Różnice - plusy i minusy... kolejnych Evolucji |
Autor |
Wiadomość |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-06-2007, 00:21
|
|
|
ROMEL napisał/a: | co innego z VI... tam troszkę więcej możemy podyskutować... |
No to dawaj
PS VI ma wielki plus w porównaniu do IX czyli krótszy rozstaw osi. Swego czasu Makkinen przesiadł się z VI na VII i już jakoś nie osiągał super wyników.
Z tą elektroniką w EVO VIII/IX, a konkretnie AYC/ACD, jest tak że 95% użytkowników tego samochodu nie wykorzysta tych 5% więcej trakcji jakie zapewniają te systemy.
Dla mnie fenomenem tych samochodów to jest to że jak już raz wsiądziesz za kierownicę Ewolucji to najchętniej spędziłbyś tam cały dzień.
Gdybym na KJSy miał taką białą VI zamiast mojej padliny...Ech... |
_________________
 |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 28-06-2007, 07:22
|
|
|
Przeniosłem - podzieliłem...
Tak żeby po temacie było...
Apropo - Twojej ostatniej wypowiedzi...
Co do rozstawu osi - nie wszystkim ona pasuje -to fakt - w sensie zwiększenie rozstawu - ale obniżenie środka ciężkości a i owszem... lepszy jest suchy i mokry asfalt - co do szutrów i śniegów... hmmm różnie ludzie, różne opinie...
Dużą różnicą również... pomiędzy VI a IX - są na przykład hamulce... tutaj jest mała przepaść... to jak potrafi wyhamować VI to bajka, ale jak hamuje IX na pływającym zestawie to to porównawczo jest massakra...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-06-2007, 23:55
|
|
|
Kolejnym plusem IX jest MIVEC dzięki któremu Evo jest przjaźniejsze w codziennej obsłudze. Idzie od dołu prawie jak wolny ssak.
PS Podobno Evo X ma mieć 300KM. A blok silnika będzie lżejszy od 4G63 o 20 kg!!! i będzie mógł wytrzymać jeszcze wiecej mocy niż 4G63 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-07-2007, 00:46
|
|
|
tomekrvf, tego na razie nikt nie wie ile tej mocy wytrzyma. Wiesz oczywiscie ze na bloku 4G63 budowano silniki ponad 1000KM? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
ozz [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2007, 02:20
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Podobno Evo X ma mieć 300KM. A blok silnika będzie lżejszy od 4G63 o 20 kg!!! |
...i właśnie dlatego ma być i napewno będzie szybsze od nowej imprezy, tylko ciekawe jak z gwarancją, bo tu w przypadku EVOolucji bywało różnie |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-07-2007, 12:33
|
|
|
ozz napisał/a: | tylko ciekawe jak z gwarancją |
Od modelu EVO VII jest 3 letnia gwarancja |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 01-07-2007, 21:39
|
|
|
Kochani,
Jeżeli weźmiecie w swoich rozważaniach pod uwagę postęp technologiczny reszty świata to istotnie Miśki w w IX nie zawojowały. I chyba dobrze, bo ja jako stary gbur elektroniczny tego nie lubię Ale prawda jest taka, że auta będą coraz bardziej skomplikowane bo elektronika działa szybciej niż przeciętny kierowajec ergo jest szybciej i bezpieczniej i tylko czekać, kiedy takiego "miszcza" jak ja czy Hubeeert objedzie małolat co nie bardzo rozróżnia ABS od MASTC ale i tak okaże się szybszy. Bo świat nie stoi w miejscu i idzie do przodu eliminując takie relikty jak my
BTW, IX to hebel ale X zrobi nam wszystkim duuuuuuużą niespodziankę Zobaczycie.
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2007, 22:47
|
|
|
Nie ma jak moje EVO VI-75km |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-07-2007, 10:45
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | tomekrvf, tego na razie nikt nie wie ile tej mocy wytrzyma. Wiesz oczywiscie ze na bloku 4G63 budowano silniki ponad 1000KM? |
Dla mnie ważniejsza jest mniejsza masa zawieszona na przedniej osi. Kiedyś latałem 90 quattro z 2.3 5cyl i to dopiero była lipa - wielki żeliwny mel na osi to nie jest nic dobrego. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 03-07-2007, 14:59
|
|
|
No jak mówisz, że 90Quatro to lipa, to chyba te wszystkie tytułu mistrzowskie właśnie dla tego auto to jakaś mistyfikacja Przecież swego czasu było to jedno z najlepszych aut rajdowych? |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 03-07-2007, 17:15
|
|
|
Mylisz Bastek Audi 90 z napędem 4x4 z legendarnym Audi Quatro (tak się to pisze?) |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 03-07-2007, 18:19
|
|
|
Właśnie o ten model mi chodziło rozumiem, że przedmówca mówił już o jajku?
Pozdr |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-07-2007, 21:51
|
|
|
Bastek, Audi jako pierwsze wprowadzilo AWD do Rajdow. W polaczeniu z faktm, ze bylo to auto B grupowe nie dalo szans konkurencji ale przez krotki okres czasu.
A co do tego mela - no cos w tym jest
Ale ja sie i tak boje ekologow. Juz u mnie pod maska jest tyle tego ekologicznego szajsu (w tym katalizator pod samochodem), ze jak bym to wypieprzyl to ponad 20 kg zyskam
[ Dodano: 03-07-2007, 21:51 ]
w 19 letnim samochodzie. A co dopiero teraz |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 03-07-2007, 22:56
|
|
|
rajdowe audi to lata 80, w 90 cywilna osobowka z pseudo napedem 4x4 z tego co kiedys widzialem niewiele sie w serii nadawala nawet do zabawy na sniegu, no chyba ze byla zajezdzona, chociaz niemowie ze na ich bazie nieda zrobic sie rakiety.
evo jak evo, na necie jest test evo 1 w slalomowym porownaniu z evo 8albo 9(niepamietam)ale roznica w czasie przejazdu roznica byla znikoma ( ten sam kierowca)
dlamnie najlegendarniejsze zawsze bedzie evo6TME , jedyne evo ktore domnie jakos nieprzemawia to 7 |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
mcrec [Usunięty]
|
Wysłany: 03-07-2007, 23:05
|
|
|
Czytam i czytam...
Takie teoretyzowanie...Myśle ,że należałoby pojeżdzić każdą evo...a i to nie dałoby rezultataów.Kto potrafi wykorzystać walory którejs z generacji no...choćby w 70-80 procentach ?/nie mówię tu o wyścigu dokoła 'pachołków' ,gdzie dla wygrywającego nagrodą jest bańka oleju...choć i w tych zawodach trzeba już coś umieć.../
Któż z nas jest aż Taaaaaaaaaakim wielkim...no choćby jak Tommi...?
Może my jedynie przytaczać słowa tych Wielkich ,Znanych...
Powołując się na opinie rajdowców polskich można powiedzieć ,że evo VI to ''najdziksza'' odmiana, bardzo wymagająca i ...jak ONI mówią to prawdziwy ostatni samuraj.Wszystkie nowsze evo to juz coraz bardziej ugłaskane ...ale też łatwiejsze do prowadzenia , bardziej ''cywilizowane''...z pewnościa z lepszymi hamulcami...
...choć większość fanatyków evo wolałaby 6-tą wersję...
Możemy podyskutować o wyglądzie...ale to też ...jeden woli córkę ,a drugi....
Jak dla mnie wszystkie sa ładne i coś w sobie mają...no może za wyjątkiem tej wersji rajdowej z przed 2-3 lat...-ta co ma spoiler tuż za tylnym słupkiem...
Mówia ,że kiedy projektowano tą odmianę...jedna z pań ,które sprzątały biuro projektowe 'zajechała' szmatą po desce kreślarskiej i w panice przed konsekwencjami domalowała spoiler na ww miejscu...nie pamietając dokładnie jak było w zamyśle konstruktora...
Ci co przyszli następnego dnia rano do biura stwierdzili ,że '' to miał autor na myśli''... i tak zostało... |
|
|
|
 |
|