Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wypadek naszych pielgrzymow we Francji
Autor Wiadomość
chrystian87
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2007, 01:50   

szczeslaw napisał/a:
Bo jeżeli nie ma, a jest tabliczka na której jest NAPISANE, że nie wolno wjeżdżać autobusem to sorry - kierowca autobusu nie ma obowiązku znać francuskiego/angielskiego/niemieckiego (bo zakładam że w tych 3 jezykach jest info).


Tak, jest ale obok pisemnego zakazu wjazdu stoi tam znak drogowy informujący o tym zakazie (B-3a) a do zrozumienia takiego znaku nie potrzebna jest znajomość języków obcych....
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2007, 08:10   

znak wyglada tak:

wiec kazdy przecietny kierowca wie o co chodzi,
inna sprawa ze (podobno) sami uczestnicy wycieczki nalegali aby pojechac ta trasa ze wzgledu na widoki i pomink napoleona,
 
 
TRAWOR76 
Mitsumaniak
DESTRUKTOR


Auto: Lancer VIII, Colt CZ30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 380
Skąd: Otwock
Wysłany: 24-07-2007, 08:50   [*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*][*]

[*][*][*][*][*][*]
..to straszna tragedia, szczerze to chyba nie mógł mieć dobrego doświadczenia kierowca w tym wieku ,ale to wszystko się tak zawsze składa zynnik po czynniku ,lepiej żeby to maszyna zawiodła niż człowiek,a zwłaszcza który by miał żyć z taką świadomością...to straszne...
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-07-2007, 09:25   

TRAWOR76 napisał/a:
szczerze to chyba nie mógł mieć dobrego doświadczenia kierowca w tym wieku

wiek jak wiek ... mógł mieć 5 lat prawko i mieć już przejeżdżone nawet ponad 100 tys km
... ale niestety prawko miał jedynie 8 miesięcy :shock:

dla mnie to zdecydowanie za mało na prowadzenie autokarów, autobusów, czy też nawet małych busów z ludźmi
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
wlad
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2007, 17:52   

akbi napisał/a:
dla mnie to zdecydowanie za mało na prowadzenie autokarów, autobusów, czy też nawet małych busów z ludźmi

zobaczylem wczoraj zdjecie tego chlopaka w internecie,poczytalem o presji pod jaka zyje jego rodzina.i mam pytanie -DLACZEGO???
jezeli bandzior zgwalci i zabije swiadomie dziecko,to dopoki nie udowodni mu sie winy,nie ma prawa publikowac jego zdjecia i danych.k...a,dlaczego tak jest?ten chlopak mial zycie przed soba,pewnie to byla jego wina ale na razie nie jest to udowodnione wiec dlaczego media robia sad kapturowy nad nim...zalosne.
codziennie woze do pracy 4 osoby-nie moge im dac gwarancji,ze z mojej winy nie zgina...czy powinienem profilaktycznie isc za kraty?
gdyby w takim wypadku zginal ktos z mojej rodziny i jakis zadny krwi reporter zapukal do mych drzwi,by pokazac moj bol w porze najwiekszej ogladalnosci-zabilbym .zadnego poszanowania prywatnosci-w koncu czym dla mediow rozni sie rozpacz tych rodzin od seksu na zywo frytki?tym,ze rozpacz ogladna tez ksieza-wiec ogladalnosc wieksza...
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 29-07-2007, 12:01   

wlad napisał/a:
ten chlopak mial zycie przed soba,pewnie to byla jego wina ale na razie nie jest to udowodnione wiec dlaczego media robia sad kapturowy nad nim...zalosne.


powiedz to rodzinom ofiar; autokar SAM nie wjechał na tę drogę, prawda? - więc wina kierowcy jest bezsporna (no chyba że na pokładzie autokaru był porywacz).

Prawo powinno zostać zmienione, tak aby szoferami autokarów nie zostawali niedojrzali, nieprzewidujący, nieodpowiedzialni, nieprzeszkoleni kierowcy*

*szkolenie powinno być szersze niż w tej chwili np. symulowanie poślizgów i innych ekstremalnych syt., a nie tylko naukę parkowania H10 między słupkami :angryfire:
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
wlad
[Usunięty]

Wysłany: 29-07-2007, 13:10   

e-gen napisał/a:
więc wina kierowcy jest bezsporna

oczywiscie,jak rowniez przykladowego mordercy-czy chlopak nie zasluzyl na rowne z nim traktowanie przez media?
e-gen napisał/a:
Prawo powinno zostać zmienione, tak aby szoferami autokarów nie zostawali niedojrzali, nieprzewidujący, nieodpowiedzialni, nieprzeszkoleni kierowcy*

czy ktos przekraczajacy 21 lat jest dojrzaly czy tez moze dopiero po ukonczeniu 30 lat?znam kilku niedojrzalych 40-latkow i co z tego?
natomiast oczywiste jest-SZKOLENIE !jezeli kierowca z 20-letni stazem nie mial do czynienia z ekstremalna sytuacja,zachowa sie jak taki sam kierowca z rocznym stazem.
obecnie wielu kierowcow busow robi w ciagu paru lat milion km i co z tego,jesli kreca sie w kolko po tej samej trasie wlasciwie na pamiec.nie sadze by mieli wieksze predyspozycje niz mlody kierowca po kilku dalszych,wymagajacych myslenia trasach.
wszystko to oczywiscie blednie w obliczu tragedii-ale sens mojej wypowiedzi byl taki,ze chyba nie w porzadku jest zbijanie na tym kapitalu-co niestety w/g mnie mialo miejsce w tym wypadku.
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 30-07-2007, 03:33   

media zawsze na tego typu tragediach będą próbowały zbijać kapitał - niestety tak już jest :?

wiek kierowcy przekłada się na wzrost ryzyka popełnienia tragicznego błędu; po pierwsze z powodów czysto biologicznych, mam tu na myśli "przeładowanie" organizmu hormonami, które sprawiają, iż podejmujemy nieuzasadnione ryzyko przesadnie wierząc we własne umiejętności i siły; po drugie zaś, wraz z wiekiem i kilometrami statystyczny kierowca jest w stanie przewidzieć więcej sytuacji - stajemy się po prostu bardziej doświadczeni i mniej podatni na sugestie...
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
minimus
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2007, 21:51   

tu chyba jest wszystko wyjaśnione: http://auto.gazeta.pl/auto/1,48316,4342840.html

zwróćcie uwagę na "ankiete" po lewej stronie :evil:
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 31-07-2007, 09:40   

minimus napisał/a:
zwróćcie uwagę na "ankiete" po lewej stronie
Jak można w takim miejscu i w takim momencie dawać tam ankietę :!: :evil: Co to, o przyczynach wypadku mamy zdecydować w drodze referendum, czy może jest to "lotto" i kto trafi jaka była przyczyna w nagrodę wygra wycieczkę ..... przejazd Drogą Napoleona :evil:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 13-08-2007, 22:44   

W świetle tego co sie stało.... jestem za tym, by prawa jazdy na duże auta nie dawać szczeniakom!!! Sam nie dawno byłem świadkiem brawury małolata za kierownica kilkutonowca, gdzie zmiótłby albo mnie, albo auta z przciwka i tylko zimna krew pozostałych uczestników uratowała sytuację.... w ślad za innymi protestami, jakie toczą się na forum, proponuje kolejny.. do wiadomości odpowiedzialnych za wydawanie uprawnień... MSWiA? MT? tak być nie może... doświadczenie powinni zdobywac na hulajnogach!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 13-08-2007, 23:43   

ale moominku wystarczy popatrzec co sie dzieje, kazdy "normalny" kierowca autobusu lub ciezarowki jezdzi po drogach UK lub Irlandi, porostu nie ma komu jezdzic, stad tylu mlodych kierowcow.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 14-08-2007, 00:18   

moze ja tez cos powiem , bo ze tak to nazwe jestem w temacie .

co do kierowcow autobusow to czlowiek ktory chce sie szkolic musi miec ukonczone 23 lata . tak wiec nie ma to , ze prawko na autobus dostaje ten kto chce .

co do TIR'ow czyli tych najwiekszych .
zeby dostac prawko C+E najpierw trzeba zdac na C a co za tym idzie przed trzeba zdobyc B ( czyli takie jakie wiekszosc z nas posiada ) . gdy chcemy zdac na C+E nie wymagaja od nas ukonczonego jakiegos tam wieku. wiec teoretycznie rzecz biorac najmlodszy kursant moze miec ok 19 lat.

co do tego, ze kazdy " normlany " kierowca juz dawno jezdzi po drogach UK lub Irlandii to moge powiedziec, ze w Polsce jezdzac na Tirach ( Scania z 97 r ) moj brat zarabial uwaga 1800 zl (gdzie jezdzil czesc po polsce, czesc po zagranicy) - jak dla mnie smiechu warte, natomiast zmieniajac firme zmienil i zarobki. w tej chwili jezdzi na praktycznie nowym Actrosie ( foto z avantarku, jest to koncowka 2005 r) w Dunskiej firmie i jego zarobki takze poszlo ostro w gore ( ponad 5 krotnie wieksza pensja niz w PL ) . a jezdzi po Danii, Francji, czsami zajedzie do Niemiec. i nie ma co porownywac warunkow pracy na TIR'rze w PL a gdzies za granica, bo pracujac po za PL poprostu wlacza sobie tempomat i jedzie, a w Polsce nie ma takiej mozliwosci .

od siebie jeszcze dodam ,ze nie wszystkie wypadki sa przez kierowcow TIR'ow. dla przykladu powiem ze ok miesiaca temu brat jadac 90 km/h ( czyli max jakie moze jechac ,bo w samochodzie jest tzw "kaganiec" ktory uniemozliwia mu rozpedzenie sie wiecej" ) pekla mu przednia opona. wszystko dzialo sie na francuskiej autostradzie.nie mogl nic zrobic, sciagnelo go na barierke po ktorej przesnal 90 metrow .

dodam jeszcze, ze brat ma 21 lat, i ze miesieczne przebiegi to ok 15 tys km ( raz wiecej, raz gdzies w tych okolicach )

wg mnie spora czesc taboru w polsce jest juz mocno wyeksplatowana i juz dawno nie powinna jezdzic, to tez przez to powoduje sie wypadki .









 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 14-08-2007, 08:02   

Rafal_Szczecin napisał/a:
ze nie wszystkie wypadki sa przez kierowcow TIR'ow


zgadzam się ale:

Rafal_Szczecin napisał/a:
dodam jeszcze, ze brat ma 21 lat, i ze miesieczne przebiegi to ok 15 tys km


i w ten sposób zdobywa doświadczenie... dodam coś ze swojego podwórka... często słyszałem, że ktoś nie unikał woja, bo tu zrobi prawko kat. C (+E).. i zgadza się robią. Potem w jednostkach powożą sprzętem, który ma problemy rozpędzić się do 50km/h i w ten sposób nabywają doświadczenia. Po wyjściu siadają do demonów szos.. oczywiście to co pisze nie dotyczy wszystkich, inni mają więcej szczęścia.
Co do prawdziwych kierowców TIRów, to mam o nich jak najlepsze zdanie, bo pokierować takim kolosem trzeba mieć trochę km za sobą, chociaż pokusiłem się kiedyś poprowadzić 10T auto na terenie zamkniętym... bez uprawnień. Nie było to może jakiś demon, bo raptem STAR944 z kupą żelaztwa na grzbiecie i przyczepką jednoosiową ale jakiś posmak tego miałem. Poza tym, że siedziało się wysoko, przyspieszenie jakoś nie powalało to wrażenie prawie jakbym jechał osobówką. Biegi, pedały, wszystko tak samo lekko chodzi, no kierownica może trochę większa... człowiek się zapomina... a wiadomo, ta waga rządzi się nieco innymi prawami...
no ale cóż, świata nie zmienisz, to on zmienia nas...
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 14-08-2007, 12:03   

to ja od siebie dodam ,ze takze jezdzilem TIR'em, co prawda rowniez na terenie zamknietym ale jednak . i mam porownanie jaka jest roznica pomiedzy jazda samochodem osobowym,dostawczym, ciezarowka ( bo ciezarowka tez mykalem ) i tym najwiekszym czyli TIR'em .

i to prawda co mowi Moominek by kierowac takim kolosem trzeba miec troche km za soba, bo inaczej latwo o tragedie ,przytocze tu moze swoj przypadek, gdy jezdzilem wkolo placu, oraz obok stacji paliw ( specjalne stacje tylko i wylacznie dla TIR'ow, w ogole gdy bylem w danii, bylem w takim miasteczku TIR'ow, gdzie sie nie spojrzy tam stoi kolos, firma na firmie, ktora specjalizuje sie w transporcie ) .tak wiec jezdzilem sobie troche do przodu i w boki, i skrecajac auto trzeba naprawde je wyciagac, mnie sam brat ochrzanil tekstem " wyciagnij go bardziej bo zachaczymy o szyld :D "
tak wiec praca kierowcy TIR'a tez nie jest taka latwa, i nie jest to tak, ze ich bronie, ja poprostu rozumiem i wiem jak wygladaja ich warunki pracy .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.