 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:19 |
Naped 4x4 w Outlander 2.0T |
Autor |
Wiadomość |
Umbert [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2007, 07:57 Naped 4x4 w Outlander 2.0T
|
|
|
Prosze o pomoc ze znalezieniem iformacjo o napedzie 4x4.
Nie moge dopasc informacji w jaki sposob funcjonuje naped 4x4 w Outlander. Czy to jest system podobny do tych w Subaru? Bo taki sam chyba nie jest? |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 12-07-2007, 08:16
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | W nowym Outlanderze nie ma centralnego dyfra. "Zamiast" niego jest sprzęgło(sterowane elektronicznie) na wejściu do tylnego dyfra. Czyli w normalnych warunkach Out będziw 2WD. W momencie wystąpienia różnicy prędkości obrotowych pomiędzy osiami, mądra elektronika dołaczy tył. Rozwiązanie ma jakieś tam plusy czyli auto może być bardziej ekonomiczne i taki system napędu lepiej współpracuje z wszelkimi systemami typu ESP itp itd. Jak dla mnie lipa. Wolę full time 4WD. Nie ma to jak na stałe zazębione koła zębate i dyfry ze szperą. |
Był jeszcze post Jackie'go ale w tej chwili nie umiem znaleźć. Poszukaj dobrze po Forum, pewnie gdzieś jest.
edit:
Chyba źle Ci odpowiedziałem, bo odpowiedź Tomka dotyczy Outlandera II, natomiast Twój to 2.0 T benzyna, tak?
W takim razie o napędzie masz tutaj. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-07-2007, 09:00
|
|
|
Outlander spełnia wymagania stawiane samochodom podróżnym, bezproblemowo poruszając się w terenie lub po utwardzonej nawierzchni, dzięki nowemu systemowi napędu czterech kół All Wheel Control. Połączenie elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy Active Stability Control (zawierającego system kontroli trakcji Traction Control) i sterowanego elektronicznie systemu napędu wszystkich kół, pozwala w trudnych warunkach pogodowych lub na luźnych nawierzchniach na płynne przełączanie pomiędzy trybem „2WD” i „Lock 4WD”. Zawieszenie Outlandera to ta sama konfiguracja, co u poprzednika z kolumnami MacPhersona z przodu i wielowahaczowym układem typu wleczonego z tyłu. System aktywnej kontroli stabilności ASC, standardowo montowany we wszystkich wersjach Outlandera, zapobiega poślizgowi kół spowodowanemu nagłymi ruchami kierownicą lub utratą przyczepności na śliskich nawierzchniach. System wykorzystuje dane przesyłane przez liczne czujniki umieszczone w pojeździe oraz przez jednostkę sterującą pracą układu (ECU), wykrywając każdą różnicę między torem ruchu pojazdu, a działaniem kierowcy. W przypadku wykrycia nadsterowności lub podsterowności, ASC zaaplikuje odpowiednią siłę hamowania i odpowiednią ilość momentu obrotowego do poszczególnych kół oraz wyśle odpowiednie sygnały kontrolne do przekładni CVT i do systemu 4WD poprzez magistralę komunikacyjną CAN (Control Area Network System), aby przywrócić pojazd na właściwy tor jazdy. ASC standardowo zawiera system kontroli trakcji, który działa podobnie jak mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, kontrolując uślizg kół podczas ruszania z miejsca bądź przyspieszania. Do tej pory system ASC był automatycznie wyłączany, gdy kierowca wybierał tryb 4WD LOCK. Wprowadzenie zintegrowanego systemu kontroli oznacza, iż kierowca może korzystać z dobrodziejstw systemu ASC nawet w trybie napędu wszystkich kół. Mimo, że priorytetem było zapewnienie kierowcy maksymalnego bezpieczeństwa we wszystkich warunkach, nie osiągnięto tego kosztem przyjemności z jazdy. ASC działa płynnie i niemal niezauważalnie, pozwalając czerpać z jazdy dużo radości. Pięknem nowoczesnego SUV-a jest jego możliwość jazdy terenowej nieznanym szlakiem (bez jazdy w ciężkim terenie), zdolność pokonywania ośnieżonych wzniesień i nieodzowna pomoc w holowaniu przyczepy. Inną zaletą napędu na cztery koła jest uzyskane dzięki niemu większe bezpieczeństwo aktywne. Co więcej, celem inżynierów MMC było również zapewnienie następnej generacji Outlandera doskonałych właściwości jezdnych. Outlander wykorzystuje kontrolowany elektronicznie system 4WD, który oferuje kierowcy wybór trzech trybów pracy dopasowanych odpowiednio do jego preferencji i warunków podróżowania. Centralny dyferencjał zawiera elektronicznie kontrolowane sprzęgło, które wykorzystuje sterowanie antycypacyjne, aby rozdzielić odpowiednią ilość momentu obrotowego pomiędzy przednią a tylną oś, wykorzystując w tym celu dane z czujnika otwarcia przepustnicy oraz bazując na prędkości pojazdu, warunkach drogowych i działaniach kierowcy:
* W trybie 2WD, moment obrotowy przekazywany jest jedynie na przednie koła, co pozwala na sprawną i oszczędną jazdę.
* W trybie 4WD AUTO, przekazywanie momentu obrotowego jest kontrolowane automatycznie, co zapewnia odpowiednią kierowalność na luźnych nawierzchniach i/lub w niesprzyjających warunkach drogowych.
* W trybie 4WD LOCK, około 1,5-raza więcej momentu obrotowego niż w trybie 4WD AUTO jest przekazywane do tylnych kół, aby zwiększyć właściwości terenowe na nieutwardzonych nawierzchniach oraz w sytuacji, gdy pojazd utknie. Tryb ten zapewnia znakomite właściwości 4WD na wszystkich nawierzchniach i we wszystkich sytuacjach. Przełączanie pomiędzy poszczególnymi trybami pracy jest bardzo łatwe i ogranicza się jedynie do przekręcenia podświetlanego przełącznika, umieszczonego między przednimi fotelami. Elektronicznie kontrolowany system 4WD nowego Outlandera zawiera skrzynię rozdzielczą nowej generacji. W tym przypadku, rozdzielacz momentu obrotowego zlokalizowany jest bliżej tylnego mechanizmu różnicowego, co jest prostszym rozwiązaniem niż umieszczenie go w okolicach centralnego dyferencjału, jak to miało miejsce w poprzedniej generacji Outlandera. Rozdzielacz jest również lżejszy o 7.6 kg i ma bardziej kompaktową budowę. Częścią nowego układu jest mniejszy mechanizm różnicowy oraz zmienione przełożenia biegów, dzięki czemu zużycie paliwa zostaje obniżone. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Bulaj [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2007, 10:47
|
|
|
Witam wszystkich. Pojawiam sie pierwszy raz. Czekam na Outlandera, ma być we wrześniu. Gene napisał/a: | W trybie 4WD AUTO, przekazywanie momentu obrotowego jest kontrolowane automatycznie, co zapewnia odpowiednią kierowalność na luźnych nawierzchniach i/lub w niesprzyjających warunkach drogowych |
Tutaj moje pytania: Czy w tym trybie cały czas część momentu jest przekazywana na tylną oś, czy dopiero kiedy zdecyduje o tym komputer ?. Czy to nie przeszkadza w skrajnych sytuacjach, kiedy instyktownie bronisz się przed np. poślizgiem i nagle dochodzi ci nowy element do kalkulacji: włącza sie tylna oś ? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-07-2007, 11:54
|
|
|
Fajny wyklad - w skrocie jest tak, ze na co dzien masz FWD a naped na tyl jest dolaczany. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Umbert [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2007, 12:46
|
|
|
No ale ja nie kupilem tego w nowej budzie tylko poprzedniego, 2.0 Turbo full wypas za dosc mila cene az strach bylo niekupowac.
Wiec ten moj napewno nie ma takiego napedu jak ten nowy. Moze mac cos z EVO w sobie? |
|
|
|
 |
minimus [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2007, 12:59
|
|
|
Chyba kiedyś zadawałem dokładnie to samo pytanie. Ale nie pamiętam odpowiedzi , więc może mi się wydaje że zadawałem
W każdym razie nadęd jest dość podobny do subaru. Nie jestem pewien czy jest to sprzęgło wiskotyczne czy coś innego, ale też jest to stałe 4x4. W odróżnieniu do obecnego Outlandera.
Forysia masz wolnego ssaka?? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-07-2007, 13:06
|
|
|
Umbert napisał/a: | No ale ja nie kupilem tego w nowej budzie tylko poprzedniego, |
minimus napisał/a: | Chyba kiedyś zadawałem dokładnie to samo pytanie. Ale nie pamiętam odpowiedzi , więc może mi się wydaje że zadawałem |
Zeby nie bylo to sam udzieliles odpowiedzi
http://www.mitsubishi-gra...p?p=94814#94814 |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
minimus [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2007, 13:14
|
|
|
haha, faktycznie
i też właśnie też to znalazłem |
|
|
|
 |
Umbert [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2007, 23:11
|
|
|
Tak Forysia mam niezaturbionego bo czesto sie taplam w blocie/sniegu w okolicach Mikolajek wiec chcialem miec reduktor a zaturbiony nie mial. Teraz jak chwile pojezdzilem Mitsu to chcialbym miec 2.5XT bo mi starszy chce uciekac . |
|
|
|
 |
tommay [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2007, 23:33
|
|
|
Gene napisał/a: | W trybie 4WD AUTO, przekazywanie momentu obrotowego jest kontrolowane automatycznie, co zapewnia odpowiednią kierowalność na luźnych nawierzchniach i/lub w niesprzyjających warunkach drogowych |
w moim odczuciu tryb 4WD AUTO znakomicie sprawdza się podczas deszczu i śliskiej nawierzchni przy ruszaniu z miejsca. Auto szybciej przyśpieszy niż z napędem na 2WD. Jak jest deszcz i ślisko to zawsze przerzucam na 4WD |
|
|
|
 |
Umbert [Usunięty]
|
Wysłany: 13-07-2007, 08:39
|
|
|
Ja do tej pory zylem z luksusem nie martwienia sie takimi sprawami jak sucha/sliska nawierzchnia bo Subaru ma staly 4x4 i wali mnie czy jade w sniegu po oski czy na suchym asfalcie. Ruszam, jade, dojezdzam, staje.
Mam nadzieje ze Outlander 2.0T tez ma cos z napedu od EVO i mnie nie zawiedzie.
Pierwsze wrazenia sa OK. Dzisiaj o 16:30 odbieram fure. Juz wycyganilem od nich ubezpieczenie na pol roku, czapke, kurtke, dywaniki, sruby do felg i pewnie cos jeszcze wycyganie. Czasem warto podjechac Subaru pod salon Mistu i mowic ze sie nie jest zdecydowanym czy wziasc Forestera czy Outlandera .
[ Dodano: 13-07-2007, 08:46 ]
Znalazlem nareszcie opis systemu 4WD dla Mistu ale po...FINSKU! Prezentuja wszystkie systemy 4x4 Mistu. Obrazki mowia za siebie.
Strona 28 i wszystko jasne! Troche to inne niz w Subiem ale bedzie dzialac.
http://www.totuusnelivedo...ikirja_2006.pdf |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3600 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 13-07-2007, 12:37
|
|
|
Umbert napisał/a: | Znalazlem nareszcie opis systemu 4WD dla Mistu ale po...FINSKU! |
ło matko bosko z corleone...Toż to trudniejsze niż japoński....
Umbert napisał/a: | Strona 28 i wszystko jasne! Troche to inne niz w Subiem ale bedzie dzialac. |
Zasada dziania jest ta sama, rozwiązanie symetrii napędu jest domeną Subru ale tak jak pisałem 3 dyfry i VCU, czy STAŁY napęd
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
|
|