Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CB4A 1.6] rozrząd - pasek niestety pękł :)
Autor Wiadomość
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 23-07-2007, 15:37   

Krzyzak, a moze aramid..? koncze polemike - pozdrawiam wylewnie. :badgrin: :badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-07-2007, 23:24   

A ten ciągle swoje Gates i Gates jakieś prowizje masz za to? Zgadza się kevlar to Aramid. Co do pasków Gates i BOSCH to: "badziewie" wystarczyło mi założenie do alternatora, kwiczały jak zarzynane prosiaki codziennie kilka sekund, aż wstyd było. Jeżeli ktoś naprawia/wymienia pompę wody powinien wymienić pasek na nowy, tak zaleca Mitsubishi.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 25-07-2007, 21:41   

Jak to jest?? kupujesz pasek, producent daje na niego gwarancje?!? I tu moje pytanie na ile wlasnie?? rok, dwa lata 60 tys km przebiegu?? Czy gwarancja to pismo palcem na wodzie pisane i kupujac w sklepie mamy satyswakcje ze ja mamy!!! I co np gdy pasek peknie po 58 tys. Kto za to ponosi odpowiedzialnosc??
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 25-07-2007, 22:19   

wichura1 napisał/a:
A ten ciągle swoje Gates i Gates jakieś prowizje masz za to?

gates to największy badziew dostepny na naszym rynku. Załatwił mi poprzedni samochód.

Paru znajomych mechaników chwali paski ContiTecha (czy jakoś tak). Macie jakies doświadczenia z tą marką???
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-07-2007, 22:20   

zwolin napisał/a:
Paru znajomych mechaników chwali paski ContiTecha (czy jakoś tak). Macie jakies doświadczenia z tą marką???

U Sambremana po przebiegu 60 tkm pasek Conti (jako balans) kruszyl sie w rekach przy skrecaniu na boki...
Mitsuboshi po tym samym przebiegu (glowny) wygladal jak nowy.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-07-2007, 08:59   

Generalnie trzeba brać pod uwagę wszystkie ewentualne czynniki mogące mieć wpływ na zerwanie paska. Problemy z pompą i demontaż/montaż tego samego paska, uszkodzenie napinacza, lub jego rolki, wycieki z zimmeriga wału, wycieki z pompy, data produkcji paska i warunki jego przechowywania przed montażem, próby zaciągania samochodu przy problemach z odpalaniem.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-07-2007, 00:06   

zwolin napisał/a:
Paru znajomych mechaników chwali paski ContiTecha
Trudno mi cokolwiek o nich powiedzieć, ale często do japońskich aut kosztują 2 razy więcej niż np. Mitsuboshi :shock: . Ale jak Krzyzak pisze, że gów.. to tak pewnie jest. Ja dzisiaj kupiłem pasek rozrządu Mitsuboshi i rolkę Koyo i mam wszystko gdzieś :wink: . Znaczy się jestem dumny z zakupu. Na weekend planuję wymianę. Koszt części: pasek i rolka w tej samej cenie: po 73 zł.
 
 
Oddy
[Usunięty]

Wysłany: 29-07-2007, 20:07   

witam wszytskich po tygodniowej nieobecnosci (byłem na urlopie)

Sprawa naprawy(czytaj remontu) silnika skończyła sie zakupem na allegro silnika z 2000 roku z przebiegiem ok. 83 tys (dawca przybył z UK). W przyszłym tygodniu wybieram siez Poznania do Rawicza po odbiór. Nie bawiłem się w remon bo koszt podobny a nie wiadomo co nasi specialisci od remontów wykombinują. Mam nadzieje ze z nowym serduchem
bedzie smigał jak nowy :)
 
 
Banio
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2007, 00:54   

No tylko niech kolega pamięta o wymianie rozrządu :) Dobry wybór to pasek Mitsuboshi + rolka Koyo lub GMB (oczywiście koniecznie u sprawdzonych sprzedawców, bo zakup podróbek lub co gorsza używek nie popłaca)

A części ze starego silnika może się jeszcze przydać więc nie warto go oddawać na złom :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-07-2007, 08:54   

Zamiast Mitsuboshi przywieźli mi pasek Tsubaki. Wygląda bardzo solidnie. Jakość wykonania bez zastzreżeń, więc będzie dzisiaj montaż.
 
 
Banio
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2007, 12:00   

Proszę sprawdzić, czy przypadkiem na pudełku nie pisze:
" TSUBAKI TYMING BELT JC"
Większość rzeczy JC to co do zasady powinno lądować w koszu. Niestety zazwyczaj kiepscy mechanicy montują to badziewie, bo jest tanie i można marżę sobie lepszą doliczyć nić do dobrych części.

A propos' pompa wody kiedy była w Miśku wymieniana?
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 30-07-2007, 12:38   

wichura1, wybacz nie napialem nic o Gates-- ale nie znalazlem w Polsce importera Mitsuboshi bo oficjalny przedstawiciel twierdzi ze to nie on tzn. ze nie importuje pasow rozrzadu. Wiec promujecie kogos ale kogo? Ile lat maja te pasy ? --- a jak sie zrywaja to piszecie ze po raz pierwszy albo ze po cudnych przebiegach 200-300 tys km. Ja moge tylko stwierdzic np Targow w Hanowerze ze to Made in China i nikt tego nie ukrywa.
Co do jakosci Gatesa -- od 86 roku montuje w autach i jakos sie sprawdzaja -- zreszta poznanie jakosci pasa po wygladzie to moga branzysci czyli ludzie ktorzy tym sie zajmuja od lat itd. U mnie sie rozrzad Gatesa zerwal ale co bylo jego przyczyna czy wada czy pech -- nie wiem i wy tez .
Czy Gates jest lepszy od, czy gorszy to raczej wrozenie z fusow.
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-07-2007, 14:40   

Banio napisał/a:
" TSUBAKI TYMING BELT JC"
Jest napis: "Tsubaki timing belt". I to wszystko. Na pasku jak byk stoi: "TSUBAKI Made in Japan". Oczywiście część jest wg katalogu JC, co nie świadczy bynajmniej o tym, że jest wyprodukowana przez JC tylko przez nich skatalogowana, a to zupełnie co innego. Jestem prawie pewien co do "japońskiego" pochodzenia tego paska.
Banio napisał/a:
A propos' pompa wody kiedy była w Miśku wymieniana?
Nie wiem. Colta mam od stycznia.
 
 
Banio
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2007, 18:52   

Pytałem znajomego mechanika, ten jeździ Mazdą, ma pasek Tsubaki i bardzo go sobie chwali :)
Jeżeli nie wiesz kiedy pompa była wymieniana, to lepiej zainwestować parę groszy i ją wymienić.
Ja po kupnie Miśka wymieniłem pasek i rolkę ale pompy wody nie i tak po 20tys się rozpadła i pozalewała i poocierała trochę pasek. Założyłem nową, paska nie wymieniłem (bo mój były mechanik to doopa wołowa i mi nie powiedział). Skutek: samochód przejechał 15tys i pasek się rozleciał (a był to Mitsuboshi) :cry: Kosztowało.

Sugeruję wymienić pompę i jeździć sobie bez stresu.
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-07-2007, 21:03   

Jak tak czytam o tym rozrządzie to mnie przerażenie bierze. Nie wiem kiedy był u mnie wymieniany, i zaczynam się obawiać.
Ile kosztuje więc wymiana całego rozrządu przy zamontowaniu porządnych części. Oczywiście z robocizną. I ile to trwa ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.