Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Styl jazdy automatem
Autor Wiadomość
pojar
[Usunięty]

Wysłany: 19-08-2007, 19:21   

tak mam OD ale to żadnej różnicy mi nie robi... Może ten sterownik jest nie teges od skrzyni... mam ten który był w standardzie ale wywala bezpiecznik i Misiek skacze jak żaba...
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 19-08-2007, 20:32   

No to jak masz inny komp od skrzyni to nie dziwne że ,,nie wie'' o jej technice - oddaj kompa do naprawy - może Bartek ci go zreanimuje...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
pojar
[Usunięty]

Wysłany: 24-08-2007, 18:23   

:( do Bartka pisałem ale zero reakcji. Może mu sie przypomne
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 24-08-2007, 21:25   

pojar napisał/a:
:( do Bartka pisałem ale zero reakcji.


hmm... bo pojechal na zlot? :wink:
_________________
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-08-2007, 23:33   

Po weekendzie pewnie odpowie... :p
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
grzes23
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2007, 20:19   

Witajcie
Ja tylko podzielę się inf. o oleju w automacie,bo przerabiałem temat NIESTETY w warsztacie w Józefowie .Olej sprawdza się na gorącym silniku,na N ,na chodzie i poziom wskazuje krateczka na bagnecie (między min.a max.) i tam gdzie jest napis HOT
Pozdrawiam
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-09-2007, 10:24   

odnosnie OverDrive po po pol roku jazdy i 10 000 km:

Przez pierwsze 3-4 miesiace za waszą radą jezdzilem po miescie na OD OFF a wlaczalem w trasie powyzej 80-90km/h. Przy 60km/h na 3 mam rowno 2500rpm (tyle samo na 4 przy 90). Autko palilo w miescie 11-12 litrow, 6 w trasie, a srednio ok 10. Przerazony spalaniem postanowilem pojezdzic po miescie na OD ON. Na 4 przy 60km/h obroty mam od 1800 do 2200 zaleznie jak cisne gaz. Natomiast SPALANIE spadlo do 8 litrow w miescie, 6 w trasie, srednio wyszlo mi 7,6 bo wiecej jezdze na miescie. Moje wyliczenia potwierdza spritmonitor.

Tylko nie wiem czy nie zajade w ten sposob silnika, utrzymujac go na niskich obrotach. Oczywiscie czasem przyciskam go do nawet do odciecia, a przyspieszajac normalnie spod swiatel krece do jakis 3000 rpm. 4 bieg podczas ekonomicznej jazdy wlacza sie przy 40km/h,
przy normalnej -> 60, przy dynamicznej -> 80, przy wyscigowej -> 170 :twisted:
_________________
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-09-2007, 10:40   

pawela napisał/a:
Tylko nie wiem czy nie zajade w ten sposob silnika, utrzymujac go na niskich obrotach.


Niskie obroty są szkodliwe dla skrzyni bardziej niż dla silnika.... Polecam lekturę www.automat.pl
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 07-09-2007, 10:44   

Jak po mieście masz płasko to da radę. U mnie są same górki i to spore bo różnice poziomów między np. mostem na Sanie (prawie samo centrum miasta) a górką gdzie mieszkam to ponad 120m przewyższenia - generalnie Przemyśl to jak Rzym - leży w kotlinie utworzonej przez San pomiędzy górami i rozciąga się na 8 gór więc praktycznie stale masz albo pod górę albo z góry :> no i na tak niskich obrotach to się tu nie daje jeździć - stąd spalanie jakie mam po mieście widać w moim spritmonitorze :badgrin: :badgrin: :badgrin: ale fakt że skrzynia mi się nauczyła utrzymywać wyższe obroty i po mieście praktycznie nigdy na 4rkę nie wchodzi.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-09-2007, 11:09   

na to nie wpadlem, ale Lublin to miasto na 7 gorach :) drogi glowne sa w dolinach a na wszystkie osiedla wjezdza sie pod 20-50 metrow gorki. Wiec generalnie jezdzi sie z gory na dol i autko daje sobie rade. Pojezdze teraz znowu na OD OFF i pomierze bo nie przyszlo mi do ze w latem pali przciez mniej :P
_________________
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2007, 11:38   

na OD ON, będzie palić mniej !
ale zastanów sie czy na tym drobnym oszczędzaniu paliwa,
zaoszczędzisz pieniądze gdy porobią Ci się luzy na skrzyni...
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-11-2007, 13:52   

Odswiezam temat bo mam kilka pytan bo mam kilka pytan i stwierdzen odnosnie zimowej eksploatacji automata.

1. Ktoregos dnia padal deszcz ze sniegiem i chwycil taki mroz, ze nawet ruszyc autem bylo trudno a co dopiero jechac. Cale miasto przejechalem z vmax 40km/h na zablokowanym 2 biegu bo uznalem ze nie ma co trzymac tak niskich obrotow na 3 czy tym bardziej 4 a przede wszystkim bede potrzebowal hamowania silnikiem. Czy tak postepowac w taka pogode? Chyba po to jest wlasnie mozliwosc blokowania biegow?

2. Wiem, ze po zapaleniu auta powinno sie ruszac od razu, wtedy silnik szybciej osiaga temperaure robocza, to logiczne bo pracuje pod obciazeniem. A jak ma sie to do skrzyni? Zauwazylem, ze przy minusowej temperaturze kiedy zmieniam P na R kilka sekund po odpaleniu silnika autem 1 raz bujnie niemilosiernie. Latem problemu nie bylo. Czy czekac powiedzmy 30 sek, az rozgrzeje sie olej w skrzyni? Olej i filtr zmieniane 12 kkm temu, zreszta jak cala skrzynia.
_________________
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-11-2007, 15:11   

Zimą odpal auto i z P daj na N i odśnież furę jeśli biwakuje pod domem natomiast jeśli w garażu to po odpaleniu daj z P na N na chwilę a po chwili na R i wio. Generalnie rano dobrze jest po odpaleniu najpierw dać na N bo to generuje już odpowiednie ciśnienia oleju w skrzyni i przynajmniej u mnie po wrzuceniu na D lub R na zmarzniętej skrzyni po przejściu przez N nie ma szarpnięcia.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2007, 16:25   

z tym ruszaniem to niekoniecznie akurat moze i osiaga szybciej temperature to fakt ale najwieksze zuzycie silnika nastepuje wlasnie w tym momencie bo jest wlasnie zimny i nie ma smarowania bo olej splywa w wiekszosci do michy wczasie postoju(gdy olej jest zimny wiecej czasu schodzi az dotrze do wszystkich smaorwanych elementow) ! i kolko sie zamyka zlotego srodka nie ma !!!
jesli chodzi o skrzynie utomatyczna
sadzisz ze w 30 sekund olej sie rozgrzeje na tyle zeby byl rzadki niestety nic z tego ! czytalem ze automata powinno sie rozgrzewac na dystansie nawet do 20 km !!! wiec nie licz na 30 sek... moze tak jak napisal SAPHIRE przelaczac go na Neutrala i z tego ruszac musze to obadac :mrgreen:
ja zawsze odpalam fure i daje mu dobre 3 minutki na zlapanie temperaturki otwieram w tym czasie brame bo pod domem fura jest garazowana lub pisze smsa lub odsniezam jak wyjezdzam spod pracy i szarpniecia tez nie odczuwam tak duzego jak na zupelnie zimnej skrzyni

[ Dodano: 18-11-2007, 16:28 ]
jak to jest z tym blokowaniem biegow gdzies juz mi sie to obilo o uszy ! to "opcja" w skrzyni w colcie tylko ? bo jezdze automatami tez w pracy ale nie obilo mi sie nigdy zeby szlo cos takiego zrobic i nie czytalem tez nigdzie o tym
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-11-2007, 22:30   

Ok dziekuje panowie :)

Cytat:
jak to jest z tym blokowaniem biegow gdzies juz mi sie to obilo o uszy ! to "opcja" w skrzyni w colcie tylko ? bo jezdze automatami tez w pracy ale nie obilo mi sie nigdy zeby szlo cos takiego zrobic i nie czytalem tez nigdzie o tym


A ja zkolei nie spotkalem automata zeby nie bylo mozliwosci blokowania biegow. Nie mowie tu o 'polautomatach' ktore sa przeciez skrzyniami manualnymi z silownikami obslugujacymi sprzeglo. Wiekszosc klasycznych automatow ma polozenia L,2,D lub L,D3,D lub 1,2,3,D itp. Po prostu jesli nie chce zeby skrzynia wrzucala 2 i reszte np w korku, to ustawiam dzwignie na L, blokuje w ten sposob pierwszy bieg i reszta sie nie wrzuci. Potem, takze w czasie jazdy wrzucam 2 czyli 1 i 2 bieg do dyspozycji, potem D z OD OFF czyli 3 biegi i OD ON i ma 4.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.