Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rondo
Autor Wiadomość
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-11-2005, 11:01   

Rondo i skrzyzowanie o ruchu okreznym to dwie rozne rzeczy.
Rondo to taki rodzaj skrzyzowania o ruchu okreznym, na ktorym przed kazdym wlotem ustawiony jest znak oznaczajacy kierunek poruszania sie i nad nim B7 (ustap pierszenstwa).
Gdy tego nie ma to jest zwykle skrzyzowanie z pierszenstwem z prawej, z tym ze jezdzi sie do okola :P

Wjezdzajac na rondo (soro) mozna zajac dowolny pas. Co do zjezdzania to chyba tez mozna z dowolnego, z tym, ze trzeba ustapic pierszenstwa.

Pamietam jak mnie kiedys uczyli na kursie. Ze jak chce na rondzie skrecic w lewo (270*) to wjezdzam ze skrajnie lewego tak abym jak najszybciej dostal sie na srodek, w polowie dorgi jestem w srodku ronda i zaczynam zjezdzac tak abym w momencie opuszczania ronda skrecal w wylot z pasa skrajnie zewnetrznego.

Odnosnie ronda radoslawa, ostatnio gonilem na nim Astre Peri, ktora okazala sie NieHubim. Ciekawe rondo. Duzy ruch, duzo pasow, tramwaje piesi, co chwila ktos zjezdza i wjezdza. Naprawde mozna tam sie wiele nauczyc.
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 22-11-2005, 11:06   

arturro napisał/a:
czyli jak jedziesz po luku w lewa na dwu pasmowce to zajmujesz lewy pas na zakrecie?
rondo imo jest droga, a odnogi skrzyzowaniami w prawo, nie mozna na rondzie skrecic w lewo tylko i wylacznie w prawo.


ad. 1. zawsze :!: :twisted:
ad.2. :?: ale w które prawo :?:

z tego co uczyli na kursie (w zeszłym roku):
1. na rondzie w lewo - pas wewnetrzny
2. jak dojeżdżam do "mojego" zjazdu - na zewnętrzny
i patrzeć trzeba zawsze, bo niektórzy na drodze jeżdżą jak 20 lat temu :shock: i myślą jacy to oni "doświadczeni" kierowcy :?
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 22-11-2005, 11:26   

Kofi napisał/a:
Pamietam jak mnie kiedys uczyli na kursie. Ze jak chce na rondzie skrecic w lewo (270*) to wjezdzam ze skrajnie lewego tak abym jak najszybciej dostal sie na srodek, w polowie dorgi jestem w srodku ronda i zaczynam zjezdzac tak abym w momencie opuszczania ronda skrecal w wylot z pasa skrajnie zewnetrznego.

To teoria :lol: Spróbuj to zrobić w praktyce w godzinach szczytu :lol: :lol:

Pisząc ten wątek miałem na myśli rondo katowickie koło Spodka. Szczególnie teraz przy jego przebudowie panuje wolna amerykanka, choć ruch jakby mniejszy. Znaki poziome, o ile mnie oczy nie mylą to są, ale linie, wydaje mi się, że są przerywane, tak więc można opuszczać rondo zarówno z wewnętrznego pasa jak i ze skrajnego. Kwestia ustąpienia pierszeństwa jadącym po zewnętrznym pasie :?
Nie wiem czy rozwiązaniem nie byłby (jak już zostało to powiedziane wcześniej) zakaz jazdy z zewnętrznego pasa dalej niż w najbliższe prawo. To wymuszałoby ustawienie ruchu na dojeździe do ronda (prawy pas tylko w prawo, lewy - w lewo i na wprost).
A ideałem rondo o dodatkowym zjeździe w prawo zanim wjedzie się na "kółko". Takie rondo jest np. w Oświęcimiu.

No ale ciekawe jak naświetli tę sprawę "stróż prawa" :roll:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
eMBe
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2005, 11:34   

Przyłączę się do dylematów i pytań nt ronda.
W moim mieście też jest kilka rond i zauważyłem, że każdy jeździ inaczej, a mianowicie:
przypadek 1) Rondo z jednym pasem ruchu ze znakiem ustąp pierwszeństwa. Kiedyś mnie uczyli, że wjeżdżając a rondo (ruch okrężny) jestem zobligowany poruszać się ruchem okrężnym do momentu, kiedy nie dam sygnalizacji zamiaru zjechania z ronda - czyli wg mnie, jeśli skręcam w lewo, nie muszę dawać kierunkowskazu w lewo, daję w prawo dopiero przed zjazdem z niego. Tak więc, jeśli jadę "prosto" przez skrzyżowanie z rondem, to też muszę dać kierunkowskaz w prawo. Czy dobrze robię? Widzę, że są różne szkoły.
przypadek 2) Rondo dwupasmowe na jednej z głównej ulic przelotowych, gdzie droga przelotowa skręca w lewo na rondzie, ale nie ma żadnego znaku, że taki jest kierunek pierwszeństwa, jest klasyczne rondo ze znakiem ustąp pierwszeństwa przejazdu. Widzę taką praktykę, że samochody wjeżdżające na rondo z drogi tej niby podporządkowanej czekają na rondzie, przed krzywizną zakrętu, aż pojazdy na niby - głównej skręcą sobie w lewo, moim zdaniem to zła praktyka, bo skoro pierwszy wjechałem, to ja mam pierwszeństo na rondzie i nie muszę nikogo przepuszczać. Niestety przyzwyczajenia robią swoje i jest czasem niebezpiecznie. Co sądzicie o takiej sytuacji?
To by było na razie tyle ;)
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2005, 11:57   

tomusn napisał/a:
arturro napisał/a:
czyli jak jedziesz po luku w lewa na dwu pasmowce to zajmujesz lewy pas na zakrecie?
rondo imo jest droga, a odnogi skrzyzowaniami w prawo, nie mozna na rondzie skrecic w lewo tylko i wylacznie w prawo.


ad. 1. zawsze :!: :twisted:


a dlaczego? na np. autostradzie podobnie sie zachowujesz jak zblizasz sie do luku?
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-11-2005, 17:19   

JCH napisał/a:
Kofi napisał/a:
Pamietam jak mnie kiedys uczyli na kursie. Ze jak chce na rondzie skrecic w lewo (270*) to wjezdzam ze skrajnie lewego tak abym jak najszybciej dostal sie na srodek, w polowie dorgi jestem w srodku ronda i zaczynam zjezdzac tak abym w momencie opuszczania ronda skrecal w wylot z pasa skrajnie zewnetrznego.

To teoria :lol: Spróbuj to zrobić w praktyce w godzinach szczytu :lol: :lol:


Jasne ze teoria. Mozna ja zastosowac w poznych godzinach nocnych jak sie chce przejechac rondo w miare jak najszybciej. Ale w praktyce ronda co ma np 3 pasy niepowinno sie objezdzac do okola zewnetrznym. Oczywiscie mozna, ale przy kazdym wylocie znajdzie sie ktos kto bedzie sie nam montowac przed maske ze srodkowego pasa.
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-11-2005, 12:09   

W Krakowie jakiś czas temu na niektórych rondach wymalowali znaki poziome w taki sposób, że nie wolno zjechać z ronda z wewnętrznego pasa. Linia jest podwójna - zewnętrzna jest cały czas przerywana (z prawego na lewy można zjechać w dowolnym momencie) natomiat wewnętrzna jest przerywana tylko pomiędzy zjazdami ale już przy zjazdach z ronda jest ciągła. Oznacza to, że np. skręcając lewo wjeżdżamy sobie na rondo na lewy pas ale PRZED właściwym zjazdem trzeba wbić się na prawy pas i dopiero z niego można zjechać z ronda.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
kordiank2 
Mitsumaniak
MojTytułJestZaDługi

Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 704
Skąd: Boćki - podlaskie
Wysłany: 24-11-2005, 09:07   

nie jest chyba tak źle z rondami (czyli -jak wspomniał arturro- najlepszymi skrzyżowaniami) w naszym kraju skoro nawet w boćkach jest rondo i to wyjątkowe na skalę europejską - jest to dawny żydowski ryneczek, do którego dochodzi sześć dróg - coś jak gwiazda dawida. faktycznie, chociaż ruch nie jest tu duży, to było tu kilka wypadków. więc zrobiono rondo - takie najazdowe z kostką po wewnętrznej. wypadków teraz nie ma, ale je na wszelki wypadek (nomen omen) unikam tego ronda, albo przepuszczam innych użytkowników, nawet jak mam pierwszeńtwo (czyli jak już wjadę na rondo). a dlatego, że miałem taki przypadek: wjeżdżam i nosem już jestem na rondzie, skręcająć oczywiście w prawo, a tu panienka (niższa jeszcze ode mnie) pakuje się na rondo, ale że bystra była i mnie spostrzegła nawet, to się zreflektowała i... kurde, bierze rondo zgodnie z ruchem wskazówek zegara. na całe szczęście jechałem wtedy galem po zmianie klocków, plus do tego łagodne krawężniki i uratowałem się ucieczką w to zielone kółko po środku.
_________________
taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być

DZIEŁA na SZTUKI
 
 
Efa! 
Mitsumaniak
queen of Off Topic


Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Maj 2005
Posty: 3528
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-11-2005, 17:29   

Na praktyki zapraszam do Bydgoszczy, tutaj największą chyba w Polsce ilość kilometrów dróg miejskich zajmują właśnie ronda :D .
_________________
Oto jak sobie zaśpiewałam do kawałka Leszka Falińskiego z Dżemu:
https://youtu.be/Jl4lvnKijX8
A tu Hymn Mitsumaniaków: http://www.akbi.pl/image/mitsu_hymn.mp3
Mój zespół SUBRA: www.fb.com/subraleo
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 25-11-2005, 12:50   

W ogóle szok z tymi rondami!! W mojej mieścinie tak się zabawili w ich budowanie, że zapomnieli o autobusach komunikacji miejskiej :) Autobusy się nie mogły złamać :) Po czym na jednym obiżyli nieco środek i wydali oficjalne pozwolenie MPK na przejazd autobusów na wprost bez łamania :)
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 25-11-2005, 13:08   

Na Ukrainie są fajne "ronda" czyli placyk wyasfaltowany całkowicie i miejscowi to tną na wprost pomimo napalowanych pasów do jazdy okrężnej , natomiast "obcy" złapani przez policje mają przerąbane .
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
Grześku 
Mitsumaniak
groźny oboźny


Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 2722
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-11-2005, 09:01   

to teraz popatrzcie na to :



_________________
"nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin


strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia
 
 
 
kordiank2 
Mitsumaniak
MojTytułJestZaDługi

Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 704
Skąd: Boćki - podlaskie
Wysłany: 26-11-2005, 18:21   

...z tym, że to jest angielskie rondo, nie mogłeś przed wstawieniem tego ronda zrobić lustrzanego odbicia w pionie, łatwiej by się analizowało :mrgreen:
_________________
taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być

DZIEŁA na SZTUKI
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 28-11-2005, 10:55   

Toć to kurna jak w mikserze . Wpadają i wypadają przypadkowo :)
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 28-11-2005, 12:10   

Jak na karuzeli ;) Ja tylko nie kumam po co ronda na wjeździe na rondo :) Chyba tylko dla zawracajacych coby ronda zawracaniem nie zapychali ;)
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.