Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak za duzo paliwa to sie wylewa na ulice?
Autor Wiadomość
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 30-07-2007, 03:48   

slawek st,
popełniasz błąd w interpretacji instrukcji, ponieważ producent nie tyle mówi jaka jest fizyczna pojemność profilu zwanego zbiornikiem paliwa, ile stwierdza że do danego auta można wlać dajmy na to 60 litrów - a to nie to samo :idea:
Racjonalnie będziesz postępował wlewając te ponadnormatywne 5 L do kanistra :!:
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2007, 07:20   

slawek st, obraziłeś mnie tym co napisałeś.

kończę wypowiedź w tym temacie, bo widzę, że są osoby które nie są w stanie pojąć niektórych rzeczy.

pozdrawiam ;)

ps
nie ma to jak Twoja wiedza praktyczna zdobyta podczas wielu lat pracy przy samochodach :)
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 30-07-2007, 07:24   

slawek st napisał/a:


Głupstwa wypisujesz kolego. Żadna samochodowa pompa paliwowa nie opróżni zbiornika z 60 l paliwa bez wyrównania ciśnienia to po pierwsze a po drugie w takim przypadku zbiornik by został zgnieciony przez ciśnienie atmosferyczna ( kłania się fizyka ze szkoły podstawowej). Zbiorniki na paliwo to nie butle na gaz, mylisz kolego pojęcia. Zawsze istnieje system wyrównania ciśnienia w zbiornikach samochodów na paliwa ciekłe.


O ile dobrze kojarze to konstrukcja korka jest taka że pozwala on na wyrónanie ciśnienia w zbiorniku w miarę ubywania paliwa. Do tego służy właśnie dodatkowy przewód odpowietrzajacy który prowadzi pod korek. Przy bardzo szybkim tankowaniu zdarza sie nam zę pistolet odbije - jets to własnie utworzenie się poduszki powietrza w zbiorniku bo tym przewodem powietrze nie zdążyło ujść tak szybko (stosunek rury zalewowej do odpowietrzającej jest kilkakrotnie większy). A dodatkowo wydostajace sie nim opary paliwa podczas tankowania sa zasysane przez nowoczesne pistolety tankujące i odprowadzane do zbiorników na stacji paliw. Jest to własnie wymagane prze normy unijne dla nowych zbiorników magazynowych na paliwo.
Co do wylewania sie paliwa to wyobrazasz sobie co by sie stalo gdyby paliwo wylało sie na bardzo gorący asfalt?? Samozapłon oparów benzyny jest juz chyba koło 50 stopni.

slawek st napisał/a:
śmiem twierdzić że jesteś fantastą bez krzty wiedzy.Pozdro.


Forum jest po to aby wymieniać się doświadczeniami i wnioskami. Kazdy moze sie pomylić lub czegos niewiedzieć. Ale troszeczke szacunku dla innych powinieneś mieć.
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 30-07-2007, 10:12   

Cytat:
Odnośnie odpowietrzenia baku to zgadzam sie z arturro. Nie ma takiej możliwości by paliwo wyciekało ze zbiornika! To niedopuszczalne! Zgodnie z normami unijnymi i nie tylko zbiornik jest odpowietrzany przez użytkownika, który odkręca korek, a sygnalizowane jest tzw "psssyt". To wszystko, nie ma nad czym dalej debatować. Jeśli tego "psssyt" nie słychać, to coś jest nie tak jak powinno i koniecznie trzeba sprawdzić szczelność układu paliwowego!!!
_________________

Poczytajcie panowie instrukcje, zobaczcie chociaż jeden zbiornik wyjęty z auta. Przy założeniu ze kol. bartek ma rację w łeb biora prawa fizyki. Żadna pompa paliwowa w aucie nie pokona podciśnienia które powstanie w szczelnym zbiorniku po zużyciu 60 litrów paliwa. Każdy zbiornik ma układ wyrównania ciśnienia , ze względów ekologicznych w autach zasilanych benzyną sa specjalne filtry, w dislach nie . Proszę poczytać manule aut gdzie jest czarno na białym opisane wyrównywanie ciśnienia, konieczność tego oraz opisy układów instalowanych w autach.To dla tych którym słowo pisane przysłania wszystko.Ja osobiście wolę sposoby doświadczalne, widziałerm takie układy ,widziałem zbiorniki wymontowane z aut.Jak komuś mało to mogę zamieścić kilka fragmentów instrukcji nowych aut.Pozdrawiam.
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 30-07-2007, 10:40   

Koledzy proszę czytać, wyraźnie podkresśam że moje wypowiedzi dotyczą dizli, przy dystrybutorach oleju nap. nie ma odsysania bo jest to zbędne , podobnie w zbiornikach nie ma filtrów przy odpowietrzaniu.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-07-2007, 11:15   

slawek st, nie wiem skoro czerpiesz swoją wiedzę, ale opierając sięna Twoich słowach to czytasz chyba zbyt wiele ...książek fantastycznych.

Z Twoich wypowiedzi wywnioskowałem między innymi to:

1 - Jeśli do zbiornika o pojemności 60l wlewasz ropę bardzo powoli (np tankujesz przez 30min) to możesz wlać jej o 5l więcej :? ... - Zbiornik ma określoną pojemność, na którą nie ma wpływu prędkość jego wypełniania :!:

2 - Podajesz, że producenci zaniżają pojemność zbiornika ... otóż NIE. Pojemność 60l to pojemność zbiornika paliwa, ale nie zbiornika paliwa+wężyki w które wlewasz paliwo.

3 - Jeśli wlewasz szybko paliwo do zbiornika, to w górnych komorach tego zbiornika zawsze gdzieś pozostanie powietrze, stąd jeśli wlewasz paliwo powoli powietrze ma większe szanse na ujście. Niemniej jednak to nie świadczy że "rozciąga" Ci się zbiornik, a że wypełniasz go całkowicie paliwem.

4 - Najważniejsze - Na przyszłość, jeśli masz inne zdanie to nie obrażaj kolegów, bo nie świadczy to najlepiej o Tobie.



Nie wiem jak w Carismie, ale miałem kiedyś Forda s silnikiem diesla i miał odpowietrznik ... jakiś 5cm w głąb wlewu ... trzeba było włożyć palec i nacisnąć ... i poziom ropy szybko spadał.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2007, 11:34   

slawek st napisał/a:
Koledzy proszę czytać, wyraźnie podkresśam że moje wypowiedzi dotyczą dizli


ja mam diesla i u mnie nigdy i nigdzie nie wyciekalo paliwo, nawet jak go wlalem pod sam korek.

slawek st napisał/a:
przy dystrybutorach oleju nap. nie ma odsysania bo jest to zbędne


a dlaczego zbedne? czyzby opary oleju byly mniej trujace od benzyny? u mnie bardzo czesto wytwarza sie podcisnienie w baku.

[ Dodano: 30-07-2007, 11:40 ]
slawek st napisał/a:
Cytat:
Odnośnie odpowietrzenia baku to zgadzam sie z arturro. Nie ma takiej możliwości by paliwo wyciekało ze zbiornika! To niedopuszczalne! Zgodnie z normami unijnymi i nie tylko zbiornik jest odpowietrzany przez użytkownika, który odkręca korek, a sygnalizowane jest tzw "psssyt". To wszystko, nie ma nad czym dalej debatować. Jeśli tego "psssyt" nie słychać, to coś jest nie tak jak powinno i koniecznie trzeba sprawdzić szczelność układu paliwowego!!!
_________________

Poczytajcie panowie instrukcje, zobaczcie chociaż jeden zbiornik wyjęty z auta. Przy założeniu ze kol. bartek ma rację w łeb biora prawa fizyki. Żadna pompa paliwowa w aucie nie pokona podciśnienia które powstanie w szczelnym zbiorniku po zużyciu 60 litrów paliwa. Każdy zbiornik ma układ wyrównania ciśnienia , ze względów ekologicznych w autach zasilanych benzyną sa specjalne filtry, w dislach nie . Proszę poczytać manule aut gdzie jest czarno na białym opisane wyrównywanie ciśnienia, konieczność tego oraz opisy układów instalowanych w autach.To dla tych którym słowo pisane przysłania wszystko.Ja osobiście wolę sposoby doświadczalne, widziałerm takie układy ,widziałem zbiorniki wymontowane z aut.Jak komuś mało to mogę zamieścić kilka fragmentów instrukcji nowych aut.Pozdrawiam.


pokaz mi instrukcje ktora mowi ze nadmiar paliwa wylewa sie na ulice, bo prawa fizyki i reakcje zachodzace w baku malo mnie interesuja.
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 30-07-2007, 11:58   

Panowie obrażalscy, czy jestescie pewni tego co piszecie?. Sami wydajecie opinie o sobie. Właśnie normy unijne mówią o odsysaniu oparów benzyny w dystrybutorach, benzyny bo jak narazie takiego wymogu co do oleju na. nie ma. Fizyka- olej nie paruje tak jak etylina.Co do tego że w każdym aucie jest układ wyrównania ciśnieninia ( odprowadzania oparów benzyny czy tez oleju na zewnątrz)to chyba nie muszę dalej udowadniać( w benzynowcach w tym układzie są nawet specjalne filtry). Nikogo nie chcę obrażać ale wielokrotnie tzw. autorytety się mylą. Drążyłem kiedyś temat o obecności pompki paliwa w zbiorniku ( w dizlach) i jedyną odpowiedzia było powoływanie się na instrukcję która w tym miejscu jest błędna. Nikt nie pofatygował się aby to sprawdzić odkręcając małą pokrywkę w zbiorniku(pod siedzeniami tylnymi) Ja to sprawdziłem znalazłem też odpowiednie opisy w manualach. Może to mało istotne ale chyba dobitnie świadczy o merytorycznej wiedzy piszących w tamtym temacie.A co do tzw upuszczania powietrza czy też napełniania zbiornika Carismy do 65 litrów to też wyraźnie jest w manualach. Producent tak konstruuje zbiorniki aby zawsze pozostawała poduszka powietrzna zabezpieczająca zbiornik przed rozsadzeniem,żadne powolne nalewanie paliwa tej poduszki nie zlikwiduje.A przy awaryjnej sytuacji ze wzgledów bezpiczeństwa jest zawór upustowy który zabezpiecza zbiornik przed rozsadzeniem bo wylanie się na jezdnię litra czy tez nawet kilku paliwa jest zawsze bardziej ekologiczne niż rozsadzenie zbiornika z kilkudziesięcio litrową zawartością. Takie jest moje zdanie .Pozdrawiam.
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 30-07-2007, 12:11   

Coś dziwnego , giną posty z forum. Uważam że to nie jest w porządku. No chyba ze niektórzy na tym forum są "autorytetam" i każdy post lekko wątpiacy w te autorytety musi byść usunięty, chyba pisowa demokracja zeszła pod strzechy.bartek-nkm wypisuje bzdury i nikt tego nie może sprostować.
Cytat:
Odnośnie odpowietrzenia baku to zgadzam sie z arturro. Nie ma takiej możliwości by paliwo wyciekało ze zbiornika! To niedopuszczalne! Zgodnie z normami unijnymi i nie tylko zbiornik jest odpowietrzany przez użytkownika, który odkręca korek, a sygnalizowane jest tzw "psssyt". To wszystko, nie ma nad czym dalej debatować. Jeśli tego "psssyt" nie słychać, to coś jest nie tak jak powinno i koniecznie trzeba sprawdzić szczelność układu paliwowego!!!
_________________

Poczytajcie panowie instrukcje, zobaczcie chociaż jeden zbiornik wyjęty z auta. Przy założeniu ze kol. bartek ma rację w łeb biora prawa fizyki. Żadna pompa paliwowa w aucie nie pokona podciśnienia które powstanie w szczelnym zbiorniku po zużyciu 60 litrów paliwa. Każdy zbiornik ma układ wyrównania ciśnienia , ze względów ekologicznych w autach zasilanych benzyną sa specjalne filtry, w dislach nie .Dlaczego niektórzy moga pisać bzdury powołując się na przepisy unijne a innym się kasuje posty. Proszę poczytać manule aut gdzie jest czarno na białym opisane wyrównywanie ciśnienia, konieczność tego oraz opisy układów instalowanych w autach.To dla tych którym słowo pisane przysłania wszystko.Ja osobiście wolę sposoby doświadczalne, widziałerm takie układy ,widziałem zbiorniki wymontowane z aut.Jak komuś mało to mogę zamieścić kilka fragmentów instrukcji nowych aut.Pozdrawiam. Ps. Jezeli ten post jest likwidowany to dlaczego pozostaje ten
Cytat:
Zgodnie z normami unijnymi i nie tylko zbiornik jest odpowietrzany przez użytkownika, który odkręca korek, a sygnalizowane jest tzw "psssyt". To wszystko, nie ma nad czym dalej debatować. Jeśli tego "psssyt" nie słychać, to coś jest nie tak jak powinno i koniecznie trzeba sprawdzić szczelność układu paliwowego!!!
Który mija się delikatnie mówiąc z prawdą. Wiem ze zostały niektóre p[osty przeniesione , udało mi sie je odszukać. Kultura wymaga aby przy przenoszeniu postów podać chociaz dokad je przeniesiono. To nie jest forum tylko dla moderatorów i ich znajomych chba ze się mylę ?
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2007, 12:23   

slawek st napisał/a:
Wiem ze zostały niektóre p[osty przeniesione , udało mi sie je odszukać. Kultura wymaga aby przy przenoszeniu postów podać chociaz dokad je przeniesiono.


a chcesz kulturalne ostrzezenie za pisanie OTprzenioslem posty bo w tamtym temacie rafal sie chwalil swoja carisma a ty zaczales sie chwalic swoja wiedza, nie musze nikogo informowac ze cos gdzies przenioslem, po to tu jestem.

?
slawek st napisał/a:
No chyba ze niektórzy na tym forum są "autorytetam" i każdy post lekko wątpiacy w te autorytety musi byść usunięty, chyba pisowa demokracja zeszła pod strzechy.bartek-nkm wypisuje bzdury i nikt tego nie może sprostować.


hehe chyba to do mnie :D nie martw sie mojego autorytety (jesli taki mam) nie nadszarpnales :)
i prosze wrocic do tematu w TYM temacie, koniec prywaty
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 30-07-2007, 12:24   

bartek-nkm napisał.
Cytat:
Zgodnie z normami unijnymi i nie tylko zbiornik jest odpowietrzany przez użytkownika, który odkręca korek, a sygnalizowane jest tzw "psssyt". To wszystko, nie ma nad czym dalej debatować. Jeśli tego "psssyt" nie słychać, to coś jest nie tak jak powinno i koniecznie trzeba sprawdzić szczelność układu paliwowego!!!
_________________

Totalna bzdura drogi kolego, bez obrazy, post dotyczy wypowiedzi z tego tematu wiec usuwanie czy przenoszenie świadczy o tym co pisałem wczesniej.
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2007, 20:04   

To co napisałem wiem doskonale. Nie jest to wiedza super ścisła, ale wiedz, że Ty mylisz się bardziej. To, że nie ma mojego postu nie jest moją zasługą, bo nie mam takich uprawnień by cokolwiek tu przenosić czy kasować więc proszę na mnie drogi kolego nie naskakiwać a to co o mnie myślisz zachowaj dla siebie tak jak swoją opinię na Twój temat zachowałem. Czytając niektóre posty Artura otwiera mi sie nóż w kieszeni, ale nigdy mnie osobiście nie uraziły i do Artura nigdy nic nie miałem. Każdy ma prawo wyrażać swoją opinię. Gwoli ścisłości podtrzymuję swoją teorię oraz reguluje nieścisłości powstałe w wyniku niedostatecznej wiedzy w temacie. Zbiornik paliwa posiada zawór odpowietrzający który "wyrównuje" ciśnienie, ale wydobycie się przez niego paliwa jest niemożliwe nie licząc sytuacji ekstremalnych typu wypadek. Normy unijne to np normy związane z ochrona środowiska. Owszem istnieje możliwość "legalnego" wypływu paliwa ze zbiornika, ale tylko w samochodach gaźnikowych, które tych norm unijnych nie musiały spełniać. Takie paliwo wypływało zazwyczaj przez gaźnik i specjalną rurką spływało w okolicy bloku silnika. Jeśli bardzo chcesz mogę Ci to udokumentować przypisami z książkę tematycznych oraz zdjęciami własnoręcznie wykonanymi. Jak działa zawór przelewowy widać świetnie na starych fordach w okolicy wlewu. Nadmiar wypływa przy tankowaniu.
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 30-07-2007, 21:03   

Bez obrazy , nie chciałem Cię obrazać ale podtrzymuję że
Cytat:
zbiornik jest odpowietrzany przez użytkownika, który odkręca korek, a sygnalizowane jest tzw "psssyt". To wszystko, nie ma nad czym dalej debatować. Jeśli tego "psssyt" nie słychać, to coś jest nie tak jak powinno i koniecznie trzeba sprawdzić szczelność układu paliwowego!!!
ta wypowiedź jest totalnie bzdurna. We wszystkich autach są układy wyrównujące ciśnienie w zbiornikach paliwa, dlaczego już uzasadniałem, czy nadal się upierasz że
Cytat:
zbiornik jest odpowietrzany przez użytkownika,
a nie prze te układy???? I napisz wktórym miejscu Cię obraziłem, zresztą jezeli tak to przepraszam co nie zmienia faktu że cytowana wypowiedź jest taka jak napisałem
 
 
ryso 
Mitsumaniak
ryso

Auto: Carisma 1,6 16v automat HB
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 157
Skąd: poznan
Wysłany: 30-07-2007, 21:53   

Sławku st, wedle twojego rozumowania,to tak sobie myślę, że na południu Europy i w gorących stanach USA, a także w Afryce, to paliwo płynie ulicami niczym rzeka. :D
_________________
Carisma 1,6 GLX automat 95r,HB.
 
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 30-07-2007, 22:47   

panowie luzik... mam zatem pytanie... faktycznie jest taka cienka rurka, która faktycznie może być odpowietrzającą lub napowietrzającą w miarę zużywania paliwa... jak zatem wyjaśnić to psssssst przy odkręcaniu korka wlewu przed tankowaniem?
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.