach wkładać ją do samochodu, ale niepokoi mnie jedna rzecz. Gdy ręką kręcę wałkiem sprzegłowym to ze skrzyni wydobywa się cichy dzwięk w stylu uuuuuu. To by mogło wskazywać na jakieś zużyte łożysko (czy to tylko z braku oleju?). Druga sprawa: jaki jest dopuszczalny luz/wahanie poprzeczne przegubu wewnętrznego włożonego do skrzyni? Bo u mnie przegub włożony do skrzyni ma wyraźny luz, na krańcu obudowy przegubu jest tak z 1mm ruchu.
Może ktoś z kolegów ma doświadczenie w temacie i poradzi? Złom, czy normalka?
Ostatnio zmieniony przez gondoljerzy 10-06-2007, 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-05-2007, 09:44   

Jeżeli jest sprawna nie powinno się wydobywać cyt:"uuuuuu". Takie elementy jak skrzynia podczas przechowywania, powinny być zalane olejem i mieć zaślepione wszelkie otwory. Jeżeli była bez oleju mogła zardzewieć w środku, hałas wskazuje na łożysko do wymiany. Podejrzewam że samo wlanie oleju nie pomoże, bo jeżeli bieżnie łożysk zardzewiały to po starciu rdzy podczas pracy zwiększy się ich luz.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2007, 16:54   

Chciałem przeedytować post metodą Kamilka, ale komp mi się powiesił i poprzedni tekst wcieło. :?
Przykręciłem skrzynię do silnika, została do zrobienia tylko: łapa poduszki, półosie, rozrusznik, mechaniczne sprzęgło i linki do biegów. Łatwizna. :roll:
Mam pytanie do znawców: Czy skrzynia z takimi oznaczeniami rzeczywiście pochodzi z Galanta E14 ?
Tak twierdził sprzedający.

Oznaczenia od dołu skrzyni:
KM210
MD 720901
Od góry skrzyni:
BOOMCKP
EL6392

Pytam bo skrzynia ładnie pasuje do bloku 4G63 (to w końcu jedna rodzinka silników), pólosie wypadają na dobrej wysokości, ale ona LEDWIE CO SIĘ MIEŚCI. Do podłużnicy po stronie prawego koła od góry niecały 1cm luzu, do belki poprzecznej zawieszenia dyfer ma z 5mm!!! Belka ma w tym miejscu przetłoczenie na dyfer, gdyby nie to przetłoczenie to było by krucho. Żeby ją wsunąć na silnik kombinowałem ze dwie godziny, aż wpadłem na pomysł przekręcenia skrzyni dyfrem do dołu, żeby nie przeszkadzał, i obrócenie z powrotem gdy ,,dzwon" będzie jako tako na miejscu.

Tak przy okazji: Potrzebuję gumę osłaniającą dzwignię sprzęgła w prostokątnym otworze skrzyni i czujnik wstecznego biegu. Postaram się zrobić jakieś fotki i wrzucic dla ułatwienia.
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 10-06-2007, 18:43   

gondoljerzy napisał/a:
Czy skrzynia z takimi oznaczeniami rzeczywiście pochodzi z Galanta E14 ?

gondoljerzy napisał/a:
KM210

Nie. W naszych Galantach montowane były skrzynie KM175
KM210 były montowane bodajże w Coltach C5x oraz w Magnach od modelu TN do TS
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 15-06-2007, 12:16   

Zdałem sobie sprawę, że oprócz tej gumy osłaniającej dźwignię prawdopodobnie potrzebuję jeszcze czujnik wstecznego biegu. Jest on wkręcany od góry, na drugim zdjęciu widać otwór w obudowie z jaśniejszą obwódką.
Jeszcze jedno pytanie do speców: Czy w skrzyniach gdzie sprzęgło ma hydrauliczne sterowanie łożysko wyciskowe jest stale dociśnięte do sprężyny tarczowej docisku?

Fotki skrzyni i miejsca wyjścia dzwigni sprzęgła ze skrzyni.





Poniżej skrzynia już zamontowana w aucie, zdjęcia od dołu, od strony zderzaka.





[ Dodano: 15-06-2007, 12:14 ]

EDIT:
Skrzynka jeździ od wczoraj. Trochę w niej śpiewa, dla mojego pocieszenia dużo mniej niż w poprzedniej. Tutaj dźwięk narasta z obrotami silnika pod obciążeniem co by wskazywało na łożyskowanie samej skrzyni. Dzwięk pomiędzy szumem, a szelestem. W poprzedniej skrzyni dźwięk narastał z prędkością auta co wskazywało na uszkodzenie dyfra. Jest jeszcze jeden zauważalny feler. Gdy się ma wrzuconą piątkę i zwolni do małej prędkości lub zatrzyma to ciężko tę piątkę wyjąć. Coś się kurde blokuje.

[ Dodano: 17-06-2007, 18:55 ]
EDIT2: Jeszcze jedno zjawisko zaobserwowane: przy przechodzeniu z 4 na 5 bieg w momencie puszczania sprzęgła czuć lekkie odbicie na dźwigni zmiany biegów. Na innych biegach tego nie ma. Ciekawe...

[ Dodano: 17-06-2007, 19:02 ]
Po dwu dniach zlałem olej żeby wymienić simering półosi (dałem ciała i za głęboko go wepchnąłem). W sumie dobrze się stało bo pociekło sporo brudu. Znów nowy olej i do niego preparat ,,ceramiczny" XADO. Wątpię czy cokolwiek pomoże, ale zaszkodzić też nie powinien.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.