Sonda lambda czteroprzewodowa brak napięcia |
Autor |
Wiadomość |
rozewo [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2007, 13:59 Sonda lambda czteroprzewodowa brak napięcia
|
|
|
Mam pytanie jeżeli chodzi o sprawdzanie sondy lambda. Posiadam sondę 4-przewodową z grzałką. Sprawdzając napięcie na odpowiednich złączach wg autodaty i znalezionej w internecie dokumentacji.
link
Na złączach gdzie powinno występować napięcie nie ma nic woltomierz widzi przerwę w obwodzie. W tej chwili obserwuję auto z odłączoną sonda. Na razie nie występuje szarpanie podczas rozgrzewania silnika. Czy uszkodzona sonda lambda może być powodem dość drastycznego szarpania silnika zaraz po nagrzaniu, po pewnym czasie problem ustępował. Reszta czujników silnika wydaje się w porządku. Dodam że sprawdzałem napięcie wszystkich złączy sondy względem masy, oraz złączy między sobą nigdzie nie występowało napięcie. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 01-07-2007, 16:08
|
|
|
Skoro - jak twierdzisz - twoja lambda nie daje żadnego napięcia na działającym i rozgrzanym silniku to znaczy że zdechła i trzeba ją wymienić. Objawy uboczne to zwykle nadmierne spalanie, czarny nagar na świecach czasem zalewanie silnika. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
rozewo [Usunięty]
|
Wysłany: 02-07-2007, 19:06
|
|
|
Przy czym sprawdzam na odłączonej wtyczce od sondy czy to ma wpływ-przecież sonda to ogniwo sama wytwarza napięcie. Może mierzyć na podłączonej do ECU. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 02-07-2007, 20:25
|
|
|
Masz się wkłuć w kabelki przy normalnie podpiętej lambdzie po nagrzaniu silnika i na jego chodzie i wtedy mierzyć napięcie na zakresie miernika max kliku Volt. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-07-2007, 11:24
|
|
|
saphire napisał/a: | Masz się wkłuć w kabelki przy normalnie podpiętej lambdzie |
Nie trzeba na podpiętej - tak jak pisze rozewo, sonda to ogniwo - jak bateryjka |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 04-07-2007, 11:06
|
|
|
No jasne że sonda to termoogniwo ale chodzi o zasilanie grzałki sondy by grzała sondę w trakcie pomiaru jeśli zimna a silnik nie rozgrzany. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Tomas79 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2007, 14:19
|
|
|
Sonda musi być wpięta w układ elektryczny - na przewodzie zasilającym grzałkę powininno pojawić sie napiecie (na zimym silniku).
Sondę lepiej badać oscyloskopem ponieważ multimetr moze mieć słabą reakcję i wykazywać błędy w odczycie. |
|
|
|
 |
rozewo [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2007, 19:21
|
|
|
Faktycznie na podłączonej wtyczce zaczeło coś pokazywać jednak max 0,4 V co świadczy o tym, że sonda do wymiany teraz staję przed wyborem jaką sondę najlepiej kupić. NGK pod model to 570zł. Jednak lepszym rozwiązaniem będzie sonda uniwersalna NTK. |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2007, 23:33
|
|
|
wkrec go kilka razy na obroty i obserwuj miernik, powinno skoczyc duzo wyzej niz 0,4. Jak skoczy to nie szukaj przyczyny w sondzie tylko gdzie indziej. Nie pali ci najprawdopodonie jeden gar i trzeba znalesc dlaczego. Sprawdź kable, swiece, cisnienie paliwa, kompresje, wtryskiwacze, aparat zaplonowy tez nie zaszkodzi. |
|
|
|
 |
rozewo [Usunięty]
|
Wysłany: 05-07-2007, 20:05
|
|
|
Po odłączeniu sondy auto chodzi idealnie. Przewody WN, świece, kopółka wymienione. Pali co prawda więcej ale nie szarpie po nagrzaniu. Mam jednak problem zakupiłem sondę w JC firmy ceradex (made in taiwan) 210 zł. I co się okazuje masa jest na obudowie (szary przewód) a w oryginalnej masa nie ma połączenia z obudową (masa sygnałowa), nie wspomnę że grzałka jest mniejszej mocy. Tak dobierają zamienniki panowie w JapanCars. Czy mogę ją zamontować. Mam problem bo podłączyłem już wtyczkę. Co robić? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 05-07-2007, 23:08
|
|
|
rozewo napisał/a: | zakupiłem sondę w JC firmy ceradex (made in taiwan) 210 zł. |
No to pojechałeś po całości
Za 100zł masz uniwersalną sondę NTK made in Japan na Allegro. |
|
|
|
 |
rozewo [Usunięty]
|
Wysłany: 06-07-2007, 12:35
|
|
|
Wiem ale na allegro są uniwersalne. A ta którą ja zakupiłem wydaje sie sondą pod konkretny model auta, choć nikt tego do końca nie wie-nawet pan w sklepie. Po podłączeniu sondy silnik pracuje dobrze choć na biegu jałowym obroty lekko falują. Zobaczymy co sie będzie działo podczas nagrzewania silnika. |
|
|
|
 |
doprze [Usunięty]
|
Wysłany: 23-07-2007, 17:20
|
|
|
podłączam się pod temat.
z 2 tygodnie temu wymieniłem w warsztacie "pana Kazia" sondę w swoim Galancie 2.0 V6 z 1996 roku. Sonda typu uniwerslanego marki Bosal - 4 przewodowa, o kolorach przewodów CZARNY, SIWY, 2 X BIAŁE.
okazało się będąc u gazownika, że sonda nie podaje żadnego napięcia - nic (diagnoza na podstawie wskazań komputera podłączonego do instalacji gazowej II generacji). Domyślam się, że "pan Kazio" źle podłączył przewody....
jak powinny być podpięte? w aucie mam NIEBIESKI, 2 X CZARNE i BIAŁY. |
|
|
|
 |
Karol208
Forumowicz Hose

Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 137 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 23-07-2007, 22:42
|
|
|
Najlepiej sprawdzic sonde ktory kabelek to masa a ktore grzalka. Grzalka jak to grzalka ma opor. Grzalka sluzy do podgrzewania sondy .Aby sonda działała prawidłowo jej temperatura musi przekraczać 300°C, gdyż dwutlenek cyrkonu dopiero w tej temperaturze osiąga właściwość przewodnictwa jonów tlenu.
Zobacz TU moze cos ci to pomoze |
_________________ Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 |
|
|
|
 |
|