Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Amortyzatory tył
Autor Wiadomość
zibii
[Usunięty]

  Wysłany: 18-07-2007, 18:15   [CJ1A 1.3] Amortyzatory tył

Witam wszystkich Mitsumaniaków! Piszę pierwszy raz na forum. Od miesiąca jeżdżę Coltem (2001r.). Ogólnie jestem zadowolony z zakupu, ale mam mały problem z tylnym zawieszeniem, a właściwie z jednym amortyzatorem (tłumienie 40%). Proszę o radę jakie amortyzatory polecacie, jakiej firmy i gdzie można dostać za znośne pieniądze. Na marginesie zagazowałem Colcika (instalacja II generacji). Pali ok. 8l na setkę-myślę, że dobry wynik. Jedyny szkopół, że pali się kontrolka silnika. Czy coś można z tym zrobić czy nie przejmować się tym? Proponują mi założenie emulatora-nie wiem czy to coś zmieni.
 
 
Levyspor
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2007, 18:29   

Gratuluje wyboru auta, ja śmigam modelem o jedną generację starszym i ostatnio także musiałem uporać się z tylnimi amortyzatorami. Wybór padł na gazówki KYB (Kayaba). Ja zapłaciłem za nie 209 zł/szt. ale w internecie widziałem już od 155 zł.

Jeśli chodzi o to tłumienie 40% - to rzeczywiście amorek jest już martwy, ale ważny jest bardzo współczynnik różnicy względnej przylegania !!! O wiele bardziej niebezpieczne jest poruszanie się z tylko jednym amortyzatorem zdecydowanie bardziej zużytym, niż jazda na dwóch jednakowo dobitych amortyzatorach !!!
Jeżeli wiesz jakie jest tłumienie jednego z Twoich amortyzatorów to zapewne byłeś na badaniu, zatem na wydruku oprócz procentowości tłumienia powinna być podana Różnica Względna Przylegania.

Co do kontrolki CHECK ENGINE, to warto się wybrać do warsztatu w którym podłączają pod kompa, wtedy wiesz dlaczego się świeci !!! Nie powinna się świecić podczas jazdy - w zdecydowanej większości przypadków chodzi o SONDĘ LAMBDA i jeśli Check zaczął Ci się palić po zainstalowaniu LPG, to bardzo prawdopodobne, że sonda padła - zmieniła się mieszanka spalin, sonda pewnie jest od nowości w tym aucie ta sama więc miała prawo "paść" (żywotność sondy to około 80 000 km - przynajmniej tych uniwersalnych NTK/NGK)
 
 
zibii
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2007, 19:12   

Dzięki za szybką odpowiedź. Prawda jest taka, że co do spraw technicznych z Colcikiem jestem jeszcze zielony(poprzednio były fiaty). Współczynnik różnicy względnej tylnej osi wynosi u mnie 25%. Mam propozycję na amorki sachsa po 200zł/szt. (na sachsa nie narzekałem). Co do kontrolki CHECK ENGINE to zapaliła mi się po zainstalowaniu gazu. Myślę, że sonda nie padła bo po przejechaniu 30 km na benzynie kontrolka zgasła. Po przejściu na gaz po 100km ponownie się zapaliła. Moj Colcik ma narazie 55tyś. km więc sonda powinna być ok.(chyba, że strasznie nie będzie tolerować gazu :biggrin: , ale oby tak się nie stało, bo codziennie śmigam do pracy 50 km). Prawdę mówiąc aż żal było zagazować Miśka, bo na benzynie jest żwawszy, ma inne życie w sobie, ale nie było wyboru-koszty robią swoje.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2007, 09:14   

Kontrolka Check Engine pali się, bo źle dobrano emulator lambdy. Wybierz się do zakałdu, w którym zakładano gaz i niech dostroją emulator tak, by CE nie palił się.
Co do amortyzatorów, wybierz Kayabę. Są nieco lepsze od Sachsa, a cena praktycznie ta sama.
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 19-07-2007, 10:33   

Nie koniecznie sonda lanbda
U mnie CE sie pali na gazie i wywala blad wtryskow czyli zly emulator wtryskow.
Tyle ze u mnie przy odpalaniu na benzynie CE sie nie pali, zapala sie po przelaczeniu na gaz w momencie w ktorym obroty spadna ponizej 1000.
Sprawdz kod bledu i jedz do gazownikow i niech robia az do skutku.

PS Pokaz fotki colta ;)
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
cimon102
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2007, 15:00   

CE pali sie bo zle dobrany jest emulator (opornosc).Mozna tak jezdzic, ja tak smigalem 6 lat;)
Na benzynie moze tez ci sie przez chwilke zapalic, zanim komputer nie przetestuje wszystkich ukladow i zauwazy ze wtryski pracuja (jazda na bezn) i ze wsio ok.
Dla wlasnej wygody i swietego sumienia piluj gazownikow by dobrze dobrali emulator i nie daj se dmuchac w kasze ze nie mozna bo to japonczyk.wszystko mozna, trzeba tylko chciec.Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.