Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
tarcze hamulcowe ...
Autor Wiadomość
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3600
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-11-2005, 00:56   

Wygląd absolutnie normalny, no może poza tym, że obstawiłbym nirównomiernie działające zaciski. Coś mi się góra tarczy mniej podoba.
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
Piotruś Pan
[Usunięty]

Wysłany: 01-11-2005, 07:37   

Hubeeert napisał/a:
Tarcza wygląda najzupełniej normalnie tak jak każda - powierzchnia nigdy nie jest idealnie płaska przy użytkowaniu samochodu tzn hamowaniu. Jeżeli te bruzdy zrobią się głebsze niż 1mm mozna by przetoczyć ale IMO nie ma to sensu bez wymiany klocków a i tak zaraz bedą wyglądać podobnie. Zreszta to pewnie nie wina klocka tylko syfu który w ten czy inny sposób dostaje sie pomiedzy klocek a tarcze...

Nie zabardzo bym się z tym zgodził, tymbardziej że zrobione jest bardzo mało kilometrów, przy normalnej eksploatacji kołnierz na obrębiu tarczy robi się dopiero po kilkunastu tysiącach. Zrobiłem kilkaset tysięcy kilometrów różnymi samochodami i jeżeli przetaczałem tarcze lub bębny hamulcowe to tylko z powodu tego że środek tarczy lub bębna jest bardziej "wybrany" od obrzeża w/w elementów,a trzeba brać pod uwagę że kiedyś okładziny hamulcowe mocowane były na nity i niejednokrotnie zdażało się zjechać je aż do nitów bo niebyło ostrzeżenia w postaci świecącej kontrolki i nawet wtedy nie było takich "wżerów" jak widzę na tym zdjęciu. I nie mówcie o jakimś błocie czu kamyczkach lub kurzu bo to już absurd. Jednym słowem w mojej ocenie coś złego się dzieje z tymi klockami lub tarczami
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 01-11-2005, 14:11   

no dobra "cos zlego dzieje sie z tymi klockami lub tarczami"

tylko powiedzccie mi co i jak to "naprawic"

oddanie na gwarancje raczej nie wchodzi w gre poniewaz wtedy nie mielibysmy czym hamowac.
a NOWE tarcze (bo uwazam je jeszcze za nowe, sa w samochodzie troche ponad miesiac i maja "wychamowane" ok 1550 km) przetaczac no to sorry chyba cos tutaj jest nie tak.

bo tak jak pisalem hamuja ok.
tylko problem pojawil sie wczoraj z predkosci 165 (teraz zobaczylem ze zimowki maja indeks predkosci do 160 :lol: )
ale to moze wina "wyzabkowanych" opon

tylko te rowki ... ;/
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 01-11-2005, 15:56   

Klocki są zrobione z niejednorodnej masy , która to ma miejsca twardsze i bardziej miękkie i taki stan rzeczy odwzorowuje się dokładnie na tarczy i niczemu to nie szkodzi ( no jedynie nowemu kompletowi klocków ) Sprawdzić bicie na tarczy czujnikiem zegarowym czy też czymś innym aby tylko zmieżył bicie max to chyba z 6 setek .
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
Piotruś Pan
[Usunięty]

Wysłany: 01-11-2005, 16:10   

luk_szc napisał/a:
Klocki są zrobione z niejednorodnej masy , która to ma miejsca twardsze i bardziej miękkie i taki stan rzeczy odwzorowuje się dokładnie na tarczy i niczemu to nie szkodzi (


Na dzień dzisiejszy zbyt wiele nie zrobisz. Proponował bym ,to tylko moja sugestia, jeżdzić i czekać aż zeszlifuje się ta pierwsza warstwa tj. kilka setek mm. i potem delikatnie przetoczyć tarcze. Z doświadczenia wiem, że drgania przy hamowaniu jeżeli nie są z winy opon ( bardzo często właśnie to jest przyczyną) to napewno jest to wina tarcz
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 01-11-2005, 18:01   

no dobra wielkie dzieki za podpowiedzi. dostosujemy sie i bedziemy nadal jezdzic ;) zobaczymy jak to bedzie gdy wymienimy felgi i opony czy nadal bedzie bicie przy probie hamowania z wiekszej predkosci (bedziemy probowac z predkosci ok 170 km/h) i jezeli wszystko bedzie ok to znaczy ze opon sa wyzabkowane.

jeszcze co do opon to jadac dzis na cmentarz zobaczylismy ze mamy flaka w tylniej oponie -opona jest cala nie widac przebicia ani nic, jeszcze ja napompujemy i damy pod wode zobaczymy jak wszystko bedzei oki to znaczy ze w nocy jakiemus skur#####wi sie nudzilo i spuscil powietrze tak wiec przed blokiem zmiana oponki i w droge na cmentarz .
pozdrowka i dzieki wszystkim za pomoc :!:
 
 
patmate
[Usunięty]

Wysłany: 25-07-2007, 15:38   

Mio niewielkiego przebiegu tarcze mogą już być krzywe. Podobno wystarczy jeden przejazd przez kałużę przy rozgrzanych tarczach. Zmieniałem tarcze+klocki 2 lata temu (na brembo) i przypadłość wróciła dosyć szybko. Parę dni temu znowu wymieniłem komplet na przodzie, zobaczymy jak długo wytrzymają (Lucas - RTF?). Faktem jest że lubię czasem szybko, co skutkuje hamowaniem z 200km/h. aha oczywiście przy wymianie warto sprawdzić/przesmarować prowadnice zacisków.

[ Dodano: 25-07-2007, 15:43 ]
A opony to najprościej pogłaskać - pooglądać, ząbki wyczujesz.
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 25-07-2007, 18:37   

Tarcze ATE montowane np w BMW są dosyć miękkie
i szybko się zużywają na rzecz duzej skuteczności
hamowania przy umiarkowanej cenie...


PS Drgania podczas hamowania (o ile występują) nie muszą
być z winy tarcz, równie dobrze winę mogą ponosic wyrobione
gumy w zawieszeniu, wyząbkowane opony, oraz źle wyważone koła.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.