Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
KONIEC WRC ?
Autor Wiadomość
borecki
[Usunięty]

  Wysłany: 28-06-2007, 23:44   KONIEC WRC ?

Grupa robocza FIA pod przewodnictwem Morrie Chadlera spotyka się jutro, aby omówić przyszłość Rajdowych Mistrzostw Świata. Autosport w swoim ostatnim wydaniu opublikował kilka pomysłów, które będą omawiane i przeciekły przed spotkaniem.
Grupa otrzyma nazwą Vision 2012, co wskazuje, że nową formułę mistrzostw powinniśmy zobaczyć około roku 2012. Głównym z omawianych elementów ma być przyszłość samochódów kategorii WRC.

FIA chce zachować królewską kategorię - ale nie zabraknie sporych zmian. Na początek zupełnie inne będą zasady budowy. Auta będą musiałby bazować na homologowanych wcześniej pojazdach klasy N4 lub S2000. W aktualnej sytuacji oznaczało by to, że Ford i Citroen zmuszoną będą do stworzenia wersji S2000 Focusa i C4, jeśli zamierzają kontynuować program WRC. Dzięki odpowiednim kitom, możliwa będzie przebudowa aut S2000 i N4 na WRC.

Zachowane zostaną doładowane jednostki benzynowe. Rozważone zostanie jednak zmniejszenie pojemności do 1800 lub może nawet 1600 ccm. Zwężki mają kontrolować moc, nadal mówi się o oficjalnej wartości 300 KM. Grupa chce, aby auta były nieco głośniejsze i bardziej przypominały brzmieniem wysoko kręcące się S2000.

Autosport dodaje też, że upadł pomysł przejścia na silniki diesla. Pozostaną benzyniaki, choć wprowadzone ma być biopaliwo. Powodem tej decyzji była mała popularność silników wysokoprężnych w USA, a FIA chce, aby rajdy zyskiwały tam popularność.

Skrzynie biegów też mają ulec zmianie. Jednym z pomysłów jest wprowadzenie jednego, zewnętrznego dostawcy (wzorem S2000), innym - standaryzowanie długości przełożeń, ilości biegów i stosowanych materiałów. Wszystko to, aby zmniejszyć koszty.

Prócz samochodów, omawiane mają być plany biznesowe. Grupa chce, aby dało się uzyskać bardziej długoterminowe planowanie działań. Omawiana będzie też kwestia serwisowania. Autosport donosi, że niewykluczony jest powrót dodatkowych punktów serwisowych po poszczególnych etapach, lub może nawet oesach.

Po spotkaniu można spodziewać się wystosowania komunikatu, zatem dowiemy się, na ile informacje zdobyte przez brytyjski tygodnik są prawdziwe i które pomysły zostaną poparte.

-----------------------------
Dzisiejsze posiedzenie Światowej Rady Sportów Motorowych w Paryżu przyniosło zaskakującą informację dotyczącą kalendarza RMŚ. Od 2009 roku będzie mieściło się w nim już tylko 12 rund!

Od wielu lat producenci narzekają na coraz bogatszy kalendarz i najwyraźniej FIA w końcu uwzględniła ich uwagi. Komisja Rajdowa WRC przeanalizuje związany z tą decyzją regulamin i przedstawi go w październiku. Można podejrzewać, że okrojenie kalendarza spowoduje wprowadzenie rotacyjnych rund, rozgrywanych na zmianę co 2 lata.

Pojawiły się też pierwsze decyzje dotyczące przyszłości królewskiej klasy WRC. Od 2012 roku najmocniejsze samochody będą musiały bazować na autach S2000 lub grupy N, a nie - jak teraz - być budowane od podstaw.

źródło: rallyonline.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.