Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sonda lambda czteroprzewodowa brak napięcia
Autor Wiadomość
rozewo
[Usunięty]

Wysłany: 01-07-2007, 13:59   Sonda lambda czteroprzewodowa brak napięcia

Mam pytanie jeżeli chodzi o sprawdzanie sondy lambda. Posiadam sondę 4-przewodową z grzałką. Sprawdzając napięcie na odpowiednich złączach wg autodaty i znalezionej w internecie dokumentacji.

link

Na złączach gdzie powinno występować napięcie nie ma nic woltomierz widzi przerwę w obwodzie. W tej chwili obserwuję auto z odłączoną sonda. Na razie nie występuje szarpanie podczas rozgrzewania silnika. Czy uszkodzona sonda lambda może być powodem dość drastycznego szarpania silnika zaraz po nagrzaniu, po pewnym czasie problem ustępował. Reszta czujników silnika wydaje się w porządku. Dodam że sprawdzałem napięcie wszystkich złączy sondy względem masy, oraz złączy między sobą nigdzie nie występowało napięcie.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 01-07-2007, 16:08   

Skoro - jak twierdzisz - twoja lambda nie daje żadnego napięcia na działającym i rozgrzanym silniku to znaczy że zdechła i trzeba ją wymienić. Objawy uboczne to zwykle nadmierne spalanie, czarny nagar na świecach czasem zalewanie silnika.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
rozewo
[Usunięty]

Wysłany: 02-07-2007, 19:06   

Przy czym sprawdzam na odłączonej wtyczce od sondy czy to ma wpływ-przecież sonda to ogniwo sama wytwarza napięcie. Może mierzyć na podłączonej do ECU.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 02-07-2007, 20:25   

Masz się wkłuć w kabelki przy normalnie podpiętej lambdzie po nagrzaniu silnika i na jego chodzie i wtedy mierzyć napięcie na zakresie miernika max kliku Volt.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-07-2007, 11:24   

saphire napisał/a:
Masz się wkłuć w kabelki przy normalnie podpiętej lambdzie


Nie trzeba na podpiętej - tak jak pisze rozewo, sonda to ogniwo - jak bateryjka
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-07-2007, 11:06   

No jasne że sonda to termoogniwo ale chodzi o zasilanie grzałki sondy by grzała sondę w trakcie pomiaru jeśli zimna a silnik nie rozgrzany.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Tomas79
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2007, 14:19   

Sonda musi być wpięta w układ elektryczny - na przewodzie zasilającym grzałkę powininno pojawić sie napiecie (na zimym silniku).
Sondę lepiej badać oscyloskopem ponieważ multimetr moze mieć słabą reakcję i wykazywać błędy w odczycie.
 
 
rozewo
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2007, 19:21   

Faktycznie na podłączonej wtyczce zaczeło coś pokazywać jednak max 0,4 V co świadczy o tym, że sonda do wymiany teraz staję przed wyborem jaką sondę najlepiej kupić. NGK pod model to 570zł. Jednak lepszym rozwiązaniem będzie sonda uniwersalna NTK.
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2007, 23:33   

wkrec go kilka razy na obroty i obserwuj miernik, powinno skoczyc duzo wyzej niz 0,4. Jak skoczy to nie szukaj przyczyny w sondzie tylko gdzie indziej. Nie pali ci najprawdopodonie jeden gar i trzeba znalesc dlaczego. Sprawdź kable, swiece, cisnienie paliwa, kompresje, wtryskiwacze, aparat zaplonowy tez nie zaszkodzi.
 
 
rozewo
[Usunięty]

Wysłany: 05-07-2007, 20:05   

Po odłączeniu sondy auto chodzi idealnie. Przewody WN, świece, kopółka wymienione. Pali co prawda więcej ale nie szarpie po nagrzaniu. Mam jednak problem zakupiłem sondę w JC firmy ceradex (made in taiwan) 210 zł. I co się okazuje masa jest na obudowie (szary przewód) a w oryginalnej masa nie ma połączenia z obudową (masa sygnałowa), nie wspomnę że grzałka jest mniejszej mocy. Tak dobierają zamienniki panowie w JapanCars. Czy mogę ją zamontować. Mam problem bo podłączyłem już wtyczkę. Co robić?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-07-2007, 23:08   

rozewo napisał/a:
zakupiłem sondę w JC firmy ceradex (made in taiwan) 210 zł.


No to pojechałeś po całości :shock:
Za 100zł masz uniwersalną sondę NTK made in Japan na Allegro.
 
 
rozewo
[Usunięty]

Wysłany: 06-07-2007, 12:35   

Wiem ale na allegro są uniwersalne. A ta którą ja zakupiłem wydaje sie sondą pod konkretny model auta, choć nikt tego do końca nie wie-nawet pan w sklepie. Po podłączeniu sondy silnik pracuje dobrze choć na biegu jałowym obroty lekko falują. Zobaczymy co sie będzie działo podczas nagrzewania silnika.
 
 
doprze
[Usunięty]

Wysłany: 23-07-2007, 17:20   

podłączam się pod temat.

z 2 tygodnie temu wymieniłem w warsztacie "pana Kazia" sondę w swoim Galancie 2.0 V6 z 1996 roku. Sonda typu uniwerslanego marki Bosal - 4 przewodowa, o kolorach przewodów CZARNY, SIWY, 2 X BIAŁE.

okazało się będąc u gazownika, że sonda nie podaje żadnego napięcia - nic (diagnoza na podstawie wskazań komputera podłączonego do instalacji gazowej II generacji). Domyślam się, że "pan Kazio" źle podłączył przewody....

jak powinny być podpięte? w aucie mam NIEBIESKI, 2 X CZARNE i BIAŁY.
 
 
Karol208 
Forumowicz
Hose


Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 137
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 23-07-2007, 22:42   

Najlepiej sprawdzic sonde ktory kabelek to masa a ktore grzalka. Grzalka jak to grzalka ma opor. Grzalka sluzy do podgrzewania sondy .Aby sonda działała prawidłowo jej temperatura musi przekraczać 300°C, gdyż dwutlenek cyrkonu dopiero w tej temperaturze osiąga właściwość przewodnictwa jonów tlenu.
Zobacz TU moze cos ci to pomoze
_________________
Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.